Kundestøtte (ma–fr: 07:00–22:00):
+47 (0) 23960614
Vennligst merk: Dekkene leveres uten felger
(Felgen på bildet er kun for illustrering.)

Dunlop Sport Maxx RT
215/50 R17 95Y XL

Dekkstørrelse
215/50 R17 95Y  Endre 
tilgjengelighet
dette produktet er for øyeblikket ikke på lager
Dekk
Sommerdekk So
Hastighet
Y: Godkjent opp til 300 km/h
EAN
5452000438225
Artikelnummer
D-119937
Dekkmerke
E A 67 dB
Kundevurderinger
(1544)
Ofte kjøpt sammen:
  • Totalpris:
    8.957,44 Kr
    1 x Dunlop Sport Maxx RT 215/50 R17 95Y XL =
    2.104,00 Kr
    1 x Castrol 5 Liter Canister =
    541,44 Kr
  • dette produktet er for øyeblikket ikke på lager
  • Beskrivelse
  • EU dekketikett:
  • Kundevurderinger

Motorsportsgrep og -bremsing for en dynamisk kjøreopplevelse

  • Enestående grep på våt og tørr vei
  • Forbedret grep i kurvekjøring
  • Kortere bremselengde ved motorveishastigheter
  • Drivstoffeffektiv design

Enestående veigrep

Den adaptive dekksammensetningen gjør at Sport Maxx RT leverer solid veigrep både på tørr og våt veibane. Polymerene, som er hentet fra motorsporten, tilpasser seg veioverflaten og optimerer både veikontakten og -grepet.

Bedre veigrep i svinger

Stabile kjøreegenskaper ved høye hastigheter, og smidig overgang fra rett strekning til sving. De massive ytre skulderblokkene bidrar til å øke stabiliteten og kjøreegenskapene i svinger.

Kortere bremselengde ved høye hastigheter

Dunlops innovative Short Braking-knaster er med på å sikre kortere bremselengde når du kjører i høye hastigheter. Disse ekstra stive knastene er utviklet med tanke på sportslig kjøring og øker veikontakten ved bremsing.

Drivstoffeffektiv design

Lettvektskonstruksjonen i Sport Maxx RT reduserer rullemotstanden og gir dermed lavere drivstofforbruk og mindre CO2- utslipp.

Spesialutviklet beadfestesystem. Styrker forbindelsen mellom dekk og felg for en mer presis kjøreopplevelse. Som grepet mellom hånden og rattet, forbedrer det spesialutviklede beadfestesystemet kontrollen og gir fremragende veikontakt.Fordeler Forbedret veikontakt; større stabilitet og presisjon.

Adaptiv blanding. En sammensatt teknologi som bruker motorsport-avledete polymerer til å tilpasse seg strukturen på veibanen. Med forbedret kontakt på mikronivå, øker den samlede dekk-til-vei-kontaktflaten.Fordeler Glimrende grep og bremseegenskaper

Power Braking Blocks. Svært stive blokker som opprettholder stivheten når det anvendes bremsekraft. Den økte stivheten bidrar til å sikre optimal kontakt med veien ved bremsing ved høye hastigheter.Fordeler Kortere bremselengde, spesielt ved høye hastigheter.

Silica-Plus-blanding. En motorsport-avledet gummiblanding som gir høye grepsnivåer, spesielt på våte veier og ved lave temperaturer.Fordeler Førsteklasses bremse- og akselerasjonsevne, solid slitestyrke og svært godt veigrep i vått og kaldt vær.

JLB (Jointless Belt). En Hybrid Overlay-teknologi som reduserer langsgående deformasjoner ved høye hastigheter.Fordeler Overlegen stabilitet ved høye hastigheter; glatt og jevn slitasje.

Maximum Flange Shield (MFS). Et beskyttelsessystem for flens. MFS har en gummiprofil som går rundt omkretsen av dekket over hjulflensen. Dette skaper en beskyttende buffersone.Fordeler Beskytter dyre lettmetallfelger fra fortauskanter.

Asymmetrisk mønsterdesign. Asymmetrisk mønsterdesign gir bedre kjøreegenskaper og vannplaningssikkerhet. Den langsgående senterribben øker stabiliteten og presisjonen. De asymmetriske sporene gir bedre grep på både vått og tørt underlag.Fordeler Forbedret ytelse på rette strekk og rundt hjørner; økt motstand mot vannplaning.

Flatere slitebaneprofil. Den nye generasjonen Dunlop-dekk har en flatere slitebaneprofil med en 4-8 % større kontaktflate, avhengig av størrelse og type dekk. En større kontaktflate gir mer stabilitet og forbedret veikontakt, slik at dekkene reagerer raskt og presist.Fordeler Økt stabilitet og styrepresisjon; redusert hæl-og-tå-slitasje; utmerket svingstabilitet og -presisjon; overlegent tørrgrep.

Multi Radius Tread (MRT). MRT-design bruker ti forskjellige radier, og de er derfor mer presise. Dette resulterer i svært effektiv trykkfordeling på veikontaktflaten. Resultatet er jevnere overganger fra rettstrekk til sving, noe som fører til mer presise og progressive reaksjoner.Fordeler Betydelig bedre kontroll over utviklingen av fotavtrykket under alle kjøreforhold, responsiv våt- og tørrhåndtering, økt svingkontroll.

