Laget av øko-kompatible materialer som sikrer minimal miljøpåvirkning, både under produksjonen og i hele dekkets levetid
Kjørelengde:
Mer langvarig dekk som opprettholder høye nivåer av ytelse og sikkerhet
LAV STØY:
Oppfyller allerede i 2012 EUs forordning om reduksjon av støy, noe som resulterer i forbedret kjørekomfort
Elegant og særpreget, CINTURATO ™ P1 ™ er den beste løsningen til urban mobilitet
CINTURATO ™ P1 ™ har blitt opprettet for å dra full nytte av de nyeste materialene, strukturene og mønsterdesign for å garantere innsparinger, respekt for miljø, komfort og sikkerhet på alle underlag.
EUs dekkmerking / effektivitetsklasser
EU har innført EU-dekkmerking etter forordning (nr. 1222/2009) som er identisk og bindende for alle EU-land. Den gjelder for dekk til personbil, dekk til lette nyttekjøretøy og dekk til tunge nyttekjøretøy produsert etter 01.07.2012.
Tre forskjellige områder er testet: rullemotstand, våtgrep og rullestøyen som dekket forårsaker på veien.
Følgende påvirkes ikke av EU-dekkmerket: regummierte dekk, profesjonelle terrengdekk, racingdekk, dekk med tilleggsutstyr for å forbedre trekkraften (som piggdekk), type-T nøddekk, spesialdekk for montering på kjøretøy som først ble registrert før 1. oktober 1990, dekk med en maksimal tillatt hastighet på 80 km/t og dekk til felger med en nominell diameter på 254 mm eller mindre eller 635 mm eller mer.
Med denne forskriften søker EU å oppnå målet om å fremme økonomisk og økologisk effektivitet i veitrafikken, samt å øke trafikksikkerheten på den ene siden, og på den annen siden å gi forbrukerne større produktgjennomsiktighet og samtidig gi et aktivt bidrag til kunders beslutningsprosess.
Allerede under innarbeidingen kritiserer eksperter det faktum at EU-dekkmerket dessverre bare viser noen få produktegenskaper. Bortsett fra rullemotstand, våtgrep og rullestøy, som er hovedfokus for EU-dekkmerkingen, har dekk flere viktige og sikkerhetsrelevante produktegenskaper som vannplaningsegenskaper, kjørestabilitet, levetid, bremsegenskaper på tørre og våte veier, ytelse under vinterforhold osv.
Dekkprodusenter påpeker at testresultater fra ulike institusjoner og tidsskrifter fortsatt er et viktig informasjonsmedium for sluttbrukeren. Disse testene fokuserer vanligvis på flere sikkerhetsrelevante produktegenskaper enn til EUs standardkvalifikasjoner for dekkmerking, som alltid er viktig for sluttkunden.
Business Reviews
Profile:Cinturato P1 Verde
Review Date
Test Facility
Dimensions
Review Text
Review Rating
Seal
04/2014
ADAC
195/55 R16 87H
Recommendable Stärken : sehr ausgewogener Reifen. Besonders gut auf trockener Fahrbahn. Gut auch auf Nässe. Schwächen : etwas höherer Spritverbrauch .
CinturatoP1Verde tyre review
Gjennomsnitt basert på 350 test resultat
Grep på tørr veibane
Bremse-egenskaper på tørr veibane
Grep på våt veibane
Bremse-egenskaper på våt veibane
Grep på snø
Kjørekomfort
Lydnivå inni bilen
Dekkslitasje
Drivstofforbruk
kjørte km
10 160
28.04.2015fraTom R Glimrende veigrep! Men rullemotstand skuffer - det er merket C men reduserer rekkevidden på vår i-MiEV med ca. 10 km i forhold til originaldekkene fra Dunlop som også er merket C.