Kundestøtte (ma–fr: 07:00–22:00):
+47 (0) 23960614
Vennligst merk: Dekkene leveres uten felger
(Felgen på bildet er kun for illustrering.)

Dunlop SP Sport Maxx
235/55 R19 101V A1

Dekkstørrelse
235/55 R19 101V  Endre 
tilgjengelighet
tilgjengelig
Dekk
Sommerdekk So
Hastighet
V: Godkjent opp til 240 km/h
EAN
5452000563460
Artikelnummer
R-280978
Dekkmerke
E C 71 dB
Kundevurderinger
(0)
Ofte kjøpt sammen:
  • Totalpris:
    6.357,79 Kr
    1 x Dunlop SP Sport Maxx 235/55 R19 101V A1 =
    1.454,00 Kr
    1 x Castrol MAGNATEC Professional A5 5W-30 5 Liter Canister =
    541,79 Kr
1.454,00 Kr
Pris per vare, inkl. MVA
  • Beskrivelse
  • EU dekketikett:
  • Kundevurderinger

Optimal gripeevne og styrerespons for optimal kjøreglede. Designet for motorsterke sportsbiler.

  • Svært gode kjøreegenskaper på tørt og vått underlag
  • Overlegen bremse- og akselerasjonsytelse
  • Høy vannplaningssikkerhet
  • Stabilitet og komfort

Svært gode kjøreegenskaper på tørt og vått underlag

Bruken av Dunlops Touch-teknologi sikrer at SP Sport Maxx yter optimalt. Trykket fordeles jevnt over dekket slik at det blir en større kontaktflate mot underlaget. Den smidige overgangen fra rett strekning til sving gjør at du får mer tid på deg til å føle veien og reagere der det trengs.

Overlegen bremse- og akselerasjonsytelse

Gummiblandingen er testet ut på racingbaner og gir ekstra grep både på tørt og vått underlag. Akselerasjonen blir mer responsiv, og bremsetiden reduseres. Den slitesterke sammensetningen gir ekstra kjørelengde.

Høy vannplaningssikkerhet

SP Sports Maxx presterer overbevisende på vått underlag. Når du kjører på regnvåte veier, vil spesielle partier i slitebanen sørge for at vannet raskt fjernes fra standflaten, slik at risikoen for vannplaning reduseres.Stabilitet og komfort Den stabile midtribben sikrer jevn og presis kjøring selv ved høye hastigheter. Dekkmønsteret minimerer støynivået, slik at kjøreturen blir stillere og mer komfortabel.

Spesialutviklet beadfestesystem. Styrker forbindelsen mellom dekk og felg for en mer presis kjøreopplevelse. Som grepet mellom hånden og rattet, forbedrer det spesialutviklede beadfestesystemet kontrollen og gir fremragende veikontakt.Fordeler Forbedret veikontakt; større stabilitet og presisjon.

JLB (Jointless Belt). En Hybrid Overlay-teknologi som reduserer langsgående deformasjoner ved høye hastigheter.Fordeler Overlegen stabilitet ved høye hastigheter; glatt og jevn slitasje.

Maximum Flange Shield (MFS). Et beskyttelsessystem for flens. MFS har en gummiprofil som går rundt omkretsen av dekket over hjulflensen. Dette skaper en beskyttende buffersone.Fordeler Beskytter dyre lettmetallfelger fra fortauskanter.

Multi Radius Tread (MRT). MRT-design bruker ti forskjellige radier, og de er derfor mer presise. Dette resulterer i svært effektiv trykkfordeling på veikontaktflaten. Resultatet er jevnere overganger fra rettstrekk til sving, noe som fører til mer presise og progressive reaksjoner.Fordeler Betydelig bedre kontroll over utviklingen av fotavtrykket under alle kjøreforhold, responsiv våt- og tørrhåndtering, økt svingkontroll.

Dobbel silikablanding. Denne blandingen forbedrer akselerasjonsytelsen og fremmer lav slitasje.Fordeler Topp bremse- og akselerasjonsevne, førsteklasses kjøreegenskaper gjennom sommer og høst, solid veigrep og høy slitestyrke.