Dobbel silikablanding. Denne blandingen forbedrer akselerasjonsytelsen og fremmer lav slitasje.Fordeler Topp bremse- og akselerasjonsevne, førsteklasses kjøreegenskaper gjennom sommer og høst, solid veigrep og høy slitestyrke.

Det europeiske dekkmerket

Introduksjon
Siden 1. november 2012 må alle dekk produsert etter 1. juli 2012 ha det europeiske dekkmerket.

Fordeler
EU har utviklet disse nye reglene for å promotere økonomisk og økologisk effektivitet og sørge for trafikksikkerhet.

Ulemper Dekkmerket kan gi et overblikk og gi kunden mer klarhet, men dekker kun tre kriterier. For en omfattende evaluering av dekk er langt flere egenskaper relevante. Testresultater fra ulike institusjoner som ADAC er for eksempel mye strengere, og er mer passende ved for eksempel søk etter passende vinterdekk.

Vi ønsker å fremheve at det er produsenten som merker dekket og gir oss denne informasjonen. Hvis du ikke finner merkeverdiene har produsenten enten ikke informert oss om merket, eller produktet ble laget før juli 2012. Før denne datoen var det ikke påkrevd å merke dekkene, så i enkelte tilfeller er det mulig å kjøpe dekk uten dekkmerke.

Symboler
Dekkene klassifiseres ved hjelp av tre egenskaper når det gjelder ytelse:
• Drivstoffeffektivitet (bokstavene A til G)
• Våtgrep (bokstavene A til G)
• Støynivå

Ta grep
Til syvende og sist er det sjåføren som avgjør drivstofforbruket. For å redusere dette i det lange løp kan sjåfører være mer forsiktige ved akselerering, og dermed få en mer drivstoffeffektiv og miljøvennlig kjøring.

Jevnlig kontroll av dekktrykket bidrar til å forbedre rullemotstanden, redusere energitap og sørge for optimalt feste i våte forhold. For å redusere risikoen for ulykker og sikre din og andres veisikkerhet må du alltid sørge for å holde tilstrekkelig avstand.

Mer informasjon: http://ec.europa.eu/energy/efficiency/tyres/labelling_en.htm

Velg fra vårt store utvalg på nettet eller spør oss om råd. Ekspertene våre hjelper deg gledelig med å velge passende dekk fra vårt store produktutvalg.

Drivstoffeffektivitet

Klassifiseringen når det gjelder drivstoffeffektivitet deles inn i sju klasser, fra A-klasse (høyest) til G-klasse (lavest). Et dekk i A-klassen forbruker 0,1 liter mindre på 100 km enn et dekk i B-klassen. En viktig komponent for drivstoffeffektivitet er rullemotstand eller rullefriksjon.

Rullemotstand
Rullemotstanden er kraften som motsetter seg bevegelse. Den dannes for eksempel når et hjul ruller. Rullemotstand avhenger ikke bare av geometrien men også av egenskapene til materialet.

Gjennomsnitt Gjennomsnittlig verdi er mellom C-E. Klasse D benyttes ikke.

Våtgrep

Dette viser hvor effektivt kjøretøyet kan bremse på vått underlag. Våtgrepet er en viktig egenskap, spesielt i sommerdekk. Klasse A har høyest sikkerhet og kortest bremselengde. Klasse F har lav sikkerhet og den lengste bremselengden.

Våtgrepklassene er basert på testkjøring på våte veier med en fart på omtrent 80 km/t. Forskjellen mellom bremselengdene er på 1-1,5 meter per grad. Det vil si at forskjellen i bremselengde mellom klasse A og klasse F er opptil 18 meter.

Gjennomsnitt Gjennomsnittsverdien på dekkene er mellom klasse B og klasse E. Klasse D og G benyttes ikke.

Støynivå

Dette symbolet indikerer det eksterne støynivået i desibel og som et 3-nivås bølgesymbol for å vise hvorvidt dekket er innenfor de anbefalte nivåene. Eksternt støynivå korresponderer ikke til støynivået inne i kupeen.

Et kontinuerlig lydnivå på mer enn 80 desibel kan forårsake helseproblemer.

Symbol
Tre lydbølger symboliserer de verste resultatene. Dette er dekk som overstiger maksgrensen for å bli godkjent. Et symbol med 2 lydbølger har støynivå som samsvarer med et godkjent lydnivå. Dekk som er merket med 1 lydbølge er mer enn tre desibel stillere enn godkjent lydnivå.

Dunlop Sport Maxx RT tyre review

Gjennomsnitt basert på 1 544 test resultat
Grep på tørr veibane
Bremse-egenskaper på tørr veibane
Grep på våt veibane
Bremse-egenskaper på våt veibane
Grep på snø
Kjørekomfort
Lydnivå inni bilen
Dekkslitasje
Drivstofforbruk
kjørte km 15 592 856

31.05.2015 from LS
Null vannplaning og lite støy.

