Kundestøtte (ma–fr: 07:00–22:00):
+47 (0) 23960614
Vennligst merk: Dekkene leveres uten felger
(Felgen på bildet er kun for illustrering.)

Dunlop SP Ice Sport
225/50 R17 98T XL , Nordiske vinterdekk

Dekkstørrelse
225/50 R17 98T  Endre 
tilgjengelighet
dette produktet er for øyeblikket ikke på lager
Dekk
Vinterdekk Wi
M+S merking
med snøkrystallsymbol
Hastighet
T: Godkjent opp til 190 km/h
EAN
5452000574596
Artikelnummer
R-282700
Dekkmerke
E E 71 dB
Kundevurderinger
(6)
Ofte kjøpt sammen:
  • Totalpris:
    8.639,00 Kr
    1 x Dunlop SP Ice Sport 225/50 R17 98T XL , Nordiske vinterdekk =
    2.029,00 Kr
    1 x DeltiGrip Deltigrip MATIC 100 - Quality Snow Chain for your car and SUV =
    523,00 Kr
  • dette produktet er for øyeblikket ikke på lager
  • Beskrivelse
  • EU dekketikett:
  • Kundevurderinger

En høy oppførelse dekk for nordiske vinterforhold

  • Oppførelse i alle nordiske vinterforhold
  • Superb handling og bremsing på snø og is
  • Gode kjøreegenskaper på våt og tørr

Høy ytelse for barske nordiske vintere. SP Ice Sport er spesialdesignet for å takle nordiske vinterforhold, og har en rekke ulike bladtyper som hjelper deg å ta deg frem både på isete og våte veier og gjennom dyp snø og slaps. Gripekantene i 4D-seipingsystemet sørger for ekstra trekkevne på snø og is.

Svært gode kjøre- og bremseegenskaper på snø og is. Kjør trygt selv i ekstremt vintervær. Slitebanen har en rekke blader som jobber perpendikulært til kjøreretningen for å gi bedre kjøreegenskaper og bremseevne på glatt underlag. Den spesialtilpassede Silica-Plus-blandingen sikrer maksimalt grep på vått underlag og snø.

Responsive kjøreegenskaper på vått og tørt underlag. Bruken av Dunlops Touch-teknologi sikrer at SP Ice Sport leverer svært gode styre- og kjøreegenskaper både på våt og tørr veibane. Dekket ligger tett inntil felgen, og dette øker veifølelsen og gir mer presis kontroll.

Spesialutviklet beadfestesystem. Styrker forbindelsen mellom dekk og felg for en mer presis kjøreopplevelse. Som grepet mellom hånden og rattet, forbedrer det spesialutviklede beadfestesystemet kontrollen og gir fremragende veikontakt.Fordeler Forbedret veikontakt; større stabilitet og presisjon.

Retningsbestemt mønster. Designet for kalde, våte morgenkjøreturer – det retningsbestemte mønsterdesignet tvinger vannet ut mellom rillene. Vannet kanaliseres hurtig vekk fra dekkoverflaten, noe som reduserer risikoen for vannplaning.Fordeler Redusert risiko for vannplaning.

Retningsbestemt mønster. Designet for kalde, våte morgenkjøreturer – det retningsbestemte mønsterdesignet tvinger vannet ut mellom rillene. Vannet kanaliseres hurtig vekk fra dekkoverflaten, noe som reduserer risikoen for vannplaning.Fordeler Redusert risiko for vannplaning.

Silica-Plus-blanding. En motorsport-avledet gummiblanding som gir høye grepsnivåer, spesielt på våte veier og ved lave temperaturer.Fordeler Førsteklasses bremse- og akselerasjonsevne, solid slitestyrke og svært godt veigrep i vått og kaldt vær.

JLB (Jointless Belt). En Hybrid Overlay-teknologi som reduserer langsgående deformasjoner ved høye hastigheter.Fordeler Overlegen stabilitet ved høye hastigheter; glatt og jevn slitasje.

Maximum Flange Shield (MFS). Et beskyttelsessystem for flens. MFS har en gummiprofil som går rundt omkretsen av dekket over hjulflensen. Dette skaper en beskyttende buffersone.Fordeler Beskytter dyre lettmetallfelger fra fortauskanter.

4D Sipe-system. 4D Sipe-systemet deler slitebanen inn i en rekke blokker som øker friksjonen og stabiliteten i svinger. Systemet gir suverent sidegrep i snø.Fordeler Glimrende svingeegenskaper, selv i snø.

Flatere slitebaneprofil. Den nye generasjonen Dunlop-dekk har en flatere slitebaneprofil med en 4-8 % større kontaktflate, avhengig av størrelse og type dekk. En større kontaktflate gir mer stabilitet og forbedret veikontakt, slik at dekkene reagerer raskt og presist.Fordeler Økt stabilitet og styrepresisjon; redusert hæl-og-tå-slitasje; utmerket svingstabilitet og -presisjon; overlegent tørrgrep.

