Bruker alltid mindre drivstoff og gir mer sikkerhet på våte veier takket være en sammensetning av 100 % silisiumoksid av ny generasjon
I 1992 kunne Michelin lansere sin første generasjon med lavforbruksdekk, kjent som 'grønne dekk', takket være delvis erstatning av karbonsot med silisiumoksid. Den nye generasjonen silisiumoksid for MICHELIN Energy Saver erstatter nesten all karbonsoten. Tryggere på våte veier, mil etter mil, takket være slitesterk sikkerhetsblanding (Durable Security Compound - DSC).
Den nye DSC-komponenten i banen inneholder ikke høyaromatisk olje (i samsvar med EU-direktivet som tredde i kraft i januar 2010). Det gir bedre bremsing på våte veier, ikke bare nå de er nye, men også når dekket er slitt. For å garantere effektiv bremsing stabiliserer DSC stivheten i banen i hele dekkets levetid (Michelin-patent). Fremragende kjørelengde takket være omdanningsprosessen, som bare brukes av Michelin.
Den eksklusive Michelin-prosessen muliggjør en samtidig kombinasjon av alle komponenter i banen, perfekt kontroll av blandingens homogenitet og molekylsamvirke mellom disse forskjellige ingrediensene. Ytelsen til banegummien er faktisk meget avhengig av kvaliteten av molekylkombinasjonen av de 14 ingrediensene som den er laget av (elastomerer, svovel, antiozonanter, silisiumoksid osv.). Effekten av 100 % silisiumoksid og DSC er større enn for andre prosesser enn den som Michelin benytter.
Business Reviews
Profile:Energy Saver
Review Date
Test Facility
Dimensions
Review Text
Review Rating
Seal
03/2011
ADAC
195/65 R15 91V WW 20mm
Satisfactory Stärken
Sehr gut im Verschleiß
Schwächen
Schwächen bei Nässe (führt zur Abwertung)
03/2011
TCS - Technik, Umwelt und Wirtschaft
195/65 R15 91V WW 20mm
Satisfactory + sehr gut im Verschleiss Schwächen auf nasser Fahrbahn (führt zur Abwertung)
03/2011
Stiftung Warentest
195/65 R15 91V WW 20mm
Satisfactory
03/2011
ÖAMTC
195/65 R15 91V WW 20mm
Recommendable
gut auf trockener Fahrbahn
sehr gut beim Verschleiß
wegen Schwächen bei Nässe auf empfehlenswert abgewertet
ENERGYSAVER tyre review
Gjennomsnitt basert på 2 531 test resultat
Grep på tørr veibane
Bremse-egenskaper på tørr veibane
Grep på våt veibane
Bremse-egenskaper på våt veibane
Grep på snø
Kjørekomfort
Lydnivå inni bilen
Dekkslitasje
Drivstofforbruk
kjørte km
14 449
05.02.2015fraedda Fikk kjørt veldig lite på dekkene i høst. Men testet oppbremsing på tørr vei, og det virket veldig bra
28.02.2012fraKjell Godt dekk
15.04.2011fraSindre Skogvold Dekket er heilt flott til folk som kjøyrer normalt.Veldig behaglig å kjøyre med. Men hardkjøyring merker man att det ikkje har det beste grepet i svingane
Visjonen av grunnleggerne våre, Edouard og André Michelin, har ledet utviklingen av MICHELIN merkevare for mer enn 125 år: gjør kjøringen så enkelt, trygt og behagelig som mulig - først med nyskapende dekk og hjul, etterfulgt av veikart, reiseguider og bidrag til å bedre trafikk infrastruktur. Sammen med dette kommer et sterkt engasjement for miljøet, som moderne mobilitet må være bærekraftig og ikke skadelig for miljøet.
Hvert år Michelin Group produserer mer enn 178 millioner dekk på 68 produksjonssteder i 17 land, og har distribusjonsnett i mer enn 170 land. Produktspekteret er bredt: fra sykkel, personbil, lastebil, motorsykkel, og traktordekk, til dekk for fem-tonns jordmaskiner. Michelin syssels 111,700 mennesker over hele verden og eier en av de eldste og mest kjente varemerker i verden - den legendariske Michelin Man.
Målrettet utvikling: MICHELIN Total Performance
I utviklingen av nye produkter, forfølger Michelin trofast begrepet "MICHELIN Total Performance", støttet av den strenge standarden alltid å samle en rekke ytelsesegenskaper til et dekk, for å oppnå optimale resultater. Vi følger denne filosofien ikke bare i utviklingen av våre standardprodukter, men også i motorsport. Mange tekniske innovasjoner bidrar til å lindre byrder på miljøet, drivere og bedrifter. Skjult ute av syne i dekkstammer, slitebanedesign og gummiblandinger, hele livet MICHELIN-dekk viser sitt fulle potensial: de tilbyr utmerket grep, lang levetid, og redusert drivstofforbruk takket være den lave rullemotstand.
For å forstå bedre de forholdene som dekkene utsettes for i daglig bruk, i løpet av sommeren 2014 Michelin startet et unikt forskningsprosjekt - the Road Usage Lab. Kjøretøy fra 3000 sjåfører i Europa var utstyrt med spesielle måleinstrumenter for å registrere data om bruk av dekkene. Disse verdifulle funn brukes i utviklingen av fremtidige dekkmodeller, noe som gjør dem bedre egnet til behovene til virkelige driverne.
*Prisene gjelder per stykk og inkluderer MVA og frakt innen fastlands-Norge, med mindre annet er angitt.
**Mer enn 90 % av ordrene våre leveres til kunden innen angitt leveringstid.