Det nye ytelsesdekket gir kortere bremselengde på våt og tørr veibane, slik at du bevarer kontrollen og kan nyte kjøreturen
Kortere bremselengde på våt og tørr veibane
Økt veigrep gir mer responsive kjøreegenskaper og økt kontroll
Orginalmontert hos ledende bilprodusenter
Kortere bremselengde på våt og tørr veibane
Med Active Braking-teknologi som øker kontaktflaten og veigrepet ved bremsing. Denne økte kontakten med underlaget gir kortere bremselengde på våt og tørr veibane.
Veigrep for bremsing og kjøreegenskaper
Den nye Grip Booster-forbindelsen som brukes i Eagle F1 Asymmetric 3, er fremstilt med klebende harpiks for å forbedre festet til underlaget. Dette gir bedre grep ved bremsing og kjøring på våt og tørr veibane.
Styrepresisjon og holdbarhet
Ny, forbedret konstruksjonsteknologi gir en sterkere lettvektskonstruksjon med forbedrede kjøreegenskaper, håndtering i svinger, dekkbaneslitasje og drivstofforbruk.
TÜV testrapport
Eagle F1 Asymmetric 3 sammenlignet med konkurrentene
2,6 meter = 9 % kortere bremselengde på våte veier*
1,3 meter = 4 % kortere bremselengde på tørre veier*
4 % bedre kjøreegenskaper på vått underlag*
10,9 % mindre rullemotstand enn gjennomsnittet hos 3 konkurrenter og dermed nest lavest rullemostand**
* Sammenlignet med gjennomsnittlig ytelse i de 3 siste designene fra hovedkonkurrentene i UHP-segmentet (Michelin Pilot Sport 3, Bridgestone Potenza S001, Continental Sport Contact 5). Testet av TÜV SÜD produkttjeneste i sept-okt 2015 på bestilling fra Goodyear Dunlop. Ny UHP, dekkstørrelse: 225/45 R17 91Y; testbil: VW Golf; testlokasjon: Montpellier (F), Colmar-Berg (L); rapportnr. 713066268
** Poengscore for rullemotstand: Continental Sport Contact 5 –101.6; Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 –100; average of leading competitors –89.1.Part of test specified above with report No. 713066268.
EUs dekkmerking / effektivitetsklasser
EU har innført EU-dekkmerking etter forordning (nr. 1222/2009) som er identisk og bindende for alle EU-land. Den gjelder for dekk til personbil, dekk til lette nyttekjøretøy og dekk til tunge nyttekjøretøy produsert etter 01.07.2012.
Tre forskjellige områder er testet: rullemotstand, våtgrep og rullestøyen som dekket forårsaker på veien.
Følgende påvirkes ikke av EU-dekkmerket: regummierte dekk, profesjonelle terrengdekk, racingdekk, dekk med tilleggsutstyr for å forbedre trekkraften (som piggdekk), type-T nøddekk, spesialdekk for montering på kjøretøy som først ble registrert før 1. oktober 1990, dekk med en maksimal tillatt hastighet på 80 km/t og dekk til felger med en nominell diameter på 254 mm eller mindre eller 635 mm eller mer.
Med denne forskriften søker EU å oppnå målet om å fremme økonomisk og økologisk effektivitet i veitrafikken, samt å øke trafikksikkerheten på den ene siden, og på den annen siden å gi forbrukerne større produktgjennomsiktighet og samtidig gi et aktivt bidrag til kunders beslutningsprosess.
Allerede under innarbeidingen kritiserer eksperter det faktum at EU-dekkmerket dessverre bare viser noen få produktegenskaper. Bortsett fra rullemotstand, våtgrep og rullestøy, som er hovedfokus for EU-dekkmerkingen, har dekk flere viktige og sikkerhetsrelevante produktegenskaper som vannplaningsegenskaper, kjørestabilitet, levetid, bremsegenskaper på tørre og våte veier, ytelse under vinterforhold osv.
Dekkprodusenter påpeker at testresultater fra ulike institusjoner og tidsskrifter fortsatt er et viktig informasjonsmedium for sluttbrukeren. Disse testene fokuserer vanligvis på flere sikkerhetsrelevante produktegenskaper enn til EUs standardkvalifikasjoner for dekkmerking, som alltid er viktig for sluttkunden.
Business Reviews
Profile:Eagle F1 Asymmetric 3
Review Date
Test Facility
Dimensions
Review Text
Review Rating
Seal
04/2017
sport auto
275/35 R19 100Y XL *, EVR
Recommendable
EagleF1Asymmetric3 tyre review
Gjennomsnitt basert på 602 test resultat
Grep på tørr veibane
Bremse-egenskaper på tørr veibane
Grep på våt veibane
Bremse-egenskaper på våt veibane
Grep på snø
Kjørekomfort
Lydnivå inni bilen
Dekkslitasje
Drivstofforbruk
kjørte km
177 206
24.08.2021fraTomas Nesheim Det er stor ubalanse i dekkene og har vært krevende å avbalansere. Det verste dekket krevde 135 gram ytre + 155 gram indre. Er derfor misfornøyd med kvaliteten på jevnhet i støpeprosessen.
28.04.2021fraPeter Holthe Gode dekk med kort levetid. F1 lever opp til navnet.
30.09.2019fraArild Dekkene fungerer utmerket på all slags føre, har ikke vært utsatt for negative overraskelser i det hele tatt. Jeg har ingen offensiv kjørestil , så dekkene har aldri blitt satt på de store prøver . Veldig fornøyd med dekkvalget !
06.02.2019fraMartin Dekket oppfyller alle krav jeg har for et dekk i denne prisklassen. Super komfort og kjørefølelse på våt og tørr vei.
Hvis du presser dekket litt, øker fart i sving osv så vil man oppleve forskjellen mellom dette dekket og f.eks Michelin PilotSport eller lignende, da michelin har klart bedre grep generelt sett enn dette goodyear dekket.
Men kjører mam sivilisert men aktivt til daglig vil goodyear gjøre deg mer en fornøyd!