Kundestøtte (ma–fr: 07:00–22:00):
+47 (0) 23960614
Vennligst merk: Dekkene leveres uten felger
(Felgen på bildet er kun for illustrering.)

Michelin Energy Saver
195/60 R16 89V MO

Dekkstørrelse
195/60 R16 89V  Endre 
tilgjengelighet
tilgjengelig
Dekk
Sommerdekk So
Hastighet
V: Godkjent opp til 240 km/h
EAN
3528706761362
Artikelnummer
R-167143
Dekkmerke
B B 70 dB
Kundevurderinger
(2456)
Ofte kjøpt sammen:
  • Totalpris:
    5.433,45 Kr
    1 x Michelin Energy Saver 195/60 R16 89V MO =
    1.222,00 Kr
    1 x Castrol 5 Liter Canister =
    545,45 Kr
1.222,00 Kr
Pris per vare, inkl. MVA
  • Beskrivelse
  • EU dekketikett:
  • Kundevurderinger

Bruker alltid mindre drivstoff og gir mer sikkerhet på våte veier takket være en sammensetning av 100 % silisiumoksid av ny generasjon

I 1992 kunne Michelin lansere sin første generasjon med lavforbruksdekk, kjent som 'grønne dekk', takket være delvis erstatning av karbonsot med silisiumoksid. Den nye generasjonen silisiumoksid for MICHELIN Energy Saver erstatter nesten all karbonsoten.
Tryggere på våte veier, mil etter mil, takket være slitesterk sikkerhetsblanding (Durable Security Compound - DSC).

Den nye DSC-komponenten i banen inneholder ikke høyaromatisk olje (i samsvar med EU-direktivet som tredde i kraft i januar 2010). Det gir bedre bremsing på våte veier, ikke bare nå de er nye, men også når dekket er slitt. For å garantere effektiv bremsing stabiliserer DSC stivheten i banen i hele dekkets levetid (Michelin-patent).
Fremragende kjørelengde takket være omdanningsprosessen, som bare brukes av Michelin.

Den eksklusive Michelin-prosessen muliggjør en samtidig kombinasjon av alle komponenter i banen, perfekt kontroll av blandingens homogenitet og molekylsamvirke mellom disse forskjellige ingrediensene. Ytelsen til banegummien er faktisk meget avhengig av kvaliteten av molekylkombinasjonen av de 14 ingrediensene som den er laget av (elastomerer, svovel, antiozonanter, silisiumoksid osv.). Effekten av 100 % silisiumoksid og DSC er større enn for andre prosesser enn den som Michelin benytter.

Det europeiske dekkmerket

Introduksjon
Siden 1. november 2012 må alle dekk produsert etter 1. juli 2012 ha det europeiske dekkmerket.

Fordeler
EU har utviklet disse nye reglene for å promotere økonomisk og økologisk effektivitet og sørge for trafikksikkerhet.

Ulemper Dekkmerket kan gi et overblikk og gi kunden mer klarhet, men dekker kun tre kriterier. For en omfattende evaluering av dekk er langt flere egenskaper relevante. Testresultater fra ulike institusjoner som ADAC er for eksempel mye strengere, og er mer passende ved for eksempel søk etter passende vinterdekk.

Vi ønsker å fremheve at det er produsenten som merker dekket og gir oss denne informasjonen. Hvis du ikke finner merkeverdiene har produsenten enten ikke informert oss om merket, eller produktet ble laget før juli 2012. Før denne datoen var det ikke påkrevd å merke dekkene, så i enkelte tilfeller er det mulig å kjøpe dekk uten dekkmerke.

Symboler
Dekkene klassifiseres ved hjelp av tre egenskaper når det gjelder ytelse:
• Drivstoffeffektivitet (bokstavene A til G)
• Våtgrep (bokstavene A til G)
• Støynivå

Ta grep
Til syvende og sist er det sjåføren som avgjør drivstofforbruket. For å redusere dette i det lange løp kan sjåfører være mer forsiktige ved akselerering, og dermed få en mer drivstoffeffektiv og miljøvennlig kjøring.

Jevnlig kontroll av dekktrykket bidrar til å forbedre rullemotstanden, redusere energitap og sørge for optimalt feste i våte forhold. For å redusere risikoen for ulykker og sikre din og andres veisikkerhet må du alltid sørge for å holde tilstrekkelig avstand.

Mer informasjon: http://ec.europa.eu/energy/efficiency/tyres/labelling_en.htm

Velg fra vårt store utvalg på nettet eller spør oss om råd. Ekspertene våre hjelper deg gledelig med å velge passende dekk fra vårt store produktutvalg.

