Kundestøtte (ma–fr: 07:00–22:00):
+47 (0) 23960614
Vennligst merk: Dekkene leveres uten felger
(Felgen på bildet er kun for illustrering.)

Michelin Pilot Super Sport
245/40 ZR20 (99Y) XL

Dekkstørrelse
245/40 ZR20 99(Y)  Endre 
tilgjengelighet
tilgjengelig
Dekk
Sommerdekk So
Hastighet
(Y): Godkjent vairāk nekā 301 km/h
EAN
3528701871264
Artikelnummer
R-274886
Dekkmerke
E A 71 dB
Kundevurderinger
(322)
Ofte kjøpt sammen:
  • Totalpris:
    12.163,01 Kr
    1 x Michelin Pilot Super Sport 245/40 ZR20 (99Y) XL =
    2.908,00 Kr
    1 x Castrol 5 Liter Canister =
    531,01 Kr
2.908,00 Kr
Pris per vare, inkl. MVA
  • Beskrivelse
  • EU dekketikett:
  • Kundevurderinger

En fantastisk kjøreopplevelse i full trygghet

Spesielt utviklet for supersportsbiler og tuning i ultra high performance-klassen
Utviklet med erfaring fra Endurance-racing for den mest utfordrende kjøring!

PRODUKTFORDELER:

MICHELIN Pilot Super Sport  har rekorden i bremsing fra høy hastighet(1)
...og med MICHELIN Total Performance får du mer ytelse i hvert dekk.

  • Sikkerhet selv under de mest krevende forhold
  • Beste kjøreegenskaper på tørt underlag
  • Utviklet i samarbeid med Porsche, BMW M og Ferrari

TWARON® BELTET:

  • I meget høy hastighet garanterer Twaron®-beltet større stabilitet
  • Takke være den variable spenningen griper beltet midten av sporet strammere enn skuldrene
  • Dermed kontrolleres sentrifugalkraften bedre og kreftene fordeles jevnere

TOSTOFFSTEKNOLOGI:

En ny fordeling av 2 forskjellige gummiblandinger mellom høyre og venstre side av banen.
Yttersiden: en ny karbonsotforsterket elastomer utviklet direkte fra 24-timersløpet på Le Mans.
Resultatet: ekstrem holdbarhet selv i de skarpeste svingene.
Innsiden: siste generasjon elastomer med eksepsjonelt våtgrep for å lime seg til selv de minste uregelmessighetene i veibanen, og for å bryte vannfilmen.

VARIABELT KONTAKTFELT 2.0:

Uansett om du akselerer med klampen i bånn på en rett strekning eller tar svinger i høy fart, får du fremdeles optimalt grep. I svinger skifter kontaktfeltet form, men mengden med gummi som er i kontakt med veiflaten er den samme. MICHELIN Pilot Super Sport har dratt nytte av den nyeste programvaren innen digital simulering som brukes av fly- og bilindustrien. Takket være disse hypermoderne verktøyene blir krefter og temperaturer jevnere fordel over kontaktfeltet.

Juridiske fotnoter
(1) Rekord med Koenigsegg  Agera R i 2011, satt i Ängelholm i Sverige. Fra 300 til 0 km/h på 6,66 sekunder.

Det europeiske dekkmerket

Introduksjon
Siden 1. november 2012 må alle dekk produsert etter 1. juli 2012 ha det europeiske dekkmerket.

Fordeler
EU har utviklet disse nye reglene for å promotere økonomisk og økologisk effektivitet og sørge for trafikksikkerhet.

Ulemper Dekkmerket kan gi et overblikk og gi kunden mer klarhet, men dekker kun tre kriterier. For en omfattende evaluering av dekk er langt flere egenskaper relevante. Testresultater fra ulike institusjoner som ADAC er for eksempel mye strengere, og er mer passende ved for eksempel søk etter passende vinterdekk.

Vi ønsker å fremheve at det er produsenten som merker dekket og gir oss denne informasjonen. Hvis du ikke finner merkeverdiene har produsenten enten ikke informert oss om merket, eller produktet ble laget før juli 2012. Før denne datoen var det ikke påkrevd å merke dekkene, så i enkelte tilfeller er det mulig å kjøpe dekk uten dekkmerke.

Symboler
Dekkene klassifiseres ved hjelp av tre egenskaper når det gjelder ytelse:
• Drivstoffeffektivitet (bokstavene A til G)
• Våtgrep (bokstavene A til G)
• Støynivå

Ta grep
Til syvende og sist er det sjåføren som avgjør drivstofforbruket. For å redusere dette i det lange løp kan sjåfører være mer forsiktige ved akselerering, og dermed få en mer drivstoffeffektiv og miljøvennlig kjøring.

Jevnlig kontroll av dekktrykket bidrar til å forbedre rullemotstanden, redusere energitap og sørge for optimalt feste i våte forhold. For å redusere risikoen for ulykker og sikre din og andres veisikkerhet må du alltid sørge for å holde tilstrekkelig avstand.

Mer informasjon: http://ec.europa.eu/energy/efficiency/tyres/labelling_en.htm

Velg fra vårt store utvalg på nettet eller spør oss om råd. Ekspertene våre hjelper deg gledelig med å velge passende dekk fra vårt store produktutvalg.

