Kundestøtte (ma–fr: 07:00–22:00):
+47 (0) 23960614
Vennligst merk: Dekkene leveres uten felger
(Felgen på bildet er kun for illustrering.)

Dunlop Sport BluResponse
195/50 R15 82H

Dekkstørrelse
195/50 R15 82H  Endre 
tilgjengelighet
tilgjengelig
Dekk
Sommerdekk So
Hastighet
H: Godkjent opp til 210 km/h
EAN
5452000738387
Artikelnummer
R-363740
Dekkmerke
C A 67 dB
Ofte kjøpt sammen:
  • Totalpris:
    3.655,26 Kr
    1 x Dunlop Sport BluResponse 195/50 R15 82H =
    781,00 Kr
    1 x Castrol 5 Liter Canister =
    531,26 Kr
781,00 Kr
Pris per vare, inkl. MVA
  • Beskrivelse
  • EU dekketikett:

BARE GREP. INGEN KOMPROMISSER

  • 2,8 meter kortere bremselengde på vått føre i forhold til gjennomsnittlige konkurrenter.
  • 3 meter kortere bremselengde på tørt føre i forhold til gjennomsnittlige konkurrenter.
  • Drivstofføkonomisk: 30 % bedre enn foregående dekk.
  • Lavere støy.

Utmerket ytelse på vått føre Sport BluRespons har en polymerblanding for å gi deg bedre grep og styregenskaper på våte veier. Brede sentrallinjer i mønsteret fjerner vann effektivt og hindrer vannplaning.

Kortere bremselengder Dunlop's innovative korte bremseblokker reduserer bremselengder på vått og tørt føre. Disse ekstra stive knastene er utviklet med tanke på sportslig kjøring og øker veikontakten ved bremsing.

Design som sparer drivstoff Sport BluRespons har en aerodynamisk design og gummiblanding med avgir lave temperaturer som reduserer rullemotstand med 30% i forhold til tidligere dekk. Dette betyr en gjennomsnittlig drivstoffbesparelse på ca. 750.- pr år.

Lavere støynivå Lukket skuldermønster reduserer støynivået for en stillere og mer komfortabel biltur.

Sammenlignet med gjennomsnittlig ytelse for fire ledende konkurrenter og tidligere Dunlop dekk. Testet av TÜV SÜD Automotive i September 2012 etter bestilling fra Goodyear Dunlop. Dekk størrelse: 205/55 R16 91V, Test bil: VW Golf, Teststed: Mireval (FR), Papenburg (D) og Garching (D), Report No. 76249744.

Drivstoffsbesparelse basert på estimert reduksjon av drivstoff med 5% i forhold til tilsvarede dekk over 14000 km og et forbruk på 0,9 pr liter. Aktuelle resultater kan bli endres ved vei og kjørforhold, dekktrykk osv. Estimat basert på blyfri bensin til 13,00 NOK pr liter Kilde: European commission (www.energy.eu).

JLB (Jointless Belt). En Hybrid Overlay-teknologi som reduserer langsgående deformasjoner ved høye hastigheter.Fordeler Overlegen stabilitet ved høye hastigheter; glatt og jevn slitasje.

Maximum Flange Shield (MFS). Et beskyttelsessystem for flens. MFS har en gummiprofil som går rundt omkretsen av dekket over hjulflensen. Dette skaper en beskyttende buffersone.Fordeler Beskytter dyre lettmetallfelger fra fortauskanter.

Variabelt land-til-vann-forhold. Asymmetrisk mønsterdesign med et variabelt land-til-vann-forhold som gir høye nivåer av vannplaningssikkerhet. Den massive ytre skulderblokken sikrer rask og turbulensfri drenering, og samtidig sikrer den fremragende stabilitet i svinger.FordelerHøy vannplaningssikkerhet, økt kontakt med veien, bedre stabilitet i svinger og bedre styrepresisjon.

Asymmetrisk mønsterdesign. Asymmetrisk mønsterdesign gir bedre kjøreegenskaper og vannplaningssikkerhet. Den langsgående senterribben øker stabiliteten og presisjonen. De asymmetriske sporene gir bedre grep på både vått og tørt underlag.Fordeler Forbedret ytelse på rette strekk og rundt hjørner; økt motstand mot vannplaning.

Flatere slitebaneprofil. Den nye generasjonen Dunlop-dekk har en flatere slitebaneprofil med en 4-8 % større kontaktflate, avhengig av størrelse og type dekk. En større kontaktflate gir mer stabilitet og forbedret veikontakt, slik at dekkene reagerer raskt og presist.Fordeler Økt stabilitet og styrepresisjon; redusert hæl-og-tå-slitasje; utmerket svingstabilitet og -presisjon; overlegent tørrgrep.