Drivstoffeffektivitet

Klassifiseringen når det gjelder drivstoffeffektivitet deles inn i sju klasser, fra A-klasse (høyest) til G-klasse (lavest). Et dekk i A-klassen forbruker 0,1 liter mindre på 100 km enn et dekk i B-klassen. En viktig komponent for drivstoffeffektivitet er rullemotstand eller rullefriksjon.

Rullemotstand
Rullemotstanden er kraften som motsetter seg bevegelse. Den dannes for eksempel når et hjul ruller. Rullemotstand avhenger ikke bare av geometrien men også av egenskapene til materialet.

Gjennomsnitt Gjennomsnittlig verdi er mellom C-E. Klasse D benyttes ikke.

Våtgrep

Dette viser hvor effektivt kjøretøyet kan bremse på vått underlag. Våtgrepet er en viktig egenskap, spesielt i sommerdekk. Klasse A har høyest sikkerhet og kortest bremselengde. Klasse F har lav sikkerhet og den lengste bremselengden.

Våtgrepklassene er basert på testkjøring på våte veier med en fart på omtrent 80 km/t. Forskjellen mellom bremselengdene er på 1-1,5 meter per grad. Det vil si at forskjellen i bremselengde mellom klasse A og klasse F er opptil 18 meter.

Gjennomsnitt Gjennomsnittsverdien på dekkene er mellom klasse B og klasse E. Klasse D og G benyttes ikke.

Støynivå

Dette symbolet indikerer det eksterne støynivået i desibel og som et 3-nivås bølgesymbol for å vise hvorvidt dekket er innenfor de anbefalte nivåene. Eksternt støynivå korresponderer ikke til støynivået inne i kupeen.

Et kontinuerlig lydnivå på mer enn 80 desibel kan forårsake helseproblemer.

Symbol
Tre lydbølger symboliserer de verste resultatene. Dette er dekk som overstiger maksgrensen for å bli godkjent. Et symbol med 2 lydbølger har støynivå som samsvarer med et godkjent lydnivå. Dekk som er merket med 1 lydbølge er mer enn tre desibel stillere enn godkjent lydnivå.

Michelin ENERGY SAVER tyre review

Gjennomsnitt basert på 2 456 test resultat
Grep på tørr veibane
Bremse-egenskaper på tørr veibane
Grep på våt veibane
Bremse-egenskaper på våt veibane
Grep på snø
Kjørekomfort
Lydnivå inni bilen
Dekkslitasje
Drivstofforbruk
kjørte km 35 056 944

05.02.2015 from edda
Fikk kjørt veldig lite på dekkene i høst. Men testet oppbremsing på tørr vei, og det virket veldig bra

28.02.2012 from Kjell
Godt dekk

15.04.2011 from Sindre Skogvold
Dekket er heilt flott til folk som kjøyrer normalt.Veldig behaglig å kjøyre med. Men hardkjøyring merker man att det ikkje har det beste grepet i svingane

02.11.2010 from Roy, Nordre Land
Ruller veldig lett

Se flere omtaler

Bruker alltid mindre drivstoff og gir mer sikkerhet på våte veier takket være en sammensetning av 100 % silisiumoksid av ny generasjon

I 1992 kunne Michelin lansere sin første generasjon med lavforbruksdekk, kjent som 'grønne dekk', takket være delvis erstatning av karbonsot med silisiumoksid. Den nye generasjonen silisiumoksid for MICHELIN Energy Saver erstatter nesten all karbonsoten.
Tryggere på våte veier, mil etter mil, takket være slitesterk sikkerhetsblanding (Durable Security Compound - DSC).

Den nye DSC-komponenten i banen inneholder ikke høyaromatisk olje (i samsvar med EU-direktivet som tredde i kraft i januar 2010). Det gir bedre bremsing på våte veier, ikke bare nå de er nye, men også når dekket er slitt. For å garantere effektiv bremsing stabiliserer DSC stivheten i banen i hele dekkets levetid (Michelin-patent).
Fremragende kjørelengde takket være omdanningsprosessen, som bare brukes av Michelin.

Den eksklusive Michelin-prosessen muliggjør en samtidig kombinasjon av alle komponenter i banen, perfekt kontroll av blandingens homogenitet og molekylsamvirke mellom disse forskjellige ingrediensene. Ytelsen til banegummien er faktisk meget avhengig av kvaliteten av molekylkombinasjonen av de 14 ingrediensene som den er laget av (elastomerer, svovel, antiozonanter, silisiumoksid osv.). Effekten av 100 % silisiumoksid og DSC er større enn for andre prosesser enn den som Michelin benytter.

x
Vi bruker cookies. Ved å bruke nettsiden sier du ja til deres anvendelse.
OK
Vi bruker cookies. Ved å bruke nettsiden sier du ja til deres anvendelse.
OK