Kundestøtte (ma–fr: 07:00–22:00):
+47 (0) 23960614
Vennligst merk: Dekkene leveres uten felger
(Felgen på bildet er kun for illustrering.)

Continental ContiEcoContact 5
165/60 R15 77H

Dekkstørrelse
165/60 R15 77H  Endre 
tilgjengelighet
tilgjengelig
Dekk
Sommerdekk So
Hastighet
H: Godkjent opp til 210 km/h
EAN
4019238547153
Artikelnummer
R-242738
Dekkmerke
C B 70 dB
Kundevurderinger
(20)
Ofte kjøpt sammen:
  • Totalpris:
    4.245,45 Kr
    1 x Continental ContiEcoContact 5 165/60 R15 77H =
    925,00 Kr
    1 x Castrol 5 Liter Canister =
    545,45 Kr
925,00 Kr
Pris per vare, inkl. MVA
  • Beskrivelse
  • EU dekketikett:
  • Kundevurderinger
Det nye Eco-dekket: ContiEcoContact 5.

Det å kombinere kort bremselengde på vått og tørt underlag med lav rullemotstand, har tidligere vært ansett for å være relativt problematisk. Imidlertid har Continental, Europas ledende dekkprodusent, nå lansert et produkt som løser dette problemet på en tilsynelatende enkel måte - nye ContiEcoContact 5. Det ingeniørene gjorde var å pløye ny mark og tenke helt nytt i forhold til alle komponentene som er involvert i en dekkproduksjon, som konstruksjon, gummiblanding, kontur og mønsterdesign, for å oppnå denne store framgangen.

Den største utfordringen som oppstår når man reduserer rullemotstanden relaterer seg til sikkerhets-egenskapene i dekket. Dette betyr at konflikten mellom rullemotstand og kjøreegenskaper kan påvirkes via konstruksjon, mens gummiblandingen kan gi lavere rullemotstand og kortere bremselengde på vått. Ved å endre på konturen i dekket kan man øke levetiden og mønsteret kan gi en positiv effekt på bremseegenskapene på vått. Summen av alle disse mulige forbedringene gir det nye dekket betydelig bedre total ytelse og enda mer balanserte kjøreegenskaper. Ingeniørene hos Continental har derfor fokusert på alle disse områdene for å kunne møte de høye kravene som er satt til dette nye dekket som passer de fleste biler.

Nye ContiEcoContact produseres for 14'-16' felger og er godkjent for hastigheter opp til 300 km/t.

Tekniske detaljer
For bedre sikkerhet og bedre miljø.

Optimert rullemotstand for lavere drivstofforbruk.

ContiEcoContact 5 ble utviklet i nært samarbeide med Europas ledende bilfabrikanter. Dette er et helt nytt dekkonsept tilpasset bilister som kjører mye og langt, men også de som bryr seg om både drivstofforbruk og miljøet. Utfordringen var å redusere rullemotstanden i dekket, samtidig som man ønsket å opprettholde høy sikkerhet ved bremsing. Dette krevde en helt ny tilnærming til dekkets fire komponenter, konstruksjon, kontur, gummiblanding og mønster. Resultatet ble redusert CO2 utslipp, lavere drivstofforbruk og samtidig topp bremseegenskaper

Høy sikkerhet og kort bremselengde ved bremsing på vått.

Kombinasjonen mellom de spesielle tilsetningsstoffene og de spesielt tilpassede kantene i mønsterknastene, som gir bedre grep på vått, fører til en trygg og kortere nedbremsing på vått føre. Videre har vi tilført polymer-kjeder som bedre er lenket til silikaen, noe som gir lavere rullemotstand. Ekstra smale seiper fører til mindre bevegelse i mønsteret, dette reduserer energitapet

Topp kjøreegenskaper på både vått og tørt underlag.

En høyere kjern, stabiliserende profilert gummi, sammen med et forsterket beadområde, fører til en tryggere og mer direkte overføring av sidekreftene ved kjøring på både våte og tørre veier. Vektreduksjon i sideveggen gjør et mer smidig design, noe som også bidrar til lavere rullemotstand.

Mindre energitap med gode kjøreegenskaperess.

Mindre bevegelse i sideveggen i området over felgen og jevnere deformering i sideveggens flekse-område er konstruktive tiltak. En flat kontur med optimal overføring av mønsterriller, betyr redusert bevegelse i mønsteret og minimalt slipp både sideveis og langsgående.