Multi Radius Tread (MRT). MRT-design bruker ti forskjellige radier, og de er derfor mer presise. Dette resulterer i svært effektiv trykkfordeling på veikontaktflaten. Resultatet er jevnere overganger fra rettstrekk til sving, noe som fører til mer presise og progressive reaksjoner.Fordeler Betydelig bedre kontroll over utviklingen av fotavtrykket under alle kjøreforhold, responsiv våt- og tørrhåndtering, økt svingkontroll.

Det europeiske dekkmerket

Introduksjon
Siden 1. november 2012 må alle dekk produsert etter 1. juli 2012 ha det europeiske dekkmerket.

Fordeler
EU har utviklet disse nye reglene for å promotere økonomisk og økologisk effektivitet og sørge for trafikksikkerhet.

Ulemper Dekkmerket kan gi et overblikk og gi kunden mer klarhet, men dekker kun tre kriterier. For en omfattende evaluering av dekk er langt flere egenskaper relevante. Testresultater fra ulike institusjoner som ADAC er for eksempel mye strengere, og er mer passende ved for eksempel søk etter passende vinterdekk.

Vi ønsker å fremheve at det er produsenten som merker dekket og gir oss denne informasjonen. Hvis du ikke finner merkeverdiene har produsenten enten ikke informert oss om merket, eller produktet ble laget før juli 2012. Før denne datoen var det ikke påkrevd å merke dekkene, så i enkelte tilfeller er det mulig å kjøpe dekk uten dekkmerke.

Symboler
Dekkene klassifiseres ved hjelp av tre egenskaper når det gjelder ytelse:
• Drivstoffeffektivitet (bokstavene A til G)
• Våtgrep (bokstavene A til G)
• Støynivå

Ta grep
Til syvende og sist er det sjåføren som avgjør drivstofforbruket. For å redusere dette i det lange løp kan sjåfører være mer forsiktige ved akselerering, og dermed få en mer drivstoffeffektiv og miljøvennlig kjøring.

Jevnlig kontroll av dekktrykket bidrar til å forbedre rullemotstanden, redusere energitap og sørge for optimalt feste i våte forhold. For å redusere risikoen for ulykker og sikre din og andres veisikkerhet må du alltid sørge for å holde tilstrekkelig avstand.

Mer informasjon: http://ec.europa.eu/energy/efficiency/tyres/labelling_en.htm

Velg fra vårt store utvalg på nettet eller spør oss om råd. Ekspertene våre hjelper deg gledelig med å velge passende dekk fra vårt store produktutvalg.

Drivstoffeffektivitet

Klassifiseringen når det gjelder drivstoffeffektivitet deles inn i sju klasser, fra A-klasse (høyest) til G-klasse (lavest). Et dekk i A-klassen forbruker 0,1 liter mindre på 100 km enn et dekk i B-klassen. En viktig komponent for drivstoffeffektivitet er rullemotstand eller rullefriksjon.

Rullemotstand
Rullemotstanden er kraften som motsetter seg bevegelse. Den dannes for eksempel når et hjul ruller. Rullemotstand avhenger ikke bare av geometrien men også av egenskapene til materialet.

Gjennomsnitt Gjennomsnittlig verdi er mellom C-E. Klasse D benyttes ikke.

Våtgrep

Dette viser hvor effektivt kjøretøyet kan bremse på vått underlag. Våtgrepet er en viktig egenskap, spesielt i sommerdekk. Klasse A har høyest sikkerhet og kortest bremselengde. Klasse F har lav sikkerhet og den lengste bremselengden.

Våtgrepklassene er basert på testkjøring på våte veier med en fart på omtrent 80 km/t. Forskjellen mellom bremselengdene er på 1-1,5 meter per grad. Det vil si at forskjellen i bremselengde mellom klasse A og klasse F er opptil 18 meter.

Gjennomsnitt Gjennomsnittsverdien på dekkene er mellom klasse B og klasse E. Klasse D og G benyttes ikke.

Støynivå

Dette symbolet indikerer det eksterne støynivået i desibel og som et 3-nivås bølgesymbol for å vise hvorvidt dekket er innenfor de anbefalte nivåene. Eksternt støynivå korresponderer ikke til støynivået inne i kupeen.

Et kontinuerlig lydnivå på mer enn 80 desibel kan forårsake helseproblemer.

Symbol
Tre lydbølger symboliserer de verste resultatene. Dette er dekk som overstiger maksgrensen for å bli godkjent. Et symbol med 2 lydbølger har støynivå som samsvarer med et godkjent lydnivå. Dekk som er merket med 1 lydbølge er mer enn tre desibel stillere enn godkjent lydnivå.

