'Bilistene ønsker at deres passasjerer skal være trygg uansett kjøring eller værforhold, '' sier Normand Latremouille, vinterdekk leder for Nord Amerika.
'' Det nye MICHELIN X-Ice Xi3 dekket skal oppfylle deres forventninger ved å gi roligheten de leter etter. ''
MICHELIN X-Ice Xi3 gjør bilistene å møte med fred de farligste vinterkjøreforhold. det reduserer bremselengden på isete veier med opp til 10%, varer dobbelt så lenge som sin store konkurrenter og leverer overlegen energieffektivitet. '
EUs dekkmerking / effektivitetsklasser
EU har innført EU-dekkmerking etter forordning (nr. 1222/2009) som er identisk og bindende for alle EU-land. Den gjelder for dekk til personbil, dekk til lette nyttekjøretøy og dekk til tunge nyttekjøretøy produsert etter 01.07.2012.
Tre forskjellige områder er testet: rullemotstand, våtgrep og rullestøyen som dekket forårsaker på veien.
Følgende påvirkes ikke av EU-dekkmerket: regummierte dekk, profesjonelle terrengdekk, racingdekk, dekk med tilleggsutstyr for å forbedre trekkraften (som piggdekk), type-T nøddekk, spesialdekk for montering på kjøretøy som først ble registrert før 1. oktober 1990, dekk med en maksimal tillatt hastighet på 80 km/t og dekk til felger med en nominell diameter på 254 mm eller mindre eller 635 mm eller mer.
Med denne forskriften søker EU å oppnå målet om å fremme økonomisk og økologisk effektivitet i veitrafikken, samt å øke trafikksikkerheten på den ene siden, og på den annen siden å gi forbrukerne større produktgjennomsiktighet og samtidig gi et aktivt bidrag til kunders beslutningsprosess.
Allerede under innarbeidingen kritiserer eksperter det faktum at EU-dekkmerket dessverre bare viser noen få produktegenskaper. Bortsett fra rullemotstand, våtgrep og rullestøy, som er hovedfokus for EU-dekkmerkingen, har dekk flere viktige og sikkerhetsrelevante produktegenskaper som vannplaningsegenskaper, kjørestabilitet, levetid, bremsegenskaper på tørre og våte veier, ytelse under vinterforhold osv.
Dekkprodusenter påpeker at testresultater fra ulike institusjoner og tidsskrifter fortsatt er et viktig informasjonsmedium for sluttbrukeren. Disse testene fokuserer vanligvis på flere sikkerhetsrelevante produktegenskaper enn til EUs standardkvalifikasjoner for dekkmerking, som alltid er viktig for sluttkunden.
X-IceXi3 tyre review
Gjennomsnitt basert på 73 test resultat
Grep på tørr veibane
Bremse-egenskaper på tørr veibane
Grep på våt veibane
Bremse-egenskaper på våt veibane
Grep på snø
Kjørekomfort
Lydnivå inni bilen
Dekkslitasje
Drivstofforbruk
kjørte km
8 774
03.04.2015fraArek Bra dekk, jeg er veldig fornøyd med det
06.06.2014fraEmil Two of the tires were unround, one tire required 130g of balance, rest needed more than 100 grams.This on brand new high quality alloys. Will never buy from delti again.
Visjonen av grunnleggerne våre, Edouard og André Michelin, har ledet utviklingen av MICHELIN merkevare for mer enn 125 år: gjør kjøringen så enkelt, trygt og behagelig som mulig - først med nyskapende dekk og hjul, etterfulgt av veikart, reiseguider og bidrag til å bedre trafikk infrastruktur. Sammen med dette kommer et sterkt engasjement for miljøet, som moderne mobilitet må være bærekraftig og ikke skadelig for miljøet.
Hvert år Michelin Group produserer mer enn 178 millioner dekk på 68 produksjonssteder i 17 land, og har distribusjonsnett i mer enn 170 land. Produktspekteret er bredt: fra sykkel, personbil, lastebil, motorsykkel, og traktordekk, til dekk for fem-tonns jordmaskiner. Michelin syssels 111,700 mennesker over hele verden og eier en av de eldste og mest kjente varemerker i verden - den legendariske Michelin Man.
Målrettet utvikling: MICHELIN Total Performance
I utviklingen av nye produkter, forfølger Michelin trofast begrepet "MICHELIN Total Performance", støttet av den strenge standarden alltid å samle en rekke ytelsesegenskaper til et dekk, for å oppnå optimale resultater. Vi følger denne filosofien ikke bare i utviklingen av våre standardprodukter, men også i motorsport. Mange tekniske innovasjoner bidrar til å lindre byrder på miljøet, drivere og bedrifter. Skjult ute av syne i dekkstammer, slitebanedesign og gummiblandinger, hele livet MICHELIN-dekk viser sitt fulle potensial: de tilbyr utmerket grep, lang levetid, og redusert drivstofforbruk takket være den lave rullemotstand.
For å forstå bedre de forholdene som dekkene utsettes for i daglig bruk, i løpet av sommeren 2014 Michelin startet et unikt forskningsprosjekt - the Road Usage Lab. Kjøretøy fra 3000 sjåfører i Europa var utstyrt med spesielle måleinstrumenter for å registrere data om bruk av dekkene. Disse verdifulle funn brukes i utviklingen av fremtidige dekkmodeller, noe som gjør dem bedre egnet til behovene til virkelige driverne.
*Prisene gjelder per stykk og inkluderer MVA og frakt innen fastlands-Norge, med mindre annet er angitt.
**Mer enn 90 % av ordrene våre leveres til kunden innen angitt leveringstid.