ContiPremiumContact 2 er utviklet i samarbeide med flere ledende bilprodusenter. Resultatet ble et dekk med avansert sikkerhet.
Et komfortabelt og sikkert dekk for store og mellomstore biler. ContiPremiumContact 2 tilfredsstiller alle krav fra markedet, spesielt når det kommer til hastighet og sikkerhet. Du får kortere bremselengde på både vått og tørt underlag og topp kjøreegenskaper.
For biler i medium og luksus segmentet. Continental utvikler sine dekk i Tyskland og tilbyr premium dekk med optimale bremeegenskaper og høy sikkerhet. Kort bremslengde på både våt og tørr vei. Stolt på av ledende bilfabrikanter, inkludert modellene Audi A1/A6, BMW Series 3/5, Nissan Qashqai og VW Passat.
Fordeler:
Unike 3D-riller sørger for optimale bremseegenskaper på både vått og tørt føre
Meget god styrerespons, enestående grep og uslåelig stabilitet
3D-riller med høy dreneringsevne gir redusert fare for vannplaning
Asymmetrisk mønsterutforming sørger for optimal kontakt med beibanen og gir topp stabilitet
Fordeler:
Topp bremseegenskaper på både vått og tørt føre
Maksimale egenskaper mot vannplaning
Meget god styrerespons, enestående grep og uslåelig stabilitet
Dynamisk mønster med innovative 3D-riller som 'visker' veibanen fri for vann og gir optimalt våtgrep
EUs dekkmerking / effektivitetsklasser
EU har innført EU-dekkmerking etter forordning (nr. 1222/2009) som er identisk og bindende for alle EU-land. Den gjelder for dekk til personbil, dekk til lette nyttekjøretøy og dekk til tunge nyttekjøretøy produsert etter 01.07.2012.
Tre forskjellige områder er testet: rullemotstand, våtgrep og rullestøyen som dekket forårsaker på veien.
Følgende påvirkes ikke av EU-dekkmerket: regummierte dekk, profesjonelle terrengdekk, racingdekk, dekk med tilleggsutstyr for å forbedre trekkraften (som piggdekk), type-T nøddekk, spesialdekk for montering på kjøretøy som først ble registrert før 1. oktober 1990, dekk med en maksimal tillatt hastighet på 80 km/t og dekk til felger med en nominell diameter på 254 mm eller mindre eller 635 mm eller mer.
Med denne forskriften søker EU å oppnå målet om å fremme økonomisk og økologisk effektivitet i veitrafikken, samt å øke trafikksikkerheten på den ene siden, og på den annen siden å gi forbrukerne større produktgjennomsiktighet og samtidig gi et aktivt bidrag til kunders beslutningsprosess.
Allerede under innarbeidingen kritiserer eksperter det faktum at EU-dekkmerket dessverre bare viser noen få produktegenskaper. Bortsett fra rullemotstand, våtgrep og rullestøy, som er hovedfokus for EU-dekkmerkingen, har dekk flere viktige og sikkerhetsrelevante produktegenskaper som vannplaningsegenskaper, kjørestabilitet, levetid, bremsegenskaper på tørre og våte veier, ytelse under vinterforhold osv.
Dekkprodusenter påpeker at testresultater fra ulike institusjoner og tidsskrifter fortsatt er et viktig informasjonsmedium for sluttbrukeren. Disse testene fokuserer vanligvis på flere sikkerhetsrelevante produktegenskaper enn til EUs standardkvalifikasjoner for dekkmerking, som alltid er viktig for sluttkunden.
ContiPremiumContact2 tyre review
Gjennomsnitt basert på 3 074 test resultat
Grep på tørr veibane
Bremse-egenskaper på tørr veibane
Grep på våt veibane
Bremse-egenskaper på våt veibane
Grep på snø
Kjørekomfort
Lydnivå inni bilen
Dekkslitasje
Drivstofforbruk
kjørte km
14 063
15.11.2013fraJan-Arne Rundgren God erfaring med Conti til denne bilen. Passer perfekt til klimaet på Vestlandet. NB Jeg har prøvd tilsvarende piggfrie dekk fra andre prod.
31.10.2013fraArne Framhjulene er utslitt etter en sommersesong med rolig kjøring. Dekkene bak kan brukes en sesong til. (Noe av årsaken er at ene framhjules måtte justeres litt på 4hjulskontroll på sensommeren)