22.11.2014 from Kim Daniel Jørgensen
Billige dekker som sitter Kanonbra på vått og tørt føre, både på vei og banekjøring med en orginal z3M coupe med 321hk..

24.10.2014 from Henning
Veldig fornøyd, veldig støysvakt dekk.

23.10.2014 from Steinar
Slites litt fort

Se flere omtaler

Motorsportsgrep og -bremsing for en dynamisk kjøreopplevelse

  • Enestående grep på våt og tørr vei
  • Forbedret grep i kurvekjøring
  • Kortere bremselengde ved motorveishastigheter
  • Drivstoffeffektiv design

Enestående veigrep

Den adaptive dekksammensetningen gjør at Sport Maxx RT leverer solid veigrep både på tørr og våt veibane. Polymerene, som er hentet fra motorsporten, tilpasser seg veioverflaten og optimerer både veikontakten og -grepet.

Bedre veigrep i svinger

Stabile kjøreegenskaper ved høye hastigheter, og smidig overgang fra rett strekning til sving. De massive ytre skulderblokkene bidrar til å øke stabiliteten og kjøreegenskapene i svinger.

Kortere bremselengde ved høye hastigheter

Dunlops innovative Short Braking-knaster er med på å sikre kortere bremselengde når du kjører i høye hastigheter. Disse ekstra stive knastene er utviklet med tanke på sportslig kjøring og øker veikontakten ved bremsing.

Drivstoffeffektiv design

Lettvektskonstruksjonen i Sport Maxx RT reduserer rullemotstanden og gir dermed lavere drivstofforbruk og mindre CO2- utslipp.

Spesialutviklet beadfestesystem. Styrker forbindelsen mellom dekk og felg for en mer presis kjøreopplevelse. Som grepet mellom hånden og rattet, forbedrer det spesialutviklede beadfestesystemet kontrollen og gir fremragende veikontakt.Fordeler Forbedret veikontakt; større stabilitet og presisjon.

Adaptiv blanding. En sammensatt teknologi som bruker motorsport-avledete polymerer til å tilpasse seg strukturen på veibanen. Med forbedret kontakt på mikronivå, øker den samlede dekk-til-vei-kontaktflaten.Fordeler Glimrende grep og bremseegenskaper

Power Braking Blocks. Svært stive blokker som opprettholder stivheten når det anvendes bremsekraft. Den økte stivheten bidrar til å sikre optimal kontakt med veien ved bremsing ved høye hastigheter.Fordeler Kortere bremselengde, spesielt ved høye hastigheter.

Silica-Plus-blanding. En motorsport-avledet gummiblanding som gir høye grepsnivåer, spesielt på våte veier og ved lave temperaturer.Fordeler Førsteklasses bremse- og akselerasjonsevne, solid slitestyrke og svært godt veigrep i vått og kaldt vær.

JLB (Jointless Belt). En Hybrid Overlay-teknologi som reduserer langsgående deformasjoner ved høye hastigheter.Fordeler Overlegen stabilitet ved høye hastigheter; glatt og jevn slitasje.

Maximum Flange Shield (MFS). Et beskyttelsessystem for flens. MFS har en gummiprofil som går rundt omkretsen av dekket over hjulflensen. Dette skaper en beskyttende buffersone.Fordeler Beskytter dyre lettmetallfelger fra fortauskanter.

Asymmetrisk mønsterdesign. Asymmetrisk mønsterdesign gir bedre kjøreegenskaper og vannplaningssikkerhet. Den langsgående senterribben øker stabiliteten og presisjonen. De asymmetriske sporene gir bedre grep på både vått og tørt underlag.Fordeler Forbedret ytelse på rette strekk og rundt hjørner; økt motstand mot vannplaning.

Flatere slitebaneprofil. Den nye generasjonen Dunlop-dekk har en flatere slitebaneprofil med en 4-8 % større kontaktflate, avhengig av størrelse og type dekk. En større kontaktflate gir mer stabilitet og forbedret veikontakt, slik at dekkene reagerer raskt og presist.Fordeler Økt stabilitet og styrepresisjon; redusert hæl-og-tå-slitasje; utmerket svingstabilitet og -presisjon; overlegent tørrgrep.

Multi Radius Tread (MRT). MRT-design bruker ti forskjellige radier, og de er derfor mer presise. Dette resulterer i svært effektiv trykkfordeling på veikontaktflaten. Resultatet er jevnere overganger fra rettstrekk til sving, noe som fører til mer presise og progressive reaksjoner.Fordeler Betydelig bedre kontroll over utviklingen av fotavtrykket under alle kjøreforhold, responsiv våt- og tørrhåndtering, økt svingkontroll.

Dobbel silikablanding. Denne blandingen forbedrer akselerasjonsytelsen og fremmer lav slitasje.Fordeler Topp bremse- og akselerasjonsevne, førsteklasses kjøreegenskaper gjennom sommer og høst, solid veigrep og høy slitestyrke.

x
Vi bruker cookies. Ved å bruke nettsiden sier du ja til deres anvendelse.
OK
Vi bruker cookies. Ved å bruke nettsiden sier du ja til deres anvendelse.
OK