Den moderne blandingen / kombinasjonen av komponenter med en silisiumdioksyd sikrer en klar forbedring ved våte bremser. CityTech II er et finansielt attraktivt dekk som skiller ved lav rullemotstand friksjon og høy kjørelengde.
Nytt dekk for kompakt til middels utvalg kjøretøy
Stor komfort på grunn av lavt støynivå
God pris-ytelse-forhold
Ytre skulder
Egenskaper: Den ytre skulderen av slitebanen består av lukkede skulderblokker kombinert med en stiv periferisk rille
Effekt: Økt stivhet betyr veldig god kurvestabilitet på tørre veier og optimal handling i svinger og på rette
Fordel: Utmerket kjøreegenskaper på tørre veier
Indre skulder
Egenskaper: Den indre skulderen av dekkmønsteret består av delvis åpen skulderblokker (tverrstag) og en dobbel blokkstruktur i omkretsretning rille
Effekt: Optimalisert blokk stivhet, kombinert med god vann forskyvning fra dekket midten og utover
Fordel: Meget god handling på vått underlag
Vann forskyvning system
Egenskaper: Lateral fjær system i mønsterblokk rillene, sammen med en innovativ seipe konsept
Effekt: Effektiv vann dispersjon fra sentrum av kontaktflaten til de store sirkulære sporene, pluss ekstra gripende kanter
Fordel: Økt vannplaningssikkerhet og forbedret bremsing på våt
Lateral fjær system i skulderen
Egenskaper: Konsistent bredde og ensartet hellingsvinkelen i skulder sporene, kombinert med en svak forskyvning mellom den indre og ytre skulder
Effekt: Støyutvikling er eliminert med optimalisert frekvens overlegg
Fordel: Redusert støynivå og dermed optimalisert kjørekomfort
EUs dekkmerking / effektivitetsklasser
EU har innført EU-dekkmerking etter forordning (nr. 1222/2009) som er identisk og bindende for alle EU-land. Den gjelder for dekk til personbil, dekk til lette nyttekjøretøy og dekk til tunge nyttekjøretøy produsert etter 01.07.2012.
Tre forskjellige områder er testet: rullemotstand, våtgrep og rullestøyen som dekket forårsaker på veien.
Følgende påvirkes ikke av EU-dekkmerket: regummierte dekk, profesjonelle terrengdekk, racingdekk, dekk med tilleggsutstyr for å forbedre trekkraften (som piggdekk), type-T nøddekk, spesialdekk for montering på kjøretøy som først ble registrert før 1. oktober 1990, dekk med en maksimal tillatt hastighet på 80 km/t og dekk til felger med en nominell diameter på 254 mm eller mindre eller 635 mm eller mer.
Med denne forskriften søker EU å oppnå målet om å fremme økonomisk og økologisk effektivitet i veitrafikken, samt å øke trafikksikkerheten på den ene siden, og på den annen siden å gi forbrukerne større produktgjennomsiktighet og samtidig gi et aktivt bidrag til kunders beslutningsprosess.
Allerede under innarbeidingen kritiserer eksperter det faktum at EU-dekkmerket dessverre bare viser noen få produktegenskaper. Bortsett fra rullemotstand, våtgrep og rullestøy, som er hovedfokus for EU-dekkmerkingen, har dekk flere viktige og sikkerhetsrelevante produktegenskaper som vannplaningsegenskaper, kjørestabilitet, levetid, bremsegenskaper på tørre og våte veier, ytelse under vinterforhold osv.
Dekkprodusenter påpeker at testresultater fra ulike institusjoner og tidsskrifter fortsatt er et viktig informasjonsmedium for sluttbrukeren. Disse testene fokuserer vanligvis på flere sikkerhetsrelevante produktegenskaper enn til EUs standardkvalifikasjoner for dekkmerking, som alltid er viktig for sluttkunden.
CityTechII tyre review
Gjennomsnitt basert på 208 test resultat
Grep på tørr veibane
Bremse-egenskaper på tørr veibane
Grep på våt veibane
Bremse-egenskaper på våt veibane
Grep på snø
Kjørekomfort
Lydnivå inni bilen
Dekkslitasje
Drivstofforbruk
kjørte km
6 663
10.12.2019frathor arne høiland Dere sendte meg 14 toms dekk så de ligger her ubrukt. useriøst. Jeg har handla mye dekk til biler og motorsykler hos dere og første gang jeg har fått feil dimensjon.
29.03.2019fraPer Billige og gode dekk for vår golf 6. Passer godt på dårlige norske veier
23.10.2014fraFred Magne Gode dekk på nornorske veier.
Rask levering og god pris.
Kjøpte også Viking sommerdekk til min gamle Toyota corolla og kan anbefale disse også til denne bilen
27.09.2014fraBjørn Ove Hauger Dekket kjennes retningsstabilt og trekker bilen godt gjennom svinger.