Kundestøtte (ma–fr: 07:00–22:00):
+47 (0) 23960614
Vennligst merk: Dekkene leveres uten felger
(Felgen på bildet er kun for illustrering.)

Viking CityTech II
185/60 R14 82H


Dekkstørrelse
185/60 R14 82H  Endre 
tilgjengelighet
tilgjengelig
Dekk
Sommerdekk So
Hastighet
H: Godkjent opp til 210 km/h
EAN
4024069582792
Artikelnummer
R-233170
Dekkmerke
E C 70 dB
Kundevurderinger
(141)
Ofte kjøpt sammen:
  • Totalpris:
    3.289,44 Kr
    1 x Viking CityTech II 185/60 R14 82H =
    687,00 Kr
    1 x Castrol 5 Liter Canister =
    541,44 Kr
687,00 Kr
Pris per vare, inkl. MVA
  • Beskrivelse
  • EU dekketikett:
  • Kundevurderinger

Den moderne blandingen / kombinasjonen av komponenter med en silisiumdioksyd sikrer en klar forbedring ved våte bremser. CityTech II er et finansielt attraktivt dekk som skiller ved lav rullemotstand friksjon og høy kjørelengde.

  • Nytt dekk for kompakt til middels utvalg kjøretøy
  • Stor komfort på grunn av lavt støynivå
  • God pris-ytelse-forhold

Ytre skulder

  • Egenskaper: Den ytre skulderen av slitebanen består av lukkede skulderblokker kombinert med en stiv periferisk rille
  • Effekt: Økt stivhet betyr veldig god kurvestabilitet på tørre veier og optimal handling i svinger og på rette
  • Fordel: Utmerket kjøreegenskaper på tørre veier

Indre skulder

  • Egenskaper: Den indre skulderen av dekkmønsteret består av delvis åpen skulderblokker (tverrstag) og en dobbel blokkstruktur i omkretsretning rille
  • Effekt: Optimalisert blokk stivhet, kombinert med god vann forskyvning fra dekket midten og utover
  • Fordel: Meget god handling på vått underlag

Vann forskyvning system

  • Egenskaper: Lateral fjær system i mønsterblokk rillene, sammen med en innovativ seipe konsept
  • Effekt: Effektiv vann dispersjon fra sentrum av kontaktflaten til de store sirkulære sporene, pluss ekstra gripende kanter
  • Fordel: Økt vannplaningssikkerhet og forbedret bremsing på våt

Lateral fjær system i skulderen

  • Egenskaper: Konsistent bredde og ensartet hellingsvinkelen i skulder sporene, kombinert med en svak forskyvning mellom den indre og ytre skulder
  • Effekt: Støyutvikling er eliminert med optimalisert frekvens overlegg
  • Fordel: Redusert støynivå og dermed optimalisert kjørekomfort
Det europeiske dekkmerket

Introduksjon
Siden 1. november 2012 må alle dekk produsert etter 1. juli 2012 ha det europeiske dekkmerket.

Fordeler
EU har utviklet disse nye reglene for å promotere økonomisk og økologisk effektivitet og sørge for trafikksikkerhet.

Ulemper Dekkmerket kan gi et overblikk og gi kunden mer klarhet, men dekker kun tre kriterier. For en omfattende evaluering av dekk er langt flere egenskaper relevante. Testresultater fra ulike institusjoner som ADAC er for eksempel mye strengere, og er mer passende ved for eksempel søk etter passende vinterdekk.

Vi ønsker å fremheve at det er produsenten som merker dekket og gir oss denne informasjonen. Hvis du ikke finner merkeverdiene har produsenten enten ikke informert oss om merket, eller produktet ble laget før juli 2012. Før denne datoen var det ikke påkrevd å merke dekkene, så i enkelte tilfeller er det mulig å kjøpe dekk uten dekkmerke.

Symboler
Dekkene klassifiseres ved hjelp av tre egenskaper når det gjelder ytelse:
• Drivstoffeffektivitet (bokstavene A til G)
• Våtgrep (bokstavene A til G)
• Støynivå

Ta grep
Til syvende og sist er det sjåføren som avgjør drivstofforbruket. For å redusere dette i det lange løp kan sjåfører være mer forsiktige ved akselerering, og dermed få en mer drivstoffeffektiv og miljøvennlig kjøring.

Jevnlig kontroll av dekktrykket bidrar til å forbedre rullemotstanden, redusere energitap og sørge for optimalt feste i våte forhold. For å redusere risikoen for ulykker og sikre din og andres veisikkerhet må du alltid sørge for å holde tilstrekkelig avstand.

Mer informasjon: http://ec.europa.eu/energy/efficiency/tyres/labelling_en.htm

Velg fra vårt store utvalg på nettet eller spør oss om råd. Ekspertene våre hjelper deg gledelig med å velge passende dekk fra vårt store produktutvalg.

