Trygghet fra tidlig om våren til sent på høsten sommerdekket er tilpasset de skiftende nordiske værforholdene.
Meget god ytelse på sommerveier Tørrbremsing(1) A-klassifisering for våtbremsing
Ekstra trygghet fra tidlig om våren til sent på høsten Trygghet på rimete vårog høstveier 3PMSF-sertifisering(2) for sikker bremsing og trekkraft på snø(1)
Mye for pengene Lang levetid(3) Forleng sommeren og spar vinterdekkene til vinteren(2)
MICHELIN Total Performance, mer ytelse i hvert dekk.
(1)TÜV SÜD mellom 11/2014 og 01/2015 på dimensjonene 205/55 R16 og 195/65 R15. (2) 3PMSF = Three Peak Mountain Snow Flake. Sertifisert ytelse på snø (bremsing og trekkraft). Michelin Cross Climate er ikke godkjent som et vinterdekk i Norge i henhold til gjeldende lovgivning. (3) MICHELIN CrossClimate har en levetid tilsvarende MICHELIN Energy Saver+ i henhold til de gjennomsnittlige testresultatene fra DEKRA TEST CENTER mellom 11/2014 og 01/2015 på dimensjonene 205/55 R16 og 195/65 R15 sammenlignet med MICHELIN Energy Saver+. MICHELIN Energy Saver+.oppnådde høyest poengsum, 0,5, fra ADAC på levetid i 2014 sammenligningstest for sommerdekk på dimensjon 205/55R16.
Varer i 6 måneder lengre enn konkurrentene (1) Anbefalt av 97 % av forbrukerne
(1) Tester utført av DEKRA TEST CENTER på forespørsel fra Michelin, i 2014 eller 2015 avhengig av avstand. Forskjell mellom gjennomsnittlig kjørelengde for MICHELIN sammenlignet med konkurrentene: MICHELIN CrossClimate vs GOODYEAR Vector 4Seasons Gen-2, PIRELLI Cinturato All Season, HANKOOK Kinergy 4S, VREDESTEIN Quatrac 5, NOKIAN Weatherproof.
EUs dekkmerking / effektivitetsklasser
EU har innført EU-dekkmerking etter forordning (nr. 1222/2009) som er identisk og bindende for alle EU-land. Den gjelder for dekk til personbil, dekk til lette nyttekjøretøy og dekk til tunge nyttekjøretøy produsert etter 01.07.2012.
Tre forskjellige områder er testet: rullemotstand, våtgrep og rullestøyen som dekket forårsaker på veien.
Følgende påvirkes ikke av EU-dekkmerket: regummierte dekk, profesjonelle terrengdekk, racingdekk, dekk med tilleggsutstyr for å forbedre trekkraften (som piggdekk), type-T nøddekk, spesialdekk for montering på kjøretøy som først ble registrert før 1. oktober 1990, dekk med en maksimal tillatt hastighet på 80 km/t og dekk til felger med en nominell diameter på 254 mm eller mindre eller 635 mm eller mer.
Med denne forskriften søker EU å oppnå målet om å fremme økonomisk og økologisk effektivitet i veitrafikken, samt å øke trafikksikkerheten på den ene siden, og på den annen siden å gi forbrukerne større produktgjennomsiktighet og samtidig gi et aktivt bidrag til kunders beslutningsprosess.
Allerede under innarbeidingen kritiserer eksperter det faktum at EU-dekkmerket dessverre bare viser noen få produktegenskaper. Bortsett fra rullemotstand, våtgrep og rullestøy, som er hovedfokus for EU-dekkmerkingen, har dekk flere viktige og sikkerhetsrelevante produktegenskaper som vannplaningsegenskaper, kjørestabilitet, levetid, bremsegenskaper på tørre og våte veier, ytelse under vinterforhold osv.
Dekkprodusenter påpeker at testresultater fra ulike institusjoner og tidsskrifter fortsatt er et viktig informasjonsmedium for sluttbrukeren. Disse testene fokuserer vanligvis på flere sikkerhetsrelevante produktegenskaper enn til EUs standardkvalifikasjoner for dekkmerking, som alltid er viktig for sluttkunden.
Merke
Michelin
Modell
CrossClimate
Dimension
235/55 R19 105W XL , SUV, med felgbeskyttelseslist (FSL)
Bredde
235
Dækkets profil
55
Construction type
R
Dekkstørrelse
19
Last indeks
105
Fartsindeks
(W)
With/Without Valve (TT/TL)
Dekk krever slange
M/C
Nei
*Prisene gjelder per stykk og inkluderer MVA og frakt innen fastlands-Norge, med mindre annet er angitt.
**Mer enn 90 % av ordrene våre leveres til kunden innen angitt leveringstid.
Bli den første til å få vite om nye produkter, eksklusive tilbud og kampanjer. Meld deg på nyhetsbrevet til Tirendo.no nå, og få 5 euro rabatt på ditt neste kjøp av dekk. Minimum bestillingsverdi 150 euro, kun gyldig en gang.