Fordeler

• Optimal rullemotstand gir lavere drivstofforbruk
• Høy sikkerhet og kortere bremselengde på vått underlag
• Meget gode kjøreegenskaper på både våte og tørre veier.

Det europeiske dekkmerket

Introduksjon
Siden 1. november 2012 må alle dekk produsert etter 1. juli 2012 ha det europeiske dekkmerket.

Fordeler
EU har utviklet disse nye reglene for å promotere økonomisk og økologisk effektivitet og sørge for trafikksikkerhet.

Ulemper Dekkmerket kan gi et overblikk og gi kunden mer klarhet, men dekker kun tre kriterier. For en omfattende evaluering av dekk er langt flere egenskaper relevante. Testresultater fra ulike institusjoner som ADAC er for eksempel mye strengere, og er mer passende ved for eksempel søk etter passende vinterdekk.

Vi ønsker å fremheve at det er produsenten som merker dekket og gir oss denne informasjonen. Hvis du ikke finner merkeverdiene har produsenten enten ikke informert oss om merket, eller produktet ble laget før juli 2012. Før denne datoen var det ikke påkrevd å merke dekkene, så i enkelte tilfeller er det mulig å kjøpe dekk uten dekkmerke.

Symboler
Dekkene klassifiseres ved hjelp av tre egenskaper når det gjelder ytelse:
• Drivstoffeffektivitet (bokstavene A til G)
• Våtgrep (bokstavene A til G)
• Støynivå

Ta grep
Til syvende og sist er det sjåføren som avgjør drivstofforbruket. For å redusere dette i det lange løp kan sjåfører være mer forsiktige ved akselerering, og dermed få en mer drivstoffeffektiv og miljøvennlig kjøring.

Jevnlig kontroll av dekktrykket bidrar til å forbedre rullemotstanden, redusere energitap og sørge for optimalt feste i våte forhold. For å redusere risikoen for ulykker og sikre din og andres veisikkerhet må du alltid sørge for å holde tilstrekkelig avstand.

Mer informasjon: http://ec.europa.eu/energy/efficiency/tyres/labelling_en.htm

Velg fra vårt store utvalg på nettet eller spør oss om råd. Ekspertene våre hjelper deg gledelig med å velge passende dekk fra vårt store produktutvalg.

Drivstoffeffektivitet

Klassifiseringen når det gjelder drivstoffeffektivitet deles inn i sju klasser, fra A-klasse (høyest) til G-klasse (lavest). Et dekk i A-klassen forbruker 0,1 liter mindre på 100 km enn et dekk i B-klassen. En viktig komponent for drivstoffeffektivitet er rullemotstand eller rullefriksjon.

Rullemotstand
Rullemotstanden er kraften som motsetter seg bevegelse. Den dannes for eksempel når et hjul ruller. Rullemotstand avhenger ikke bare av geometrien men også av egenskapene til materialet.

Gjennomsnitt Gjennomsnittlig verdi er mellom C-E. Klasse D benyttes ikke.

Våtgrep

Dette viser hvor effektivt kjøretøyet kan bremse på vått underlag. Våtgrepet er en viktig egenskap, spesielt i sommerdekk. Klasse A har høyest sikkerhet og kortest bremselengde. Klasse F har lav sikkerhet og den lengste bremselengden.

Våtgrepklassene er basert på testkjøring på våte veier med en fart på omtrent 80 km/t. Forskjellen mellom bremselengdene er på 1-1,5 meter per grad. Det vil si at forskjellen i bremselengde mellom klasse A og klasse F er opptil 18 meter.

Gjennomsnitt Gjennomsnittsverdien på dekkene er mellom klasse B og klasse E. Klasse D og G benyttes ikke.

Støynivå

Dette symbolet indikerer det eksterne støynivået i desibel og som et 3-nivås bølgesymbol for å vise hvorvidt dekket er innenfor de anbefalte nivåene. Eksternt støynivå korresponderer ikke til støynivået inne i kupeen.

Et kontinuerlig lydnivå på mer enn 80 desibel kan forårsake helseproblemer.

Symbol
Tre lydbølger symboliserer de verste resultatene. Dette er dekk som overstiger maksgrensen for å bli godkjent. Et symbol med 2 lydbølger har støynivå som samsvarer med et godkjent lydnivå. Dekk som er merket med 1 lydbølge er mer enn tre desibel stillere enn godkjent lydnivå.