Flerlamellssystem. Vinterkjøreforhold kan variere sterkt. Fra kaldt og tørt til snø eller sludd – disse forholdene gjør at det stilles svært høye krav til et dekk. Dunlops multilamellsystem svarer utmerket på utfordringen med ulike typer lameller for ulike føreforhold.Fordeler Konsekvent ytelse under ulike vinterforhold.

Multi Radius Tread (MRT). MRT-design bruker ti forskjellige radier, og de er derfor mer presise. Dette resulterer i svært effektiv trykkfordeling på veikontaktflaten. Resultatet er jevnere overganger fra rettstrekk til sving, noe som fører til mer presise og progressive reaksjoner.Fordeler Betydelig bedre kontroll over utviklingen av fotavtrykket under alle kjøreforhold, responsiv våt- og tørrhåndtering, økt svingkontroll.

Det europeiske dekkmerket

Introduksjon
Siden 1. november 2012 må alle dekk produsert etter 1. juli 2012 ha det europeiske dekkmerket.

Fordeler
EU har utviklet disse nye reglene for å promotere økonomisk og økologisk effektivitet og sørge for trafikksikkerhet.

Ulemper Dekkmerket kan gi et overblikk og gi kunden mer klarhet, men dekker kun tre kriterier. For en omfattende evaluering av dekk er langt flere egenskaper relevante. Testresultater fra ulike institusjoner som ADAC er for eksempel mye strengere, og er mer passende ved for eksempel søk etter passende vinterdekk.

Vi ønsker å fremheve at det er produsenten som merker dekket og gir oss denne informasjonen. Hvis du ikke finner merkeverdiene har produsenten enten ikke informert oss om merket, eller produktet ble laget før juli 2012. Før denne datoen var det ikke påkrevd å merke dekkene, så i enkelte tilfeller er det mulig å kjøpe dekk uten dekkmerke.

Symboler
Dekkene klassifiseres ved hjelp av tre egenskaper når det gjelder ytelse:
• Drivstoffeffektivitet (bokstavene A til G)
• Våtgrep (bokstavene A til G)
• Støynivå

Ta grep
Til syvende og sist er det sjåføren som avgjør drivstofforbruket. For å redusere dette i det lange løp kan sjåfører være mer forsiktige ved akselerering, og dermed få en mer drivstoffeffektiv og miljøvennlig kjøring.

Jevnlig kontroll av dekktrykket bidrar til å forbedre rullemotstanden, redusere energitap og sørge for optimalt feste i våte forhold. For å redusere risikoen for ulykker og sikre din og andres veisikkerhet må du alltid sørge for å holde tilstrekkelig avstand.

Mer informasjon: http://ec.europa.eu/energy/efficiency/tyres/labelling_en.htm

Velg fra vårt store utvalg på nettet eller spør oss om råd. Ekspertene våre hjelper deg gledelig med å velge passende dekk fra vårt store produktutvalg.

Drivstoffeffektivitet

Klassifiseringen når det gjelder drivstoffeffektivitet deles inn i sju klasser, fra A-klasse (høyest) til G-klasse (lavest). Et dekk i A-klassen forbruker 0,1 liter mindre på 100 km enn et dekk i B-klassen. En viktig komponent for drivstoffeffektivitet er rullemotstand eller rullefriksjon.

Rullemotstand
Rullemotstanden er kraften som motsetter seg bevegelse. Den dannes for eksempel når et hjul ruller. Rullemotstand avhenger ikke bare av geometrien men også av egenskapene til materialet.

Gjennomsnitt Gjennomsnittlig verdi er mellom C-E. Klasse D benyttes ikke.

Våtgrep

Dette viser hvor effektivt kjøretøyet kan bremse på vått underlag. Våtgrepet er en viktig egenskap, spesielt i sommerdekk. Klasse A har høyest sikkerhet og kortest bremselengde. Klasse F har lav sikkerhet og den lengste bremselengden.

Våtgrepklassene er basert på testkjøring på våte veier med en fart på omtrent 80 km/t. Forskjellen mellom bremselengdene er på 1-1,5 meter per grad. Det vil si at forskjellen i bremselengde mellom klasse A og klasse F er opptil 18 meter.

Gjennomsnitt Gjennomsnittsverdien på dekkene er mellom klasse B og klasse E. Klasse D og G benyttes ikke.

Støynivå

Dette symbolet indikerer det eksterne støynivået i desibel og som et 3-nivås bølgesymbol for å vise hvorvidt dekket er innenfor de anbefalte nivåene. Eksternt støynivå korresponderer ikke til støynivået inne i kupeen.

Et kontinuerlig lydnivå på mer enn 80 desibel kan forårsake helseproblemer.

Symbol
Tre lydbølger symboliserer de verste resultatene. Dette er dekk som overstiger maksgrensen for å bli godkjent. Et symbol med 2 lydbølger har støynivå som samsvarer med et godkjent lydnivå. Dekk som er merket med 1 lydbølge er mer enn tre desibel stillere enn godkjent lydnivå.