Drivstoffeffektivitet

Klassifiseringen når det gjelder drivstoffeffektivitet deles inn i sju klasser, fra A-klasse (høyest) til G-klasse (lavest). Et dekk i A-klassen forbruker 0,1 liter mindre på 100 km enn et dekk i B-klassen. En viktig komponent for drivstoffeffektivitet er rullemotstand eller rullefriksjon.

Rullemotstand
Rullemotstanden er kraften som motsetter seg bevegelse. Den dannes for eksempel når et hjul ruller. Rullemotstand avhenger ikke bare av geometrien men også av egenskapene til materialet.

Gjennomsnitt Gjennomsnittlig verdi er mellom C-E. Klasse D benyttes ikke.

Våtgrep

Dette viser hvor effektivt kjøretøyet kan bremse på vått underlag. Våtgrepet er en viktig egenskap, spesielt i sommerdekk. Klasse A har høyest sikkerhet og kortest bremselengde. Klasse F har lav sikkerhet og den lengste bremselengden.

Våtgrepklassene er basert på testkjøring på våte veier med en fart på omtrent 80 km/t. Forskjellen mellom bremselengdene er på 1-1,5 meter per grad. Det vil si at forskjellen i bremselengde mellom klasse A og klasse F er opptil 18 meter.

Gjennomsnitt Gjennomsnittsverdien på dekkene er mellom klasse B og klasse E. Klasse D og G benyttes ikke.

Støynivå

Dette symbolet indikerer det eksterne støynivået i desibel og som et 3-nivås bølgesymbol for å vise hvorvidt dekket er innenfor de anbefalte nivåene. Eksternt støynivå korresponderer ikke til støynivået inne i kupeen.

Et kontinuerlig lydnivå på mer enn 80 desibel kan forårsake helseproblemer.

Symbol
Tre lydbølger symboliserer de verste resultatene. Dette er dekk som overstiger maksgrensen for å bli godkjent. Et symbol med 2 lydbølger har støynivå som samsvarer med et godkjent lydnivå. Dekk som er merket med 1 lydbølge er mer enn tre desibel stillere enn godkjent lydnivå.

Michelin Pilot Super Sport tyre review

Gjennomsnitt basert på 322 test resultat
Grep på tørr veibane
Bremse-egenskaper på tørr veibane
Grep på våt veibane
Bremse-egenskaper på våt veibane
Grep på snø
Kjørekomfort
Lydnivå inni bilen
Dekkslitasje
Drivstofforbruk
kjørte km 2 761 150

10.12.2015 from M
Støysvake og gode dekk for norske forhold for normal kjøring. Når man kjører aktivt i svingene, så er dekkene noe myk. Et lite snev av undestyring. De forrige dekkene (Pirelli P Zero) var mye mer presis, men de hadde mye støy, og hadde dårlig grep i lave temperaturer.

24.01.2015 from Nenad
Veldig bra på vår føre men alt for myke side kanter jeg vil tilbake til DUNLOP SPORT MAXX!!!!

10.10.2014 from Stefan
For støyete. Trenger ikke slike superdekk når en ikke driver med banekjøring.

04.10.2014 from André
Veldig bra dekk. Anbefales på det sterkeste!

Se flere omtaler

En fantastisk kjøreopplevelse i full trygghet

Spesielt utviklet for supersportsbiler og tuning i ultra high performance-klassen
Utviklet med erfaring fra Endurance-racing for den mest utfordrende kjøring!

PRODUKTFORDELER:

MICHELIN Pilot Super Sport  har rekorden i bremsing fra høy hastighet(1)
...og med MICHELIN Total Performance får du mer ytelse i hvert dekk.

  • Sikkerhet selv under de mest krevende forhold
  • Beste kjøreegenskaper på tørt underlag
  • Utviklet i samarbeid med Porsche, BMW M og Ferrari

TWARON® BELTET:

  • I meget høy hastighet garanterer Twaron®-beltet større stabilitet
  • Takke være den variable spenningen griper beltet midten av sporet strammere enn skuldrene
  • Dermed kontrolleres sentrifugalkraften bedre og kreftene fordeles jevnere

TOSTOFFSTEKNOLOGI:

En ny fordeling av 2 forskjellige gummiblandinger mellom høyre og venstre side av banen.
Yttersiden: en ny karbonsotforsterket elastomer utviklet direkte fra 24-timersløpet på Le Mans.
Resultatet: ekstrem holdbarhet selv i de skarpeste svingene.
Innsiden: siste generasjon elastomer med eksepsjonelt våtgrep for å lime seg til selv de minste uregelmessighetene i veibanen, og for å bryte vannfilmen.

VARIABELT KONTAKTFELT 2.0:

Uansett om du akselerer med klampen i bånn på en rett strekning eller tar svinger i høy fart, får du fremdeles optimalt grep. I svinger skifter kontaktfeltet form, men mengden med gummi som er i kontakt med veiflaten er den samme. MICHELIN Pilot Super Sport har dratt nytte av den nyeste programvaren innen digital simulering som brukes av fly- og bilindustrien. Takket være disse hypermoderne verktøyene blir krefter og temperaturer jevnere fordel over kontaktfeltet.

Juridiske fotnoter
(1) Rekord med Koenigsegg  Agera R i 2011, satt i Ängelholm i Sverige. Fra 300 til 0 km/h på 6,66 sekunder.

x
Vi bruker cookies. Ved å bruke nettsiden sier du ja til deres anvendelse.
OK
Vi bruker cookies. Ved å bruke nettsiden sier du ja til deres anvendelse.
OK