Spar opp til 60 liter drivstoff sammenlignet med forgjengeren(1) … og med MICHELIN Total Performance får du mer ytelse i hvert dekk.
Mer effektiv profil Økt sikkerhet: 10 % mer overflate i kontakt med veien for enestpende grep. Takket være lavere varmeoppsamling i gummien.
Eco N Grip Forbedret drivstofføkonomi og forlenget tjenesteliv: Den nye patenterte Eco' N' Grip teknologien bruker en oppskrift som forbedrer molekylenes sammenheng og begrenser varmeoppsamling i dekket.
Indre lag Forbedret drivstofføkonomi: Et lag plymerer under slitebanen forbedrer rullemotstand og reduserer energiforbruk.
Juridiske fotnoter (1) Beregning av gjennomsnittlig drivstoffbesparelse med Michelin ENERGYTM Saver+ sammenlignet med Michelin ENERGY Saver, for en bensindrevet bil, basert på tester av rullemotstand utført av TÜV SÜD i 2012 (på dimensjonene 175/65 R 14 T og 195/65 R 15 H) sett over den gjennomsnittlige levetiden for MICHELIN-dekk (dvs. 45 000 km, intern undersøkelse i 2013).
33,3 % økt kjørelengde sammenlignet med konkurrentene (1) Anbefalt av 95 % av forbrukerne
(1) Tester utført av DEKRA TEST CENTER på forespørsel fra Michelin, i 2014 eller 2015 avhengig av avstand. Forskjell mellom gjennomsnittlig kjørelengde for MICHELIN sammenlignet med konkurrentene: MICHELIN Energy Saver + vs BRIDGESTONE Ecopia EP150, CONTINENTAL ContiEcoContact 5, DUNLOP Sport BluResponse, GOODYEAR EfficientGrip Performance, PIRELLI Cinturato P1 Verde Ecoimpact.
EUs dekkmerking / effektivitetsklasser
EU har innført EU-dekkmerking etter forordning (nr. 1222/2009) som er identisk og bindende for alle EU-land. Den gjelder for dekk til personbil, dekk til lette nyttekjøretøy og dekk til tunge nyttekjøretøy produsert etter 01.07.2012.
Tre forskjellige områder er testet: rullemotstand, våtgrep og rullestøyen som dekket forårsaker på veien.
Følgende påvirkes ikke av EU-dekkmerket: regummierte dekk, profesjonelle terrengdekk, racingdekk, dekk med tilleggsutstyr for å forbedre trekkraften (som piggdekk), type-T nøddekk, spesialdekk for montering på kjøretøy som først ble registrert før 1. oktober 1990, dekk med en maksimal tillatt hastighet på 80 km/t og dekk til felger med en nominell diameter på 254 mm eller mindre eller 635 mm eller mer.
Med denne forskriften søker EU å oppnå målet om å fremme økonomisk og økologisk effektivitet i veitrafikken, samt å øke trafikksikkerheten på den ene siden, og på den annen siden å gi forbrukerne større produktgjennomsiktighet og samtidig gi et aktivt bidrag til kunders beslutningsprosess.
Allerede under innarbeidingen kritiserer eksperter det faktum at EU-dekkmerket dessverre bare viser noen få produktegenskaper. Bortsett fra rullemotstand, våtgrep og rullestøy, som er hovedfokus for EU-dekkmerkingen, har dekk flere viktige og sikkerhetsrelevante produktegenskaper som vannplaningsegenskaper, kjørestabilitet, levetid, bremsegenskaper på tørre og våte veier, ytelse under vinterforhold osv.
Dekkprodusenter påpeker at testresultater fra ulike institusjoner og tidsskrifter fortsatt er et viktig informasjonsmedium for sluttbrukeren. Disse testene fokuserer vanligvis på flere sikkerhetsrelevante produktegenskaper enn til EUs standardkvalifikasjoner for dekkmerking, som alltid er viktig for sluttkunden.
Merke
Michelin
Modell
Energy Saver+
Dimension
205/55 R16 94H XL S1
Bredde
205
Dækkets profil
55
Construction type
R
Dekkstørrelse
16
Last indeks
94
Fartsindeks
(H)
With/Without Valve (TT/TL)
Dekk krever slange
M/C
Nei
*Prisene gjelder per stykk og inkluderer MVA og frakt innen fastlands-Norge, med mindre annet er angitt.
**Mer enn 90 % av ordrene våre leveres til kunden innen angitt leveringstid.