Den nye konkurransen radial Toyo PROXES R888 er utviklet for å gi maksimal tørr handling og rask runde for racing hendelser, for eksempel konkurranse eller 'Track day' hendelser. Low Heat Generation. Base slitebane konstruksjon minimerer varme-oppbygging og hindrer gummiblandingen fra forverring ved å opprettholde sin handling evner for lengre avstand.
EUs dekkmerking / effektivitetsklasser
EU har innført EU-dekkmerking etter forordning (nr. 1222/2009) som er identisk og bindende for alle EU-land. Den gjelder for dekk til personbil, dekk til lette nyttekjøretøy og dekk til tunge nyttekjøretøy produsert etter 01.07.2012.
Tre forskjellige områder er testet: rullemotstand, våtgrep og rullestøyen som dekket forårsaker på veien.
Følgende påvirkes ikke av EU-dekkmerket: regummierte dekk, profesjonelle terrengdekk, racingdekk, dekk med tilleggsutstyr for å forbedre trekkraften (som piggdekk), type-T nøddekk, spesialdekk for montering på kjøretøy som først ble registrert før 1. oktober 1990, dekk med en maksimal tillatt hastighet på 80 km/t og dekk til felger med en nominell diameter på 254 mm eller mindre eller 635 mm eller mer.
Med denne forskriften søker EU å oppnå målet om å fremme økonomisk og økologisk effektivitet i veitrafikken, samt å øke trafikksikkerheten på den ene siden, og på den annen siden å gi forbrukerne større produktgjennomsiktighet og samtidig gi et aktivt bidrag til kunders beslutningsprosess.
Allerede under innarbeidingen kritiserer eksperter det faktum at EU-dekkmerket dessverre bare viser noen få produktegenskaper. Bortsett fra rullemotstand, våtgrep og rullestøy, som er hovedfokus for EU-dekkmerkingen, har dekk flere viktige og sikkerhetsrelevante produktegenskaper som vannplaningsegenskaper, kjørestabilitet, levetid, bremsegenskaper på tørre og våte veier, ytelse under vinterforhold osv.
Dekkprodusenter påpeker at testresultater fra ulike institusjoner og tidsskrifter fortsatt er et viktig informasjonsmedium for sluttbrukeren. Disse testene fokuserer vanligvis på flere sikkerhetsrelevante produktegenskaper enn til EUs standardkvalifikasjoner for dekkmerking, som alltid er viktig for sluttkunden.
PROXESR888 tyre review
Gjennomsnitt basert på 85 test resultat
Grep på tørr veibane
Bremse-egenskaper på tørr veibane
Grep på våt veibane
Bremse-egenskaper på våt veibane
Grep på snø
Kjørekomfort
Lydnivå inni bilen
Dekkslitasje
Drivstofforbruk
kjørte km
5 046
18.11.2012fraRobert D Jeg er usikker om jeg vil kjøpe dette neste. Dekket har helt klart bedre grep enn vanlige gatedekk. Men med tanke på at prisen var omtrent dobbelt så dyrt som vanlig dekk, så ble jeg veldig skuffet over grepet på tørr asfalt. Hadde forventet bedre grep i denne prisklassen. Er nesten så helt nye sommerdekk kan hamle opp med R888. Jeg vil nok vurderer full slicks (uten mønster) neste gang jeg skal kjøpe dekk til banebruk
03.10.2012fraFrode Jenssen Veldig bra dekk, men husk at dette er slicks som er godkjent for vei.
Bli den første til å få vite om nye produkter, eksklusive tilbud og kampanjer. Meld deg på nyhetsbrevet til Tirendo.no nå, og få 5 euro rabatt på ditt neste kjøp av dekk. Minimum bestillingsverdi 150 euro, kun gyldig en gang.