Det europeiske dekkmerket

Introduksjon
Siden 1. november 2012 må alle dekk produsert etter 1. juli 2012 ha det europeiske dekkmerket.

Fordeler
EU har utviklet disse nye reglene for å promotere økonomisk og økologisk effektivitet og sørge for trafikksikkerhet.

Ulemper Dekkmerket kan gi et overblikk og gi kunden mer klarhet, men dekker kun tre kriterier. For en omfattende evaluering av dekk er langt flere egenskaper relevante. Testresultater fra ulike institusjoner som ADAC er for eksempel mye strengere, og er mer passende ved for eksempel søk etter passende vinterdekk.

Vi ønsker å fremheve at det er produsenten som merker dekket og gir oss denne informasjonen. Hvis du ikke finner merkeverdiene har produsenten enten ikke informert oss om merket, eller produktet ble laget før juli 2012. Før denne datoen var det ikke påkrevd å merke dekkene, så i enkelte tilfeller er det mulig å kjøpe dekk uten dekkmerke.

Symboler
Dekkene klassifiseres ved hjelp av tre egenskaper når det gjelder ytelse:
• Drivstoffeffektivitet (bokstavene A til G)
• Våtgrep (bokstavene A til G)
• Støynivå

Ta grep
Til syvende og sist er det sjåføren som avgjør drivstofforbruket. For å redusere dette i det lange løp kan sjåfører være mer forsiktige ved akselerering, og dermed få en mer drivstoffeffektiv og miljøvennlig kjøring.

Jevnlig kontroll av dekktrykket bidrar til å forbedre rullemotstanden, redusere energitap og sørge for optimalt feste i våte forhold. For å redusere risikoen for ulykker og sikre din og andres veisikkerhet må du alltid sørge for å holde tilstrekkelig avstand.

Mer informasjon: http://ec.europa.eu/energy/efficiency/tyres/labelling_en.htm

Velg fra vårt store utvalg på nettet eller spør oss om råd. Ekspertene våre hjelper deg gledelig med å velge passende dekk fra vårt store produktutvalg.

Drivstoffeffektivitet

Klassifiseringen når det gjelder drivstoffeffektivitet deles inn i sju klasser, fra A-klasse (høyest) til G-klasse (lavest). Et dekk i A-klassen forbruker 0,1 liter mindre på 100 km enn et dekk i B-klassen. En viktig komponent for drivstoffeffektivitet er rullemotstand eller rullefriksjon.

Rullemotstand
Rullemotstanden er kraften som motsetter seg bevegelse. Den dannes for eksempel når et hjul ruller. Rullemotstand avhenger ikke bare av geometrien men også av egenskapene til materialet.

Gjennomsnitt Gjennomsnittlig verdi er mellom C-E. Klasse D benyttes ikke.

Våtgrep

Dette viser hvor effektivt kjøretøyet kan bremse på vått underlag. Våtgrepet er en viktig egenskap, spesielt i sommerdekk. Klasse A har høyest sikkerhet og kortest bremselengde. Klasse F har lav sikkerhet og den lengste bremselengden.

Våtgrepklassene er basert på testkjøring på våte veier med en fart på omtrent 80 km/t. Forskjellen mellom bremselengdene er på 1-1,5 meter per grad. Det vil si at forskjellen i bremselengde mellom klasse A og klasse F er opptil 18 meter.

Gjennomsnitt Gjennomsnittsverdien på dekkene er mellom klasse B og klasse E. Klasse D og G benyttes ikke.

Støynivå

Dette symbolet indikerer det eksterne støynivået i desibel og som et 3-nivås bølgesymbol for å vise hvorvidt dekket er innenfor de anbefalte nivåene. Eksternt støynivå korresponderer ikke til støynivået inne i kupeen.

Et kontinuerlig lydnivå på mer enn 80 desibel kan forårsake helseproblemer.

