Kundestøtte (ma–fr: 07:00–22:00):
+47 (0) 23960614
Vennligst merk: Dekkene leveres uten felger
(Felgen på bildet er kun for illustrering.)

BF Goodrich g-Force Winter 2
185/60 R15 84T

Dekkstørrelse
185/60 R15 84T  Endre 
tilgjengelighet
tilgjengelig
Dekk
Vinterdekk Wi
M+S merking
med snøkrystallsymbol
Hastighet
T: Godkjent opp til 190 km/h
EAN
3528703789000
Artikelnummer
R-331069
Dekkmerke
E B 68 dB
Ofte kjøpt sammen:
  • Totalpris:
    3.644,00 Kr
    1 x BF Goodrich g-Force Winter 2 185/60 R15 84T =
    837,00 Kr
    1 x DeltiGrip Deltigrip eco - Quality Snow Chain for your car =
    296,00 Kr
837,00 Kr
Pris per vare, inkl. MVA
  • Beskrivelse
  • EU dekketikett:

ØKT SIKKERHET PÅ IS, ENESTÅENDE PÅ SNØ :

Det nye nettverket av seipinger sikrer optimal trekkraft og veigrep på snø. Den nye mønsterblandingen reduserer stivhet ved lave temperaturer og garanterer kortere bremselengde på isdekte veier(3).

TOPP MERKING :

Dette dekket er B-klassifisert, noe som bekrefter enestående sikkerhetsnivå ved bremsing på våt vei(4).

Dekkets V-formede, retningsbestemte dekkmønster sørger for meget god uttømming av vann, noe som reduserer risikoen for vannplaning(5).

MED STIL

Den fløyelsesaktige effekten på sideveggene på dette nye dekket gjør at du vil angre på å skifte til sommerdekk.

* 3 Peak Mountain Snow Flake ** Mud+Snow

(1) Bremselengde på is redusert med 8 % sammenlignet med tidligere utvalg BFGoodrich® g-Force Winter i dimensjonen 205/55 16 91H. Michelin Group interntest utført på Clermont-Ferrand skøytebane i oktober 2014.

(2) Oppgradert merking for våtbremsing fra C til B sammenlignet med tidligere utvalg BFGoodrich® g-Force Winter. Kilde: Product Tracking Report august 2015. Bremselengde på våt vei redusert med 2,2 m, dvs. 6 % sammenlignet med tidligere utvalg BFGoodrich® g-Force Winter i dimensjonen 205/55 16 91H. Michelin Group interntest utført i desember 2014 ved Ladoux Technology Center.

(3) Bremselengde på is redusert med 8 % sammenlignet med tidligere utvalg BFGoodrich® g-Force Winter i dimensjonen 205/55 16 91H. Michelin Group interntest utført på Clermont-Ferrand skøytebane i oktober 2014.

(4) Oppgradert merking for våtbremsing fra C til B sammenlignet med tidligere utvalg BFGoodrich® g-Force Winter. Kilde: Product Tracking Report august 2015. Bremselengde på våt vei redusert med 2,2 m, dvs. 6 % sammenlignet med tidligere utvalg BFGoodrich® g-Force Winter i dimensjonen 205/55 16 91H. Michelin Group interntest utført i desember 2014 ved Ladoux Technology Center.

(5) Motstand ved vannplaning økt med 15 % i langsgående spor og 13 % i svinger sammenlignet med tidligere utvalg BFGoodrich® g-Force Winter i dimensjonen 205/55 16 91H. Michelin Group interntest utført i desember 2014 ved Ladoux Technology Center.

Det europeiske dekkmerket

Introduksjon
Siden 1. november 2012 må alle dekk produsert etter 1. juli 2012 ha det europeiske dekkmerket.

Fordeler
EU har utviklet disse nye reglene for å promotere økonomisk og økologisk effektivitet og sørge for trafikksikkerhet.

Ulemper Dekkmerket kan gi et overblikk og gi kunden mer klarhet, men dekker kun tre kriterier. For en omfattende evaluering av dekk er langt flere egenskaper relevante. Testresultater fra ulike institusjoner som ADAC er for eksempel mye strengere, og er mer passende ved for eksempel søk etter passende vinterdekk.

Vi ønsker å fremheve at det er produsenten som merker dekket og gir oss denne informasjonen. Hvis du ikke finner merkeverdiene har produsenten enten ikke informert oss om merket, eller produktet ble laget før juli 2012. Før denne datoen var det ikke påkrevd å merke dekkene, så i enkelte tilfeller er det mulig å kjøpe dekk uten dekkmerke.

Symboler
Dekkene klassifiseres ved hjelp av tre egenskaper når det gjelder ytelse:
• Drivstoffeffektivitet (bokstavene A til G)
• Våtgrep (bokstavene A til G)
• Støynivå

Ta grep
Til syvende og sist er det sjåføren som avgjør drivstofforbruket. For å redusere dette i det lange løp kan sjåfører være mer forsiktige ved akselerering, og dermed få en mer drivstoffeffektiv og miljøvennlig kjøring.

Jevnlig kontroll av dekktrykket bidrar til å forbedre rullemotstanden, redusere energitap og sørge for optimalt feste i våte forhold. For å redusere risikoen for ulykker og sikre din og andres veisikkerhet må du alltid sørge for å holde tilstrekkelig avstand.

