Avansert vinterdekk generasjon med state-of-the-art teknologi. ‚Miura- Ori‘ 3D sipe teknologi, 4D nano designet sammensetning og micro-optimalisert stivere mønsterblokker kombinerer tilfredsstillende vinteregenskaper med lav støy og fremragende ytelse på vått underlag.
EGENSKAPER OG FORDELER
Designet for kjørestabilitet, med patentert “Miura-Ori” 3D sipe teknologi
4D Nano designet sammensetning
Micro-optimalisert stivere mønsterblokker
Utmerket veigrep og bremseegenskaper på snø og is
Utmerket kjørestabilitet på snødekte veier
LAGET FOR VINTER KJØREFORHOLD
For å tilfredsstille de store bekymringene og krav til den kalde årstiden, er vinterdekk sammensatt av en rekke høykvalitets materialer og design.
For å gi et eksempel, den nye EUROWINTER HS01:
Innovativt tråd design
Flow-optimalisert slitebane
Forsterker ,vannpumpe effekten'
Effektiv og sikker dispersjon av vann
Førsteklasses vannplaning reserver
Utmerket grep på snø
Ny Miura-Ori 3D sipe teknologi
Flow-optimalisert slitebane
Fleksibel sipe struktur sikrer korte bremselengder på snø og is
Høyest mulig avstivning av sipe kanter for optimal stabilitet i svinger
Betydelig bedre veigrep på snø og is samt en mer jevn slitasje mønster
Out-of-phase trå barer
Redusert veistøy
Forbedret styring
Førsteklasses komfort
EUs dekkmerking / effektivitetsklasser
EU har innført EU-dekkmerking etter forordning (nr. 1222/2009) som er identisk og bindende for alle EU-land. Den gjelder for dekk til personbil, dekk til lette nyttekjøretøy og dekk til tunge nyttekjøretøy produsert etter 01.07.2012.
Tre forskjellige områder er testet: rullemotstand, våtgrep og rullestøyen som dekket forårsaker på veien.
Følgende påvirkes ikke av EU-dekkmerket: regummierte dekk, profesjonelle terrengdekk, racingdekk, dekk med tilleggsutstyr for å forbedre trekkraften (som piggdekk), type-T nøddekk, spesialdekk for montering på kjøretøy som først ble registrert før 1. oktober 1990, dekk med en maksimal tillatt hastighet på 80 km/t og dekk til felger med en nominell diameter på 254 mm eller mindre eller 635 mm eller mer.
Med denne forskriften søker EU å oppnå målet om å fremme økonomisk og økologisk effektivitet i veitrafikken, samt å øke trafikksikkerheten på den ene siden, og på den annen siden å gi forbrukerne større produktgjennomsiktighet og samtidig gi et aktivt bidrag til kunders beslutningsprosess.
Allerede under innarbeidingen kritiserer eksperter det faktum at EU-dekkmerket dessverre bare viser noen få produktegenskaper. Bortsett fra rullemotstand, våtgrep og rullestøy, som er hovedfokus for EU-dekkmerkingen, har dekk flere viktige og sikkerhetsrelevante produktegenskaper som vannplaningsegenskaper, kjørestabilitet, levetid, bremsegenskaper på tørre og våte veier, ytelse under vinterforhold osv.
Dekkprodusenter påpeker at testresultater fra ulike institusjoner og tidsskrifter fortsatt er et viktig informasjonsmedium for sluttbrukeren. Disse testene fokuserer vanligvis på flere sikkerhetsrelevante produktegenskaper enn til EUs standardkvalifikasjoner for dekkmerking, som alltid er viktig for sluttkunden.
Business Reviews
Profile:EUROWINTER HS01
Review Date
Test Facility
Dimensions
Review Text
Review Rating
Seal
09/2021
TCS - Technik, Umwelt und Wirtschaft
295/35 R21 107W XL, SUV BLK
Satisfactory
EUROWINTERHS01 tyre review
Gjennomsnitt basert på 826 test resultat
Grep på tørr veibane
Bremse-egenskaper på tørr veibane
Grep på våt veibane
Bremse-egenskaper på våt veibane
Grep på snø
Kjørekomfort
Lydnivå inni bilen
Dekkslitasje
Drivstofforbruk
kjørte km
8 631
27.04.2022fraMats Glatte som f##n sammenlignet med piggfrie nokian dekk
20.04.2021fraAsbjørn Helt greie dekk, men sammenliknet med en bil med dyrere dekk av f.eks typen Nokian, henger de generelt dårligere på snøføre og is. Men de henger helt greit, har ikke vært problemer med det. Erfaringene kommer fra forsøk med bremsetest på snøføre.
28.03.2019fraTommy Karlsen Works well as an all-round tyre, good on snow, good on wet tarmac, low noise, Pretty stable. I drive daily on all kinds of surface, this tyre is good on them all.
Alltid høyeste ytelse. Alltid i front. Nøyaktig dette er FALKEN – både på og utenfor racerbanen. Derfor fører vi et komplett dekkutvalg for personbiler, lastebiler, varebiler og SUV-er som ny utrustning, og i hele det europeiske ettermarkedet. Utviklet og testet i de mest krevende billøp i verden, garanterer FALKEN absolutt High Performance og maksimal kjøreglede.
FALKEN Tyre Europe GmbH med hovedkvarter i Offenbach am Main i Tyskland er det europeiske datterselskapet til den japanske dekkprodusenten Sumitomo Rubber Industries Ltd. (SRI), som med rundt 33.000 medarbeidere er den sjette største dekkprodusenten i verden.
*Prisene gjelder per stykk og inkluderer MVA og frakt innen fastlands-Norge, med mindre annet er angitt.
**Mer enn 90 % av ordrene våre leveres til kunden innen angitt leveringstid.