Dunlop SP Ice Sport tyre review

Gjennomsnitt basert på 6 test resultat
Grep på tørr veibane
Bremse-egenskaper på tørr veibane
Grep på våt veibane
Bremse-egenskaper på våt veibane
Grep på snø
Kjørekomfort
Lydnivå inni bilen
Dekkslitasje
Drivstofforbruk
kjørte km 61 200

14.03.2014 from Tom André
Really good tires for nordic conditions! It feels a bit nervous on rutted roads, but its excellent properties make it so you never loose controll on the car, even under horrific conditions.

Se flere omtaler

En høy oppførelse dekk for nordiske vinterforhold

  • Oppførelse i alle nordiske vinterforhold
  • Superb handling og bremsing på snø og is
  • Gode kjøreegenskaper på våt og tørr

Høy ytelse for barske nordiske vintere. SP Ice Sport er spesialdesignet for å takle nordiske vinterforhold, og har en rekke ulike bladtyper som hjelper deg å ta deg frem både på isete og våte veier og gjennom dyp snø og slaps. Gripekantene i 4D-seipingsystemet sørger for ekstra trekkevne på snø og is.

Svært gode kjøre- og bremseegenskaper på snø og is. Kjør trygt selv i ekstremt vintervær. Slitebanen har en rekke blader som jobber perpendikulært til kjøreretningen for å gi bedre kjøreegenskaper og bremseevne på glatt underlag. Den spesialtilpassede Silica-Plus-blandingen sikrer maksimalt grep på vått underlag og snø.

Responsive kjøreegenskaper på vått og tørt underlag. Bruken av Dunlops Touch-teknologi sikrer at SP Ice Sport leverer svært gode styre- og kjøreegenskaper både på våt og tørr veibane. Dekket ligger tett inntil felgen, og dette øker veifølelsen og gir mer presis kontroll.

Spesialutviklet beadfestesystem. Styrker forbindelsen mellom dekk og felg for en mer presis kjøreopplevelse. Som grepet mellom hånden og rattet, forbedrer det spesialutviklede beadfestesystemet kontrollen og gir fremragende veikontakt.Fordeler Forbedret veikontakt; større stabilitet og presisjon.

Retningsbestemt mønster. Designet for kalde, våte morgenkjøreturer – det retningsbestemte mønsterdesignet tvinger vannet ut mellom rillene. Vannet kanaliseres hurtig vekk fra dekkoverflaten, noe som reduserer risikoen for vannplaning.Fordeler Redusert risiko for vannplaning.

Retningsbestemt mønster. Designet for kalde, våte morgenkjøreturer – det retningsbestemte mønsterdesignet tvinger vannet ut mellom rillene. Vannet kanaliseres hurtig vekk fra dekkoverflaten, noe som reduserer risikoen for vannplaning.Fordeler Redusert risiko for vannplaning.

Silica-Plus-blanding. En motorsport-avledet gummiblanding som gir høye grepsnivåer, spesielt på våte veier og ved lave temperaturer.Fordeler Førsteklasses bremse- og akselerasjonsevne, solid slitestyrke og svært godt veigrep i vått og kaldt vær.

JLB (Jointless Belt). En Hybrid Overlay-teknologi som reduserer langsgående deformasjoner ved høye hastigheter.Fordeler Overlegen stabilitet ved høye hastigheter; glatt og jevn slitasje.

Maximum Flange Shield (MFS). Et beskyttelsessystem for flens. MFS har en gummiprofil som går rundt omkretsen av dekket over hjulflensen. Dette skaper en beskyttende buffersone.Fordeler Beskytter dyre lettmetallfelger fra fortauskanter.

4D Sipe-system. 4D Sipe-systemet deler slitebanen inn i en rekke blokker som øker friksjonen og stabiliteten i svinger. Systemet gir suverent sidegrep i snø.Fordeler Glimrende svingeegenskaper, selv i snø.

Flatere slitebaneprofil. Den nye generasjonen Dunlop-dekk har en flatere slitebaneprofil med en 4-8 % større kontaktflate, avhengig av størrelse og type dekk. En større kontaktflate gir mer stabilitet og forbedret veikontakt, slik at dekkene reagerer raskt og presist.Fordeler Økt stabilitet og styrepresisjon; redusert hæl-og-tå-slitasje; utmerket svingstabilitet og -presisjon; overlegent tørrgrep.

Flerlamellssystem. Vinterkjøreforhold kan variere sterkt. Fra kaldt og tørt til snø eller sludd – disse forholdene gjør at det stilles svært høye krav til et dekk. Dunlops multilamellsystem svarer utmerket på utfordringen med ulike typer lameller for ulike føreforhold.Fordeler Konsekvent ytelse under ulike vinterforhold.

Multi Radius Tread (MRT). MRT-design bruker ti forskjellige radier, og de er derfor mer presise. Dette resulterer i svært effektiv trykkfordeling på veikontaktflaten. Resultatet er jevnere overganger fra rettstrekk til sving, noe som fører til mer presise og progressive reaksjoner.Fordeler Betydelig bedre kontroll over utviklingen av fotavtrykket under alle kjøreforhold, responsiv våt- og tørrhåndtering, økt svingkontroll.

Vi bruker cookies. Ved å bruke nettsiden sier du ja til deres anvendelse.
OK
Vi bruker cookies. Ved å bruke nettsiden sier du ja til deres anvendelse.
OK