Grabben GT: Mer enn bare et godt off-road utseende.
Dekket for raske og kraftige SUVer og offroad-kjøretøy. Nyutviklet for kraftige SUVer og offroad kjøretøy, er Grabber GT ikke bare veldig godt å se på. Dens asymmetrisk mønsterdesign garanterer fremragende kjøreegenskaper på tørt og vått underlag og en høy grad av sikkerhet takket være gode bremseegenskaper på vått underlag. Den harmoniske slitebane strukturen på nykommeren gir høye nivåer av kjørekomfort gjennom betydelige reduksjoner i ekstern rullende støy.
Utviklet for kraftfulle SUVer og off-road kjørtøy tilbyr Grabber GT mer enn bare et godt utseende. Med sin Amerikanske historie og anerkjente dekkmønstre fra Continental tilbyr General Tire et bredt sortiment av dekk for alle typer kjøretøy og alle underlag. Meget gode kjøreegenskaper på både våte og tørre veier. Passer blant annet til Range Rover Evoque, BMW X5 and Porsche Cayenne.
Funksjoner:
Asymmetrisk mønster design med lukkede og massive skulderblokker som inkluderer 3D lameller
Lukkede skulde blokker og harmonisert mønster struktur
Høy antall blokk kanter og lamellemønster
Monitor Teknologi inkludert Visual Plassering Indikator (VAI) og skifte Erstatningsdekk Monitor (EM)
Effekt:
Stiv og velbalansert mønster struktur Barriere mot støy, noe som er generert i midtområdet
Selv slitasje form på grunn av lik mønster stivhet
Høy kjørekomfort på grunn av redusert støy utvikling under hele dekkets levetid
Mangfold av grep kanter
VAI for å sikre hjulet plassering
Omtrent de første 1000 km synkron forsvinningen av VAI viser jevn slitasje av dekket
Den asynkron forsvinningen viser ujevn slitasje av dekk
EM indikerer dekkskift i gang på slutten av dekkets livssyklus bokstavene 'Erstatningsdekk
Monitor' skifter til 'Erstatt Dekk', og indikerer dekkskift
Fordeler:
Fremragende kjøreegenskaper på tørre og våte veier
Meget høy sikkerhet på grunn av utmerket våt bremseegenskaper
VAI: Forbedret dekkets levetid
EM: Forbedret sikkerhet
EUs dekkmerking / effektivitetsklasser
EU har innført EU-dekkmerking etter forordning (nr. 1222/2009) som er identisk og bindende for alle EU-land. Den gjelder for dekk til personbil, dekk til lette nyttekjøretøy og dekk til tunge nyttekjøretøy produsert etter 01.07.2012.
Tre forskjellige områder er testet: rullemotstand, våtgrep og rullestøyen som dekket forårsaker på veien.
Følgende påvirkes ikke av EU-dekkmerket: regummierte dekk, profesjonelle terrengdekk, racingdekk, dekk med tilleggsutstyr for å forbedre trekkraften (som piggdekk), type-T nøddekk, spesialdekk for montering på kjøretøy som først ble registrert før 1. oktober 1990, dekk med en maksimal tillatt hastighet på 80 km/t og dekk til felger med en nominell diameter på 254 mm eller mindre eller 635 mm eller mer.
Med denne forskriften søker EU å oppnå målet om å fremme økonomisk og økologisk effektivitet i veitrafikken, samt å øke trafikksikkerheten på den ene siden, og på den annen siden å gi forbrukerne større produktgjennomsiktighet og samtidig gi et aktivt bidrag til kunders beslutningsprosess.
Allerede under innarbeidingen kritiserer eksperter det faktum at EU-dekkmerket dessverre bare viser noen få produktegenskaper. Bortsett fra rullemotstand, våtgrep og rullestøy, som er hovedfokus for EU-dekkmerkingen, har dekk flere viktige og sikkerhetsrelevante produktegenskaper som vannplaningsegenskaper, kjørestabilitet, levetid, bremsegenskaper på tørre og våte veier, ytelse under vinterforhold osv.
Dekkprodusenter påpeker at testresultater fra ulike institusjoner og tidsskrifter fortsatt er et viktig informasjonsmedium for sluttbrukeren. Disse testene fokuserer vanligvis på flere sikkerhetsrelevante produktegenskaper enn til EUs standardkvalifikasjoner for dekkmerking, som alltid er viktig for sluttkunden.