Takket være det nye Pirelli P Zero som garanterer maksimalt veigrep, kan du nå nyte umiddelbar kjøreglede. Dette er det nyeste og heftigste dekket Pirelli har lansert i lavprofilsegmentet. Referansedekket i lavprofilsegmentet.
Ny avansert teknologi sørger for et fotavtrykk på veien som uansett hastighet, temperatur, belastning eller værforhold, sikrer optimal kraftoverføring. Andre fordeler er jevnere slitasje, bedre slitestyrke og større prestasjoner gjennom hele dekkets levetid.
EUs dekkmerking / effektivitetsklasser
EU har innført EU-dekkmerking etter forordning (nr. 1222/2009) som er identisk og bindende for alle EU-land. Den gjelder for dekk til personbil, dekk til lette nyttekjøretøy og dekk til tunge nyttekjøretøy produsert etter 01.07.2012.
Tre forskjellige områder er testet: rullemotstand, våtgrep og rullestøyen som dekket forårsaker på veien.
Følgende påvirkes ikke av EU-dekkmerket: regummierte dekk, profesjonelle terrengdekk, racingdekk, dekk med tilleggsutstyr for å forbedre trekkraften (som piggdekk), type-T nøddekk, spesialdekk for montering på kjøretøy som først ble registrert før 1. oktober 1990, dekk med en maksimal tillatt hastighet på 80 km/t og dekk til felger med en nominell diameter på 254 mm eller mindre eller 635 mm eller mer.
Med denne forskriften søker EU å oppnå målet om å fremme økonomisk og økologisk effektivitet i veitrafikken, samt å øke trafikksikkerheten på den ene siden, og på den annen siden å gi forbrukerne større produktgjennomsiktighet og samtidig gi et aktivt bidrag til kunders beslutningsprosess.
Allerede under innarbeidingen kritiserer eksperter det faktum at EU-dekkmerket dessverre bare viser noen få produktegenskaper. Bortsett fra rullemotstand, våtgrep og rullestøy, som er hovedfokus for EU-dekkmerkingen, har dekk flere viktige og sikkerhetsrelevante produktegenskaper som vannplaningsegenskaper, kjørestabilitet, levetid, bremsegenskaper på tørre og våte veier, ytelse under vinterforhold osv.
Dekkprodusenter påpeker at testresultater fra ulike institusjoner og tidsskrifter fortsatt er et viktig informasjonsmedium for sluttbrukeren. Disse testene fokuserer vanligvis på flere sikkerhetsrelevante produktegenskaper enn til EUs standardkvalifikasjoner for dekkmerking, som alltid er viktig for sluttkunden.
Business Reviews
Profile:P Zero
Review Date
Test Facility
Dimensions
Review Text
Review Rating
Seal
09/2019
Evo Magazine
355/25 ZR21 (107Y) XL L
Highly recommended
PZERO tyre review
Gjennomsnitt basert på 662 test resultat
Grep på tørr veibane
Bremse-egenskaper på tørr veibane
Grep på våt veibane
Bremse-egenskaper på våt veibane
Grep på snø
Kjørekomfort
Lydnivå inni bilen
Dekkslitasje
Drivstofforbruk
kjørte km
11 608
30.09.2021fraSvein Nyheim Komfort, men med kjapp forbikjøring.
01.10.2020fraBill Tomelthy Behagelig, forutsigbar og relativt støysvake dekk. Passer godt til bilen, både ved aktiv kjøring og mer komfortmessig kjørestil.
08.09.2018fraNenad Oslo Perfekt dekk sportislig, god respons, presis dekk, N1 laget for Porsche biler!! Veldig fornøyd
16.06.2013fraBMW 320d m-sport Excellent grip on dry and wet roads, but very hard tires makes them easy tracking of vehicles with sports suspension. Small comfort for everyday driving, loud noise, the car was almost completely silent after switching to Falken FK453 which has almost the same grip. Recommended only for hardcore drivers :)