Det nye MS pluss 77 setter nye standarder for vinterdekk fra Uniroyal. Teknologien har vært konsekvent skreddersydd for å passe dagens vinterforhold på veiene. Med utmerket ytelse på våte og kalde overflater og et høyt nivå av sikkerhet i snø, er det den nye styrken i vinter. Utviklet for små, medium og store biler inkludert SUV. Med teknlogi som setter en ny standard.
Uniroyal har mer enn 45 års erfaring med regnværsdekk og kjøring på våte veier
Passer blant annet til VW Golf, Peugeot 207 og VW Touareg
God beskyttelse mot vannplaning
Forbedret handling på vått underlag
Meget god ytelse og trekkraft i snøen
MS pluss 77 - Teknologie
Forbedret vannplaningssikkerhet. Brede åpne kanaler i sentrum og skuldrer øker vannstrømmen bort fra fotavtrykk. Den høye prosentandel av ugyldige I hele mønsteret forbedrer mønster evne til å absorbere vannet - for bedre sikkerhet under våte forhold.
Forbedret handling på vått underlag. Forbindelsen - spesielt utviklet for våt ytelse - muliggjør dekkets evne til å sammenfalle mer effektivt med de grove toppene i veibanen. Store stiv skulder blokker reduserer blokk deformasjon ved kurvekjøring.
Veigrep og trekkraft på snø. Den høye seipe tettheten øker fresing av snø. Det betyr bedre grep og trekkraft på snø.
Bedre bremsing på is Den høye seipe tettheten tillater fjerningen av vannlaget fra isen. En støtfanger innen seipen holder den åpen og øker hulrom slik at vannet kan strømme gjennom.
EUs dekkmerking / effektivitetsklasser
EU har innført EU-dekkmerking etter forordning (nr. 1222/2009) som er identisk og bindende for alle EU-land. Den gjelder for dekk til personbil, dekk til lette nyttekjøretøy og dekk til tunge nyttekjøretøy produsert etter 01.07.2012.
Tre forskjellige områder er testet: rullemotstand, våtgrep og rullestøyen som dekket forårsaker på veien.
Følgende påvirkes ikke av EU-dekkmerket: regummierte dekk, profesjonelle terrengdekk, racingdekk, dekk med tilleggsutstyr for å forbedre trekkraften (som piggdekk), type-T nøddekk, spesialdekk for montering på kjøretøy som først ble registrert før 1. oktober 1990, dekk med en maksimal tillatt hastighet på 80 km/t og dekk til felger med en nominell diameter på 254 mm eller mindre eller 635 mm eller mer.
Med denne forskriften søker EU å oppnå målet om å fremme økonomisk og økologisk effektivitet i veitrafikken, samt å øke trafikksikkerheten på den ene siden, og på den annen siden å gi forbrukerne større produktgjennomsiktighet og samtidig gi et aktivt bidrag til kunders beslutningsprosess.
Allerede under innarbeidingen kritiserer eksperter det faktum at EU-dekkmerket dessverre bare viser noen få produktegenskaper. Bortsett fra rullemotstand, våtgrep og rullestøy, som er hovedfokus for EU-dekkmerkingen, har dekk flere viktige og sikkerhetsrelevante produktegenskaper som vannplaningsegenskaper, kjørestabilitet, levetid, bremsegenskaper på tørre og våte veier, ytelse under vinterforhold osv.
Dekkprodusenter påpeker at testresultater fra ulike institusjoner og tidsskrifter fortsatt er et viktig informasjonsmedium for sluttbrukeren. Disse testene fokuserer vanligvis på flere sikkerhetsrelevante produktegenskaper enn til EUs standardkvalifikasjoner for dekkmerking, som alltid er viktig for sluttkunden.