BARE GREP. INGEN KOMPROMISSER

  • 2,8 meter kortere bremselengde på vått føre i forhold til gjennomsnittlige konkurrenter.
  • 3 meter kortere bremselengde på tørt føre i forhold til gjennomsnittlige konkurrenter.
  • Drivstofføkonomisk: 30 % bedre enn foregående dekk.
  • Lavere støy.

Utmerket ytelse på vått føre Sport BluRespons har en polymerblanding for å gi deg bedre grep og styregenskaper på våte veier. Brede sentrallinjer i mønsteret fjerner vann effektivt og hindrer vannplaning.

Kortere bremselengder Dunlop's innovative korte bremseblokker reduserer bremselengder på vått og tørt føre. Disse ekstra stive knastene er utviklet med tanke på sportslig kjøring og øker veikontakten ved bremsing.

Design som sparer drivstoff Sport BluRespons har en aerodynamisk design og gummiblanding med avgir lave temperaturer som reduserer rullemotstand med 30% i forhold til tidligere dekk. Dette betyr en gjennomsnittlig drivstoffbesparelse på ca. 750.- pr år.

Lavere støynivå Lukket skuldermønster reduserer støynivået for en stillere og mer komfortabel biltur.

Sammenlignet med gjennomsnittlig ytelse for fire ledende konkurrenter og tidligere Dunlop dekk. Testet av TÜV SÜD Automotive i September 2012 etter bestilling fra Goodyear Dunlop. Dekk størrelse: 205/55 R16 91V, Test bil: VW Golf, Teststed: Mireval (FR), Papenburg (D) og Garching (D), Report No. 76249744.

Drivstoffsbesparelse basert på estimert reduksjon av drivstoff med 5% i forhold til tilsvarede dekk over 14000 km og et forbruk på 0,9 pr liter. Aktuelle resultater kan bli endres ved vei og kjørforhold, dekktrykk osv. Estimat basert på blyfri bensin til 13,00 NOK pr liter Kilde: European commission (www.energy.eu).

JLB (Jointless Belt). En Hybrid Overlay-teknologi som reduserer langsgående deformasjoner ved høye hastigheter.Fordeler Overlegen stabilitet ved høye hastigheter; glatt og jevn slitasje.

Maximum Flange Shield (MFS). Et beskyttelsessystem for flens. MFS har en gummiprofil som går rundt omkretsen av dekket over hjulflensen. Dette skaper en beskyttende buffersone.Fordeler Beskytter dyre lettmetallfelger fra fortauskanter.

Variabelt land-til-vann-forhold. Asymmetrisk mønsterdesign med et variabelt land-til-vann-forhold som gir høye nivåer av vannplaningssikkerhet. Den massive ytre skulderblokken sikrer rask og turbulensfri drenering, og samtidig sikrer den fremragende stabilitet i svinger.FordelerHøy vannplaningssikkerhet, økt kontakt med veien, bedre stabilitet i svinger og bedre styrepresisjon.

Asymmetrisk mønsterdesign. Asymmetrisk mønsterdesign gir bedre kjøreegenskaper og vannplaningssikkerhet. Den langsgående senterribben øker stabiliteten og presisjonen. De asymmetriske sporene gir bedre grep på både vått og tørt underlag.Fordeler Forbedret ytelse på rette strekk og rundt hjørner; økt motstand mot vannplaning.

Flatere slitebaneprofil. Den nye generasjonen Dunlop-dekk har en flatere slitebaneprofil med en 4-8 % større kontaktflate, avhengig av størrelse og type dekk. En større kontaktflate gir mer stabilitet og forbedret veikontakt, slik at dekkene reagerer raskt og presist.Fordeler Økt stabilitet og styrepresisjon; redusert hæl-og-tå-slitasje; utmerket svingstabilitet og -presisjon; overlegent tørrgrep.

Multi Radius Tread (MRT). MRT-design bruker ti forskjellige radier, og de er derfor mer presise. Dette resulterer i svært effektiv trykkfordeling på veikontaktflaten. Resultatet er jevnere overganger fra rettstrekk til sving, noe som fører til mer presise og progressive reaksjoner.Fordeler Betydelig bedre kontroll over utviklingen av fotavtrykket under alle kjøreforhold, responsiv våt- og tørrhåndtering, økt svingkontroll.

x
Vi bruker cookies. Ved å bruke nettsiden sier du ja til deres anvendelse.
OK
Vi bruker cookies. Ved å bruke nettsiden sier du ja til deres anvendelse.
OK