Symbol
Tre lydbølger symboliserer de verste resultatene. Dette er dekk som overstiger maksgrensen for å bli godkjent. Et symbol med 2 lydbølger har støynivå som samsvarer med et godkjent lydnivå. Dekk som er merket med 1 lydbølge er mer enn tre desibel stillere enn godkjent lydnivå.

Dunlop SP SPORT MAXX tyre review

Gjennomsnitt basert på 0 test resultat  N/A
Grep på tørr veibane
Bremse-egenskaper på tørr veibane
Grep på våt veibane
Bremse-egenskaper på våt veibane
Grep på snø
Kjørekomfort
Lydnivå inni bilen
Dekkslitasje
Drivstofforbruk  N/A
kjørte km 0

Optimal gripeevne og styrerespons for optimal kjøreglede. Designet for motorsterke sportsbiler.

  • Svært gode kjøreegenskaper på tørt og vått underlag
  • Overlegen bremse- og akselerasjonsytelse
  • Høy vannplaningssikkerhet
  • Stabilitet og komfort

Svært gode kjøreegenskaper på tørt og vått underlag

Bruken av Dunlops Touch-teknologi sikrer at SP Sport Maxx yter optimalt. Trykket fordeles jevnt over dekket slik at det blir en større kontaktflate mot underlaget. Den smidige overgangen fra rett strekning til sving gjør at du får mer tid på deg til å føle veien og reagere der det trengs.

Overlegen bremse- og akselerasjonsytelse

Gummiblandingen er testet ut på racingbaner og gir ekstra grep både på tørt og vått underlag. Akselerasjonen blir mer responsiv, og bremsetiden reduseres. Den slitesterke sammensetningen gir ekstra kjørelengde.

Høy vannplaningssikkerhet

SP Sports Maxx presterer overbevisende på vått underlag. Når du kjører på regnvåte veier, vil spesielle partier i slitebanen sørge for at vannet raskt fjernes fra standflaten, slik at risikoen for vannplaning reduseres.Stabilitet og komfort Den stabile midtribben sikrer jevn og presis kjøring selv ved høye hastigheter. Dekkmønsteret minimerer støynivået, slik at kjøreturen blir stillere og mer komfortabel.

Spesialutviklet beadfestesystem. Styrker forbindelsen mellom dekk og felg for en mer presis kjøreopplevelse. Som grepet mellom hånden og rattet, forbedrer det spesialutviklede beadfestesystemet kontrollen og gir fremragende veikontakt.Fordeler Forbedret veikontakt; større stabilitet og presisjon.

JLB (Jointless Belt). En Hybrid Overlay-teknologi som reduserer langsgående deformasjoner ved høye hastigheter.Fordeler Overlegen stabilitet ved høye hastigheter; glatt og jevn slitasje.

Maximum Flange Shield (MFS). Et beskyttelsessystem for flens. MFS har en gummiprofil som går rundt omkretsen av dekket over hjulflensen. Dette skaper en beskyttende buffersone.Fordeler Beskytter dyre lettmetallfelger fra fortauskanter.

Multi Radius Tread (MRT). MRT-design bruker ti forskjellige radier, og de er derfor mer presise. Dette resulterer i svært effektiv trykkfordeling på veikontaktflaten. Resultatet er jevnere overganger fra rettstrekk til sving, noe som fører til mer presise og progressive reaksjoner.Fordeler Betydelig bedre kontroll over utviklingen av fotavtrykket under alle kjøreforhold, responsiv våt- og tørrhåndtering, økt svingkontroll.

Dobbel silikablanding. Denne blandingen forbedrer akselerasjonsytelsen og fremmer lav slitasje.Fordeler Topp bremse- og akselerasjonsevne, førsteklasses kjøreegenskaper gjennom sommer og høst, solid veigrep og høy slitestyrke.

Vi bruker cookies. Ved å bruke nettsiden sier du ja til deres anvendelse.
OK
Vi bruker cookies. Ved å bruke nettsiden sier du ja til deres anvendelse.
OK