Mer informasjon: http://ec.europa.eu/energy/efficiency/tyres/labelling_en.htm

Velg fra vårt store utvalg på nettet eller spør oss om råd. Ekspertene våre hjelper deg gledelig med å velge passende dekk fra vårt store produktutvalg.

Drivstoffeffektivitet

Klassifiseringen når det gjelder drivstoffeffektivitet deles inn i sju klasser, fra A-klasse (høyest) til G-klasse (lavest). Et dekk i A-klassen forbruker 0,1 liter mindre på 100 km enn et dekk i B-klassen. En viktig komponent for drivstoffeffektivitet er rullemotstand eller rullefriksjon.

Rullemotstand
Rullemotstanden er kraften som motsetter seg bevegelse. Den dannes for eksempel når et hjul ruller. Rullemotstand avhenger ikke bare av geometrien men også av egenskapene til materialet.

Gjennomsnitt Gjennomsnittlig verdi er mellom C-E. Klasse D benyttes ikke.

Våtgrep

Dette viser hvor effektivt kjøretøyet kan bremse på vått underlag. Våtgrepet er en viktig egenskap, spesielt i sommerdekk. Klasse A har høyest sikkerhet og kortest bremselengde. Klasse F har lav sikkerhet og den lengste bremselengden.

Våtgrepklassene er basert på testkjøring på våte veier med en fart på omtrent 80 km/t. Forskjellen mellom bremselengdene er på 1-1,5 meter per grad. Det vil si at forskjellen i bremselengde mellom klasse A og klasse F er opptil 18 meter.

Gjennomsnitt Gjennomsnittsverdien på dekkene er mellom klasse B og klasse E. Klasse D og G benyttes ikke.

Støynivå

Dette symbolet indikerer det eksterne støynivået i desibel og som et 3-nivås bølgesymbol for å vise hvorvidt dekket er innenfor de anbefalte nivåene. Eksternt støynivå korresponderer ikke til støynivået inne i kupeen.

Et kontinuerlig lydnivå på mer enn 80 desibel kan forårsake helseproblemer.

Symbol
Tre lydbølger symboliserer de verste resultatene. Dette er dekk som overstiger maksgrensen for å bli godkjent. Et symbol med 2 lydbølger har støynivå som samsvarer med et godkjent lydnivå. Dekk som er merket med 1 lydbølge er mer enn tre desibel stillere enn godkjent lydnivå.

ØKT SIKKERHET PÅ IS, ENESTÅENDE PÅ SNØ :

Det nye nettverket av seipinger sikrer optimal trekkraft og veigrep på snø. Den nye mønsterblandingen reduserer stivhet ved lave temperaturer og garanterer kortere bremselengde på isdekte veier(3).

TOPP MERKING :

Dette dekket er B-klassifisert, noe som bekrefter enestående sikkerhetsnivå ved bremsing på våt vei(4).

Dekkets V-formede, retningsbestemte dekkmønster sørger for meget god uttømming av vann, noe som reduserer risikoen for vannplaning(5).

MED STIL

Den fløyelsesaktige effekten på sideveggene på dette nye dekket gjør at du vil angre på å skifte til sommerdekk.

* 3 Peak Mountain Snow Flake ** Mud+Snow

(1) Bremselengde på is redusert med 8 % sammenlignet med tidligere utvalg BFGoodrich® g-Force Winter i dimensjonen 205/55 16 91H. Michelin Group interntest utført på Clermont-Ferrand skøytebane i oktober 2014.

(2) Oppgradert merking for våtbremsing fra C til B sammenlignet med tidligere utvalg BFGoodrich® g-Force Winter. Kilde: Product Tracking Report august 2015. Bremselengde på våt vei redusert med 2,2 m, dvs. 6 % sammenlignet med tidligere utvalg BFGoodrich® g-Force Winter i dimensjonen 205/55 16 91H. Michelin Group interntest utført i desember 2014 ved Ladoux Technology Center.

(3) Bremselengde på is redusert med 8 % sammenlignet med tidligere utvalg BFGoodrich® g-Force Winter i dimensjonen 205/55 16 91H. Michelin Group interntest utført på Clermont-Ferrand skøytebane i oktober 2014.

(4) Oppgradert merking for våtbremsing fra C til B sammenlignet med tidligere utvalg BFGoodrich® g-Force Winter. Kilde: Product Tracking Report august 2015. Bremselengde på våt vei redusert med 2,2 m, dvs. 6 % sammenlignet med tidligere utvalg BFGoodrich® g-Force Winter i dimensjonen 205/55 16 91H. Michelin Group interntest utført i desember 2014 ved Ladoux Technology Center.

(5) Motstand ved vannplaning økt med 15 % i langsgående spor og 13 % i svinger sammenlignet med tidligere utvalg BFGoodrich® g-Force Winter i dimensjonen 205/55 16 91H. Michelin Group interntest utført i desember 2014 ved Ladoux Technology Center.

Vi bruker cookies. Ved å bruke nettsiden sier du ja til deres anvendelse.
OK
Vi bruker cookies. Ved å bruke nettsiden sier du ja til deres anvendelse.
OK