Et naturlig dekkvalg for biler i mellom- og luksussegmentet
Topp ytelse under forskjellige kjøreforhold.
Gode kjøreegenskaper ved høye hastigheter.
Bedre grep på vått underlag.
Stille og komfortabel kjøring.
Topp ytelse under forskjellige kjøreforhold
SP Sport 01 samler tre sentrale dekkegenskaper i ett. Det asymmetriske dekkmønsteret med tre tydelige soner gir deg en perfekt balanse av sportslige kjøreegenskaper, høy vannplaningssikkerhet og jevn kjørekomfort.
Gode kjøreegenskaper ved høye hastigheter
Jevn og stabil kjøreopplevelse på motorvei. Dekket holder på formen ved høye hastigheter, slik at du får presise styreegenskaper i svinger. Det asymmetriske dekkmønsteret øker stabiliteten på beine strekninger og i kurver.
Bedre grep på våt veibane
Det høye silisiuminnholdet sikrer solid veigrep og bremseevne både på vått og tørt underlag. Ved kraftig regnfall sørger spesialblokkene i slitebanen for at vannet dreneres ut raskt.
Stille og komfortabel kjøring
Blokkdesignen fjerner irriterende støy og gjør kjøreopplevelsen stillere og mer avslappende. Optimalisert dekkmønster for jevn slitasje sikrer økt komfort og lenger dekklevetid. Styrker forbindelsen mellom dekk og felg for en mer presis kjøreopplevelse. Som grepet mellom hånden og rattet, forbedrer det spesialutviklede beadfestesystemet kontrollen og gir fremragende veikontakt.
Fordeler
Forbedret veikontakt, større stabilitet og presisjon.
Spesialutviklet beadfestesystem. Styrker forbindelsen mellom dekk og felg for en mer presis kjøreopplevelse. Som grepet mellom hånden og rattet, forbedrer det spesialutviklede beadfestesystemet kontrollen og gir fremragende veikontakt.Fordeler Forbedret veikontakt; større stabilitet og presisjon.
RunOnFlat Dunlop Self Supporting Technology (DSST). Dunlop RunOnFlat-teknologi gjør det mulig å fortsette kjøringen etter en punktering eller utblåsning i opptil 80 km. RunOnFlat-dekk bruker forsterkede sidevegger, noe som gjør at dekket opprettholder sin mobilitet etter et fullstendig tap av lufttrykk.Sikkerhetsmerknad Dunlop RunOnFlat-dekk skal kun monteres på biler som er laget for å kjøre på flate dekk og er utstyrt med en fullt fungerende dekktrykk-varselenhet, for eksempel Dunlop WARNAIR. Maksimal kjøreavstand på 80 km (50 miles) og maksimal hastighet på 80 km/t (50 mph) bør ikke overskrides. Se bilens håndbok, siden produsentenes råd for et bestemt kjøretøy kan variere.
JLB (Jointless Belt). En Hybrid Overlay-teknologi som reduserer langsgående deformasjoner ved høye hastigheter.Fordeler Overlegen stabilitet ved høye hastigheter; glatt og jevn slitasje.
Maximum Flange Shield (MFS). Et beskyttelsessystem for flens. MFS har en gummiprofil som går rundt omkretsen av dekket over hjulflensen. Dette skaper en beskyttende buffersone.Fordeler Beskytter dyre lettmetallfelger fra fortauskanter.
Asymmetrisk mønsterdesign. Asymmetrisk mønsterdesign gir bedre kjøreegenskaper og vannplaningssikkerhet. Den langsgående senterribben øker stabiliteten og presisjonen. De asymmetriske sporene gir bedre grep på både vått og tørt underlag.Fordeler Forbedret ytelse på rette strekk og rundt hjørner; økt motstand mot vannplaning.
EU Dekk Etikett og effektivitet Klasser
Den europeiske union under CE 1222/2009, har krevde at alle dekk produsert etter datoen 1. juli 2012 for biler og varebiler inkluderer standard EU Dekk Etiketter å klassifisere dem etter tre ytelsesegenskaper:drivstoffeffektivitet klassifisert fra A til G,grep på vått underlag klassifisert fra A til G, og støyemisjon i desibel.
Kategorier av dekk som er upåvirket av denne reguleringen omfatter: regummierte dekk, profesjonelle off-road dekk, racing / sport bildekk, samt visse typer dekk som er utformet for å forbedre trekkraft som piggdekk, T-type temporære reservedekk, dekk for biler bygget før 1990, dekk med en maksimal tillatt hastighet på 80 km/t, dekk for felger med diameter mindre eller lik 254 mm eller større eller lik 635 mm. Denne etiketten er beregnet på den ene siden å fremme økonomisk og økologisk effektivitet i trafikken, samt øke trafikksikkerheten, og på den annen side for å hjelpe forbrukerne å velge riktige dekk ved å sikre en viss grad av produkt åpenhet.
Likevel har etiketten blitt kritisert for bare å vise et svært begrenset antall egenskaper. Fagfolk hevder at dekkene har mange flere funksjoner som er viktige og relevante for trafikksikkerhet, inkludert men ikke begrenset til vannplaning egenskaper, kjørestabilitet, levetid, produktegenskaper på våte og tørre veier andre enn grep på vått underlag, egenskaper på snø. Dekk produsenter tyder på at testresultatene fra ulike institusjoner og bransjebladene bør forbli en svært viktig kilde for informasjon for forbrukeren, fordi de fokuserer på og vurdere et bredt utvalg av dekk egenskaper og funksjoner.
Dunlop SP SPORT 01 tyre review
Gjennomsnitt basert på 12 test resultat
Grep på tørr veibane
Bremse-egenskaper på tørr veibane
Grep på våt veibane
Bremse-egenskaper på våt veibane
Grep på snø
Kjørekomfort
Lydnivå inni bilen
Dekkslitasje
Drivstofforbruk
kjørte km
22 103 780
12.02.2014fraVidar Hande Fornøyd med dekkene
05.12.2010fraMorten Kristoffersen Litt støyete, men man får kilometer og det er det jeg er ute etter. Et lønnsomt dekk i lengden.
Bli den første til å få vite om nye produkter, eksklusive tilbud og kampanjer. Meld deg på nyhetsbrevet til Tirendo.no nå, og få 5 euro rabatt på ditt neste kjøp av dekk. Minimum bestillingsverdi 150 euro, kun gyldig en gang.