Continental ContiEcoContact 5 tyre review

Gjennomsnitt basert på 20 test resultat
Grep på tørr veibane
Bremse-egenskaper på tørr veibane
Grep på våt veibane
Bremse-egenskaper på våt veibane
Grep på snø
Kjørekomfort
Lydnivå inni bilen
Dekkslitasje
Drivstofforbruk
kjørte km 466 660
Det nye Eco-dekket: ContiEcoContact 5.

Det å kombinere kort bremselengde på vått og tørt underlag med lav rullemotstand, har tidligere vært ansett for å være relativt problematisk. Imidlertid har Continental, Europas ledende dekkprodusent, nå lansert et produkt som løser dette problemet på en tilsynelatende enkel måte - nye ContiEcoContact 5. Det ingeniørene gjorde var å pløye ny mark og tenke helt nytt i forhold til alle komponentene som er involvert i en dekkproduksjon, som konstruksjon, gummiblanding, kontur og mønsterdesign, for å oppnå denne store framgangen.

Den største utfordringen som oppstår når man reduserer rullemotstanden relaterer seg til sikkerhets-egenskapene i dekket. Dette betyr at konflikten mellom rullemotstand og kjøreegenskaper kan påvirkes via konstruksjon, mens gummiblandingen kan gi lavere rullemotstand og kortere bremselengde på vått. Ved å endre på konturen i dekket kan man øke levetiden og mønsteret kan gi en positiv effekt på bremseegenskapene på vått. Summen av alle disse mulige forbedringene gir det nye dekket betydelig bedre total ytelse og enda mer balanserte kjøreegenskaper. Ingeniørene hos Continental har derfor fokusert på alle disse områdene for å kunne møte de høye kravene som er satt til dette nye dekket som passer de fleste biler.

Nye ContiEcoContact produseres for 14'-16' felger og er godkjent for hastigheter opp til 300 km/t.

Tekniske detaljer
For bedre sikkerhet og bedre miljø.

Optimert rullemotstand for lavere drivstofforbruk.

ContiEcoContact 5 ble utviklet i nært samarbeide med Europas ledende bilfabrikanter. Dette er et helt nytt dekkonsept tilpasset bilister som kjører mye og langt, men også de som bryr seg om både drivstofforbruk og miljøet. Utfordringen var å redusere rullemotstanden i dekket, samtidig som man ønsket å opprettholde høy sikkerhet ved bremsing. Dette krevde en helt ny tilnærming til dekkets fire komponenter, konstruksjon, kontur, gummiblanding og mønster. Resultatet ble redusert CO2 utslipp, lavere drivstofforbruk og samtidig topp bremseegenskaper

Høy sikkerhet og kort bremselengde ved bremsing på vått.

Kombinasjonen mellom de spesielle tilsetningsstoffene og de spesielt tilpassede kantene i mønsterknastene, som gir bedre grep på vått, fører til en trygg og kortere nedbremsing på vått føre. Videre har vi tilført polymer-kjeder som bedre er lenket til silikaen, noe som gir lavere rullemotstand. Ekstra smale seiper fører til mindre bevegelse i mønsteret, dette reduserer energitapet

Topp kjøreegenskaper på både vått og tørt underlag.

En høyere kjern, stabiliserende profilert gummi, sammen med et forsterket beadområde, fører til en tryggere og mer direkte overføring av sidekreftene ved kjøring på både våte og tørre veier. Vektreduksjon i sideveggen gjør et mer smidig design, noe som også bidrar til lavere rullemotstand.

Mindre energitap med gode kjøreegenskaperess.

Mindre bevegelse i sideveggen i området over felgen og jevnere deformering i sideveggens flekse-område er konstruktive tiltak. En flat kontur med optimal overføring av mønsterriller, betyr redusert bevegelse i mønsteret og minimalt slipp både sideveis og langsgående.

Fordeler

• Optimal rullemotstand gir lavere drivstofforbruk
• Høy sikkerhet og kortere bremselengde på vått underlag
• Meget gode kjøreegenskaper på både våte og tørre veier.

x
Vi bruker cookies. Ved å bruke nettsiden sier du ja til deres anvendelse.
OK
Vi bruker cookies. Ved å bruke nettsiden sier du ja til deres anvendelse.
OK