Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3
Det nye ytelsesdekket gir kortere bremselengde på våt og tørr veibane, slik at du bevarer kontrollen og kan nyte kjøreturen
- Kortere bremselengde på våt og tørr veibane
- Økt veigrep gir mer responsive kjøreegenskaper og økt kontroll
- Orginalmontert hos ledende bilprodusenter
Kortere bremselengde på våt og tørr veibane
Med Active Braking-teknologi som øker kontaktflaten og veigrepet ved bremsing. Denne økte kontakten med underlaget gir kortere bremselengde på våt og tørr veibane.
Veigrep for bremsing og kjøreegenskaper
Den nye Grip Booster-forbindelsen som brukes i Eagle F1 Asymmetric 3, er fremstilt med klebende harpiks for å forbedre festet til underlaget. Dette gir bedre grep ved bremsing og kjøring på våt og tørr veibane.
Styrepresisjon og holdbarhet
Ny, forbedret konstruksjonsteknologi gir en sterkere lettvektskonstruksjon med forbedrede kjøreegenskaper, håndtering i svinger, dekkbaneslitasje og drivstofforbruk.
TÜV testrapport
Eagle F1 Asymmetric 3 sammenlignet med konkurrentene
2,6 meter = 9 % kortere bremselengde på våte veier*
1,3 meter = 4 % kortere bremselengde på tørre veier*
4 % bedre kjøreegenskaper på vått underlag*
10,9 % mindre rullemotstand enn gjennomsnittet hos 3 konkurrenter og dermed nest lavest rullemostand**
* Sammenlignet med gjennomsnittlig ytelse i de 3 siste designene fra hovedkonkurrentene i UHP-segmentet (Michelin Pilot Sport 3, Bridgestone Potenza S001, Continental Sport Contact 5). Testet av TÜV SÜD produkttjeneste i sept-okt 2015 på bestilling fra Goodyear Dunlop. Ny UHP, dekkstørrelse: 225/45 R17 91Y; testbil: VW Golf; testlokasjon: Montpellier (F), Colmar-Berg (L); rapportnr. 713066268
** Poengscore for rullemotstand: Continental Sport Contact 5 –101.6; Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 –100; average of leading competitors –89.1.Part of test specified above with report No. 713066268.
EU Dekk Etikett og effektivitet Klasser
Den europeiske union under CE 1222/2009, har krevde at alle dekk produsert etter datoen 1. juli 2012 for biler og varebiler inkluderer standard EU Dekk Etiketter å klassifisere dem etter tre ytelsesegenskaper:drivstoffeffektivitet klassifisert fra A til G,grep på vått underlag klassifisert fra A til G, og støyemisjon i desibel.
Kategorier av dekk som er upåvirket av denne reguleringen omfatter: regummierte dekk, profesjonelle off-road dekk, racing / sport bildekk, samt visse typer dekk som er utformet for å forbedre trekkraft som piggdekk, T-type temporære reservedekk, dekk for biler bygget før 1990, dekk med en maksimal tillatt hastighet på 80 km/t, dekk for felger med diameter mindre eller lik 254 mm eller større eller lik 635 mm.
Denne etiketten er beregnet på den ene siden å fremme økonomisk og økologisk effektivitet i trafikken, samt øke trafikksikkerheten, og på den annen side for å hjelpe forbrukerne å velge riktige dekk ved å sikre en viss grad av produkt åpenhet.
Likevel har etiketten blitt kritisert for bare å vise et svært begrenset antall egenskaper. Fagfolk hevder at dekkene har mange flere funksjoner som er viktige og relevante for trafikksikkerhet, inkludert men ikke begrenset til vannplaning egenskaper, kjørestabilitet, levetid, produktegenskaper på våte og tørre veier andre enn grep på vått underlag, egenskaper på snø.
Dekk produsenter tyder på at testresultatene fra ulike institusjoner og bransjebladene bør forbli en svært viktig kilde for informasjon for forbrukeren, fordi de fokuserer på og vurdere et bredt utvalg av dekk egenskaper og funksjoner.
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 tyre review
Gjennomsnitt basert på 12 test resultat
Grep på tørr veibane
Bremse-egenskaper på tørr veibane
Grep på våt veibane
Bremse-egenskaper på våt veibane
Grep på snø
N/A
Kjørekomfort
Lydnivå inni bilen
Dekkslitasje
Drivstofforbruk
kjørte km
101 026 928
30.09.2019
fra
Arild
Dekkene fungerer utmerket på all slags føre, har ikke vært utsatt for negative overraskelser i det hele tatt. Jeg har ingen offensiv kjørestil , så dekkene har aldri blitt satt på de store prøver . Veldig fornøyd med dekkvalget !
06.02.2019
fra
Martin
Dekket oppfyller alle krav jeg har for et dekk i denne prisklassen. Super komfort og kjørefølelse på våt og tørr vei.
Hvis du presser dekket litt, øker fart i sving osv så vil man oppleve forskjellen mellom dette dekket og f.eks Michelin PilotSport eller lignende, da michelin har klart bedre grep generelt sett enn dette goodyear dekket.
Men kjører mam sivilisert men aktivt til daglig vil goodyear gjøre deg mer en fornøyd!
04.10.2018
fra
Arild Berdalen
Dekkene er meget behagelige, gir veldig godt grep både på tørr og våt veg. Lav dekkstøy i den grad det kan oppleves da bilen dessverre har for mye av det. Slitasjen er på et minimum.
04.10.2018
fra
Arild Berdalen
Dekkene er meget behagelige, gir veldig godt grep både på tørr og våt veg. Lav dekkstøy i den grad det kan oppleves da bilen dessverre har for mye av det. Slitasjen er på et minimum.
Se flere omtaler
Merke |
Goodyear |
Sesong |
|
Modell |
Eagle F1 Asymmetric 3 |
Dimension |
255/50 R19 107Y XL SUV |
Bredde |
255 |
Dækkets profil |
50 |
Construction type |
R |
Dekkstørrelse |
19 |
Last indeks |
107 |
Fartsindeks |
(Y) |
With/Without Valve (TT/TL) |
Dekk krever slange |
M/C |
Nei |