Ecosport2 dekkomtaler


Vi har samlet dekkomtaler siden 1999 - vi har over 400 000 testresultater og over 5 milliarder kjørte kilometer. Finn det beste dekket for deg.


Ecosport2 tyre review

Grep på tørr veibane

Bremse-egenskaper på tørr veibane

Grep på våt veibane

Bremse-egenskaper på våt veibane

Grep på snø
 N/A
Kjørekomfort

Lydnivå inni bilen

Dekkslitasje

Drivstofforbruk

Gjennomsnitt basert på 2 test resultat
Ø 166 702 km driven


17.10.2022 fra  Ørnulf Thyberg Note  2.65
(2 000 km driven)
  • Grep på tørr veibane
  • Bremse-egenskaper på tørr veibane
  • Grep på våt veibane  N/A
  • Bremse-egenskaper på våt veibane
  • Grep på snø
  • Kjørekomfort
  • Lydnivå inni bilen
  • Dekkslitasje
  • Drivstofforbruk
Dekkstørrelse og kjøretøymerke
225 / 50 R17 Y
VOLVO V70 D3 2.0
Resultat: Ville du kjøpt igjen? No way
Kommentar:
Valgte dette som billigalternativ da jeg kjører forsiktig og lite. Merket umiddelbart at bilen var "vinglete". Opplevde vesentlig mer støy, og forbruket gikk opp med en drøy dl pr. mil. Frarådes på det sterkeste.

27.09.2022 fra  Sebastian Note  4.15
(0 km driven)
  • Grep på tørr veibane
  • Bremse-egenskaper på tørr veibane
  • Grep på våt veibane  N/A
  • Bremse-egenskaper på våt veibane
  • Grep på snø
  • Kjørekomfort
  • Lydnivå inni bilen
  • Dekkslitasje
  • Drivstofforbruk
Dekkstørrelse og kjøretøymerke
235 / 40 R19 Y
TESLA Model 3 electric 4x4
Resultat: Ville du kjøpt igjen? Probably
Kommentar:
Kjøpte dekkene da det gikk mot sesongslutt og jeg trengte å bytte bort de trådslitte Hankook Evo 3-dekkene til noen nye litt kjapt. Tenkte jeg skulle prøve noen litt billigere alternativ for å se om billige dekk virkelig er så dårlige som "alle" skal ha det til. Etter å ha lagt om til disse dekkene satte jeg meg litt skeptisk inn i bilen for å ta de på en real testrunde. Jeg har lest litt ulike opplevelser bl. A her inne om dårlig grep på våt vei osv. Første test var akselerasjonstest på tørr asfalt. Bånn el-pinne fra stillestående for å se om det ville oppstå hjulspinn eller innvirkning fra traction control. Her var det ingen avvik fra de tidligere dekkene som satt på bilen. Samme opplevelse. Veldig bra. I zikk-zakk unnamanøver (elgtesten) I 50 km/t merket jeg litt slipp I grepet og hørte tydelig (med vinduene åpne) gummien som gnagde seg fast i asfalten. Igjen, stiller de likt som referansedekkene til den dobbelte prisen. Motorvei fungerte de helt topp. Ingenting å sette fingeren på. På vått føre. Da snakker vi ordentlig våt vei. Nedbør på opptil 20mm/t. Her forventet jeg at rumpa på bilen skulle skli ut i hver sving etter anmeldelsene å lese. Ved vanlig aktiv kjøring oppstod det aldri situasjoner som fikk meg til å tenke noe over dekkene. Tok svingene som jeg vanligvis ville gjort det og dette fungerte utmerket. Ingen slipp hverken I under eller overstyring. Når jeg ikke fikk noen valuta for pengene i at dekkene slapp på våt vei, prøvde jeg å se hvor langt jeg kunne pushe det før bilen ville slippe på en eller annen måte. Dette er en elbil med gode sikkerhetssystemer og Førerassistent. Prøvde å gi aggressiv gasspådrag i svinger for å fremprovosere overstyring, uten at det gav resultater før andre lover og regler trådte i kraft. Alt I alt er jeg meget fornøyd og sammenligner egenskapene som identiske med de foregående dekkene som satt på som jeg opplevde som meget gode og sikre. (Hankook ventus Evo 3) Bare til halve prisen :)