Kundestøtte (ma–fr: 07:00–22:00):
+47 (0) 23960614
Vennligst merk: Dekkene leveres uten felger
(Felgen på bildet er kun for illustrering.)

Michelin Energy Saver+
195/65 R15 91V

Dekkstørrelse
195/65 R15 91V  Endre 
tilgjengelighet
tilgjengelig
Dekk
Sommerdekk So
Hastighet
V: Godkjent opp til 240 km/h
EAN
3528704298839
Artikelnummer
D-119647
Dekkmerke
C A 70 dB
Business Reviews
AUTO BILD
Ofte kjøpt sammen:
  • Totalpris:
    3.877,25 Kr
    1 x Michelin Energy Saver+ 195/65 R15 91V =
    837,00 Kr
    1 x Castrol 5 Liter Canister =
    529,25 Kr
837,00 Kr
Pris per vare, inkl. MVA
  • Beskrivelse
  • EU dekketikett:
  • Business Reviews

For bybiler, flerbruksbiler og personbiler.

Spar enda mer drivstoff og kjør trygt.(1)

Brukerfordel

Spar opp til 60 liter drivstoff sammenlignet med forgjengeren(1)
… og med MICHELIN Total Performance får du mer ytelse i hvert dekk.

Mer effektiv profil
Økt sikkerhet: 10 % mer overflate i kontakt med veien for enestpende grep. Takket være lavere varmeoppsamling i gummien.

Eco N Grip
Forbedret drivstofføkonomi og forlenget tjenesteliv: Den nye patenterte Eco' N' Grip teknologien bruker en oppskrift som forbedrer molekylenes sammenheng og begrenser varmeoppsamling i dekket.

Indre lag
Forbedret drivstofføkonomi: Et lag plymerer under slitebanen forbedrer rullemotstand og reduserer energiforbruk.

Juridiske fotnoter
(1) Beregning av gjennomsnittlig drivstoffbesparelse med Michelin ENERGYTM Saver+ sammenlignet med Michelin ENERGY Saver, for en bensindrevet bil, basert på tester av rullemotstand utført av TÜV SÜD i 2012 (på dimensjonene 175/65 R 14 T og 195/65 R 15 H) sett over den gjennomsnittlige levetiden for MICHELIN-dekk (dvs. 45 000 km, intern undersøkelse i 2013).

33,3 % økt kjørelengde sammenlignet med konkurrentene (1)
Anbefalt av 95 % av forbrukerne

(1) Tester utført av DEKRA TEST CENTER på forespørsel fra Michelin, i 2014 eller 2015 avhengig av avstand. Forskjell mellom gjennomsnittlig kjørelengde for MICHELIN sammenlignet med konkurrentene: MICHELIN Energy Saver + vs BRIDGESTONE Ecopia EP150, CONTINENTAL ContiEcoContact 5, DUNLOP Sport BluResponse, GOODYEAR EfficientGrip Performance, PIRELLI Cinturato P1 Verde Ecoimpact.

Det europeiske dekkmerket

Introduksjon
Siden 1. november 2012 må alle dekk produsert etter 1. juli 2012 ha det europeiske dekkmerket.

Fordeler
EU har utviklet disse nye reglene for å promotere økonomisk og økologisk effektivitet og sørge for trafikksikkerhet.

Ulemper Dekkmerket kan gi et overblikk og gi kunden mer klarhet, men dekker kun tre kriterier. For en omfattende evaluering av dekk er langt flere egenskaper relevante. Testresultater fra ulike institusjoner som ADAC er for eksempel mye strengere, og er mer passende ved for eksempel søk etter passende vinterdekk.

Vi ønsker å fremheve at det er produsenten som merker dekket og gir oss denne informasjonen. Hvis du ikke finner merkeverdiene har produsenten enten ikke informert oss om merket, eller produktet ble laget før juli 2012. Før denne datoen var det ikke påkrevd å merke dekkene, så i enkelte tilfeller er det mulig å kjøpe dekk uten dekkmerke.

Symboler
Dekkene klassifiseres ved hjelp av tre egenskaper når det gjelder ytelse:
• Drivstoffeffektivitet (bokstavene A til G)
• Våtgrep (bokstavene A til G)
• Støynivå

Ta grep
Til syvende og sist er det sjåføren som avgjør drivstofforbruket. For å redusere dette i det lange løp kan sjåfører være mer forsiktige ved akselerering, og dermed få en mer drivstoffeffektiv og miljøvennlig kjøring.

Jevnlig kontroll av dekktrykket bidrar til å forbedre rullemotstanden, redusere energitap og sørge for optimalt feste i våte forhold. For å redusere risikoen for ulykker og sikre din og andres veisikkerhet må du alltid sørge for å holde tilstrekkelig avstand.

