VEIGREP I SVINGER PÅ VÅTE VEIER Gradvis tiltagende i svinger takket være en avrundet og seipet skulder.
Forbedret kjørepresisjon ved høy hastighet Arkitekturen er et resultat av MICHELINs teknologi for høyytelsesdekk. Vulsttå gjør banemønsteret stivere, og derfor mer presist.
Produktfordeler:
Økt sikkerhet
Økt mobilitet
Økt kontroll
Pluss MICHELIN-merkets ekspertise innen levetid og drivstofføkonomi.
Teknologi:
KRAFTIG SKJÆRTE MØNSTERSPOR
StabiliGrip
Helio Compound 3G
Ridge N Flex
Juridiske merknader: (1)I gjennomsnitt, sammenlignet med sin forgjenger. Oppbremsing fra 90 til 0 km/h på våte veier, fra 50 til 0 km/h på snø- og isete veier. Tester utført av TÜV SÜD i 2012 på 235/65 R 17 H. (2)I gjennomsnitt sammenlignet med sin forgjenger. Tester utført av TÜV SÜD i 2012 på 235/65 R 17 H. (3)I gjennomsnitt sammenlignet med sin forgjenger (veiegenskaper på våte veier, sidegrep på våt, snø- og isdekte veier). Tester utført av TÜV SÜD i 2012 på 235/65 R 17 H. (4)Opptil 40% mer sammenlignet med sin forgjenger. (5)Opptil 75% mer sammenlignet med sin forgjenger. (6)Michelin-patent.
EUs dekkmerking / effektivitetsklasser
EU har innført EU-dekkmerking etter forordning (nr. 1222/2009) som er identisk og bindende for alle EU-land. Den gjelder for dekk til personbil, dekk til lette nyttekjøretøy og dekk til tunge nyttekjøretøy produsert etter 01.07.2012.
Tre forskjellige områder er testet: rullemotstand, våtgrep og rullestøyen som dekket forårsaker på veien.
Følgende påvirkes ikke av EU-dekkmerket: regummierte dekk, profesjonelle terrengdekk, racingdekk, dekk med tilleggsutstyr for å forbedre trekkraften (som piggdekk), type-T nøddekk, spesialdekk for montering på kjøretøy som først ble registrert før 1. oktober 1990, dekk med en maksimal tillatt hastighet på 80 km/t og dekk til felger med en nominell diameter på 254 mm eller mindre eller 635 mm eller mer.
Med denne forskriften søker EU å oppnå målet om å fremme økonomisk og økologisk effektivitet i veitrafikken, samt å øke trafikksikkerheten på den ene siden, og på den annen siden å gi forbrukerne større produktgjennomsiktighet og samtidig gi et aktivt bidrag til kunders beslutningsprosess.
Allerede under innarbeidingen kritiserer eksperter det faktum at EU-dekkmerket dessverre bare viser noen få produktegenskaper. Bortsett fra rullemotstand, våtgrep og rullestøy, som er hovedfokus for EU-dekkmerkingen, har dekk flere viktige og sikkerhetsrelevante produktegenskaper som vannplaningsegenskaper, kjørestabilitet, levetid, bremsegenskaper på tørre og våte veier, ytelse under vinterforhold osv.
Dekkprodusenter påpeker at testresultater fra ulike institusjoner og tidsskrifter fortsatt er et viktig informasjonsmedium for sluttbrukeren. Disse testene fokuserer vanligvis på flere sikkerhetsrelevante produktegenskaper enn til EUs standardkvalifikasjoner for dekkmerking, som alltid er viktig for sluttkunden.
Business Reviews
Profile:Latitude Alpin LA2
Review Date
Test Facility
Dimensions
Review Text
Review Rating
Seal
10/2014
AUTO BILD - allrad
235/65 R17 108H XL, N0
Recommendable Styrker: bare god i sne-disiplinene, lav rullelyd, god sikkerhet ved vannplaning. Svakheter: forlenget bremselengde på tørr vei, kun gjennomsnittlig grep på våt vei, høy pris.
10/2014
Auto Zeitung Allrad
235/65 R17 108H XL, N0
Highly recommended Sne mestrer Michelin Latitude Alpin ikke med stor fart, men viser ellers kun gode prestasjoner.
09/2013
OFF ROAD
235/65 R17 108H XL, N0
Highly recommended
Merke
Michelin
Modell
Latitude Alpin LA2
Dimension
235/65 R17 108H XL, N0
Bredde
235
Dækkets profil
65
Construction type
R
Dekkstørrelse
17
Last indeks
108
Fartsindeks
(H)
With/Without Valve (TT/TL)
Dekk krever slange
M/C
Nei
*Prisene gjelder per stykk og inkluderer MVA og frakt innen fastlands-Norge, med mindre annet er angitt.
**Mer enn 90 % av ordrene våre leveres til kunden innen angitt leveringstid.