Et førsteklasses sportsdekk som gir utmerket ytelse på tørt underlag
Intenst veigrep på tørt underlag
Balanserte svingegenskaper ved høye G-krefter
Presis styring
Utmerket stabilitet i høye hastigheter
Spesielle tverrforbindelser i første dekkspor Med inspirasjon hentet fra støttestrukturer i naturen, øker tverrforbindelsene stivheten i dekksporet uten at det må tilsettes mer gummi. Dette skaper et sportsdekk som er stivt, men lett og gir optimal hastighet og ytelse.
Dekkblanding utledet av løpsdekk Den spesielle dekkblandingen, basert på løpsdekk, varmes raskere opp enn vanlige dekkblandinger, noe som øker friksjonen mellom dekk og veibane og gir bedre grep og mindre slitasje.
Hybridoverlegg med aramid Dette sportsdekket har et hybridoverlegg laget med aramidfibre som holder en konstant kontaktflate mot veien i alle hastigheter. Dette gir bedre langsiktig stabilitet selv under svært dynamiske kjøreforhold.
Optimalisert dekkontur Ved å optimalisere den sirkulære formen på dette høyytelsesdekket oppnår Dunlop forbedret stivhet og rullestyrke. Takket være den nøye balanserte trykkfordelingen på tvers av dekkets fotavtrykk får du bedre feedback i svinger og forbedret styrepresisjon.
EUs dekkmerking / effektivitetsklasser
EU har innført EU-dekkmerking etter forordning (nr. 1222/2009) som er identisk og bindende for alle EU-land. Den gjelder for dekk til personbil, dekk til lette nyttekjøretøy og dekk til tunge nyttekjøretøy produsert etter 01.07.2012.
Tre forskjellige områder er testet: rullemotstand, våtgrep og rullestøyen som dekket forårsaker på veien.
Følgende påvirkes ikke av EU-dekkmerket: regummierte dekk, profesjonelle terrengdekk, racingdekk, dekk med tilleggsutstyr for å forbedre trekkraften (som piggdekk), type-T nøddekk, spesialdekk for montering på kjøretøy som først ble registrert før 1. oktober 1990, dekk med en maksimal tillatt hastighet på 80 km/t og dekk til felger med en nominell diameter på 254 mm eller mindre eller 635 mm eller mer.
Med denne forskriften søker EU å oppnå målet om å fremme økonomisk og økologisk effektivitet i veitrafikken, samt å øke trafikksikkerheten på den ene siden, og på den annen siden å gi forbrukerne større produktgjennomsiktighet og samtidig gi et aktivt bidrag til kunders beslutningsprosess.
Allerede under innarbeidingen kritiserer eksperter det faktum at EU-dekkmerket dessverre bare viser noen få produktegenskaper. Bortsett fra rullemotstand, våtgrep og rullestøy, som er hovedfokus for EU-dekkmerkingen, har dekk flere viktige og sikkerhetsrelevante produktegenskaper som vannplaningsegenskaper, kjørestabilitet, levetid, bremsegenskaper på tørre og våte veier, ytelse under vinterforhold osv.
Dekkprodusenter påpeker at testresultater fra ulike institusjoner og tidsskrifter fortsatt er et viktig informasjonsmedium for sluttbrukeren. Disse testene fokuserer vanligvis på flere sikkerhetsrelevante produktegenskaper enn til EUs standardkvalifikasjoner for dekkmerking, som alltid er viktig for sluttkunden.
Merke
Dunlop
Modell
Sport Maxx Race 2
Dimension
245/35 ZR20 (95Y) XL N1
Bredde
245
Dækkets profil
35
Construction type
ZR
Dekkstørrelse
20
Last indeks
95
Fartsindeks
((Y))
With/Without Valve (TT/TL)
Dekk krever slange
M/C
Nei
*Prisene gjelder per stykk og inkluderer MVA og frakt innen fastlands-Norge, med mindre annet er angitt.
**Mer enn 90 % av ordrene våre leveres til kunden innen angitt leveringstid.