Mer informasjon: http://ec.europa.eu/energy/efficiency/tyres/labelling_en.htm

Velg fra vårt store utvalg på nettet eller spør oss om råd. Ekspertene våre hjelper deg gledelig med å velge passende dekk fra vårt store produktutvalg.

Drivstoffeffektivitet

Klassifiseringen når det gjelder drivstoffeffektivitet deles inn i sju klasser, fra A-klasse (høyest) til G-klasse (lavest). Et dekk i A-klassen forbruker 0,1 liter mindre på 100 km enn et dekk i B-klassen. En viktig komponent for drivstoffeffektivitet er rullemotstand eller rullefriksjon.

Rullemotstand
Rullemotstanden er kraften som motsetter seg bevegelse. Den dannes for eksempel når et hjul ruller. Rullemotstand avhenger ikke bare av geometrien men også av egenskapene til materialet.

Gjennomsnitt Gjennomsnittlig verdi er mellom C-E. Klasse D benyttes ikke.

Våtgrep

Dette viser hvor effektivt kjøretøyet kan bremse på vått underlag. Våtgrepet er en viktig egenskap, spesielt i sommerdekk. Klasse A har høyest sikkerhet og kortest bremselengde. Klasse F har lav sikkerhet og den lengste bremselengden.

Våtgrepklassene er basert på testkjøring på våte veier med en fart på omtrent 80 km/t. Forskjellen mellom bremselengdene er på 1-1,5 meter per grad. Det vil si at forskjellen i bremselengde mellom klasse A og klasse F er opptil 18 meter.

Gjennomsnitt Gjennomsnittsverdien på dekkene er mellom klasse B og klasse E. Klasse D og G benyttes ikke.

Støynivå

Dette symbolet indikerer det eksterne støynivået i desibel og som et 3-nivås bølgesymbol for å vise hvorvidt dekket er innenfor de anbefalte nivåene. Eksternt støynivå korresponderer ikke til støynivået inne i kupeen.

Et kontinuerlig lydnivå på mer enn 80 desibel kan forårsake helseproblemer.

Symbol
Tre lydbølger symboliserer de verste resultatene. Dette er dekk som overstiger maksgrensen for å bli godkjent. Et symbol med 2 lydbølger har støynivå som samsvarer med et godkjent lydnivå. Dekk som er merket med 1 lydbølge er mer enn tre desibel stillere enn godkjent lydnivå.

For bybiler, flerbruksbiler og personbiler.

Spar enda mer drivstoff og kjør trygt.(1)

Brukerfordel

Spar opp til 60 liter drivstoff sammenlignet med forgjengeren(1)
… og med MICHELIN Total Performance får du mer ytelse i hvert dekk.

Mer effektiv profil
Økt sikkerhet: 10 % mer overflate i kontakt med veien for enestpende grep. Takket være lavere varmeoppsamling i gummien.

Eco N Grip
Forbedret drivstofføkonomi og forlenget tjenesteliv: Den nye patenterte Eco' N' Grip teknologien bruker en oppskrift som forbedrer molekylenes sammenheng og begrenser varmeoppsamling i dekket.

Indre lag
Forbedret drivstofføkonomi: Et lag plymerer under slitebanen forbedrer rullemotstand og reduserer energiforbruk.

Juridiske fotnoter
(1) Beregning av gjennomsnittlig drivstoffbesparelse med Michelin ENERGYTM Saver+ sammenlignet med Michelin ENERGY Saver, for en bensindrevet bil, basert på tester av rullemotstand utført av TÜV SÜD i 2012 (på dimensjonene 175/65 R 14 T og 195/65 R 15 H) sett over den gjennomsnittlige levetiden for MICHELIN-dekk (dvs. 45 000 km, intern undersøkelse i 2013).

33,3 % økt kjørelengde sammenlignet med konkurrentene (1)
Anbefalt av 95 % av forbrukerne

(1) Tester utført av DEKRA TEST CENTER på forespørsel fra Michelin, i 2014 eller 2015 avhengig av avstand. Forskjell mellom gjennomsnittlig kjørelengde for MICHELIN sammenlignet med konkurrentene: MICHELIN Energy Saver + vs BRIDGESTONE Ecopia EP150, CONTINENTAL ContiEcoContact 5, DUNLOP Sport BluResponse, GOODYEAR EfficientGrip Performance, PIRELLI Cinturato P1 Verde Ecoimpact.

x
Vi bruker cookies. Ved å bruke nettsiden sier du ja til deres anvendelse.
OK
Vi bruker cookies. Ved å bruke nettsiden sier du ja til deres anvendelse.
OK