Drivstoffeffektivitet

Klassifiseringen når det gjelder drivstoffeffektivitet deles inn i sju klasser, fra A-klasse (høyest) til G-klasse (lavest). Et dekk i A-klassen forbruker 0,1 liter mindre på 100 km enn et dekk i B-klassen. En viktig komponent for drivstoffeffektivitet er rullemotstand eller rullefriksjon.

Rullemotstand
Rullemotstanden er kraften som motsetter seg bevegelse. Den dannes for eksempel når et hjul ruller. Rullemotstand avhenger ikke bare av geometrien men også av egenskapene til materialet.

Gjennomsnitt Gjennomsnittlig verdi er mellom C-E. Klasse D benyttes ikke.

Våtgrep

Dette viser hvor effektivt kjøretøyet kan bremse på vått underlag. Våtgrepet er en viktig egenskap, spesielt i sommerdekk. Klasse A har høyest sikkerhet og kortest bremselengde. Klasse F har lav sikkerhet og den lengste bremselengden.

Våtgrepklassene er basert på testkjøring på våte veier med en fart på omtrent 80 km/t. Forskjellen mellom bremselengdene er på 1-1,5 meter per grad. Det vil si at forskjellen i bremselengde mellom klasse A og klasse F er opptil 18 meter.

Gjennomsnitt Gjennomsnittsverdien på dekkene er mellom klasse B og klasse E. Klasse D og G benyttes ikke.

Støynivå

Dette symbolet indikerer det eksterne støynivået i desibel og som et 3-nivås bølgesymbol for å vise hvorvidt dekket er innenfor de anbefalte nivåene. Eksternt støynivå korresponderer ikke til støynivået inne i kupeen.

Et kontinuerlig lydnivå på mer enn 80 desibel kan forårsake helseproblemer.

Symbol
Tre lydbølger symboliserer de verste resultatene. Dette er dekk som overstiger maksgrensen for å bli godkjent. Et symbol med 2 lydbølger har støynivå som samsvarer med et godkjent lydnivå. Dekk som er merket med 1 lydbølge er mer enn tre desibel stillere enn godkjent lydnivå.

Viking CityTech II tyre review

Gjennomsnitt basert på 141 test resultat
Grep på tørr veibane
Bremse-egenskaper på tørr veibane
Grep på våt veibane
Bremse-egenskaper på våt veibane
Grep på snø
Kjørekomfort
Lydnivå inni bilen
Dekkslitasje
Drivstofforbruk
kjørte km 972 759

23.10.2014 from Fred Magne
Gode dekk på nornorske veier. Rask levering og god pris. Kjøpte også Viking sommerdekk til min gamle Toyota corolla og kan anbefale disse også til denne bilen

27.09.2014 from Bjørn Ove Hauger
Dekket kjennes retningsstabilt og trekker bilen godt gjennom svinger.

Se flere omtaler

Den moderne blandingen / kombinasjonen av komponenter med en silisiumdioksyd sikrer en klar forbedring ved våte bremser. CityTech II er et finansielt attraktivt dekk som skiller ved lav rullemotstand friksjon og høy kjørelengde.

  • Nytt dekk for kompakt til middels utvalg kjøretøy
  • Stor komfort på grunn av lavt støynivå
  • God pris-ytelse-forhold

Ytre skulder

  • Egenskaper: Den ytre skulderen av slitebanen består av lukkede skulderblokker kombinert med en stiv periferisk rille
  • Effekt: Økt stivhet betyr veldig god kurvestabilitet på tørre veier og optimal handling i svinger og på rette
  • Fordel: Utmerket kjøreegenskaper på tørre veier

Indre skulder

  • Egenskaper: Den indre skulderen av dekkmønsteret består av delvis åpen skulderblokker (tverrstag) og en dobbel blokkstruktur i omkretsretning rille
  • Effekt: Optimalisert blokk stivhet, kombinert med god vann forskyvning fra dekket midten og utover
  • Fordel: Meget god handling på vått underlag

Vann forskyvning system

  • Egenskaper: Lateral fjær system i mønsterblokk rillene, sammen med en innovativ seipe konsept
  • Effekt: Effektiv vann dispersjon fra sentrum av kontaktflaten til de store sirkulære sporene, pluss ekstra gripende kanter
  • Fordel: Økt vannplaningssikkerhet og forbedret bremsing på våt

Lateral fjær system i skulderen

  • Egenskaper: Konsistent bredde og ensartet hellingsvinkelen i skulder sporene, kombinert med en svak forskyvning mellom den indre og ytre skulder
  • Effekt: Støyutvikling er eliminert med optimalisert frekvens overlegg
  • Fordel: Redusert støynivå og dermed optimalisert kjørekomfort
x
Vi bruker cookies. Ved å bruke nettsiden sier du ja til deres anvendelse.
OK
Vi bruker cookies. Ved å bruke nettsiden sier du ja til deres anvendelse.
OK