Kundestøtte (ma–fr: 07:00–22:00):
+47 (0) 23960614
Vennligst merk: Dekkene leveres uten felger
(Felgen på bildet er kun for illustrering.)

Vredestein Nord-Trac 2
185/60 R15 88T XL , Nordiske vinterdekk

Dekkstørrelse
185/60 R15 88T  Endre 
tilgjengelighet
dette produktet er for øyeblikket ikke på lager
Dekk
Vinterdekk Wi
M+S merking
med snøkrystallsymbol
Hastighet
T: Godkjent opp til 190 km/h
EAN
8714692262036
Artikelnummer
R-225254
Dekkmerke
C F 68 dB
Kundevurderinger
(3)
Ofte kjøpt sammen:
  • Totalpris:
    4.136,00 Kr
    1 x Vredestein Nord-Trac 2 185/60 R15 88T XL , Nordiske vinterdekk =
    960,00 Kr
    1 x DeltiGrip Deltigrip eco - Quality Snow Chain for your car =
    296,00 Kr
  • dette produktet er for øyeblikket ikke på lager
  • Beskrivelse
  • EU dekketikett:
  • Kundevurderinger

Vinklede skuldre for optimalt grep og nøyaktig styring

Ved å se på tverrsnittet til Nord-Trac 2, kan man se at dekket har en merkbar vinkel i skulderen. I tillegg til å gi dekket et robust utseende, sørger dette også for at en mye større del av slitebanen kommer i kontakt med veioverflaten, noe som fører til enda bedre vinterytelse. I kombinasjon med de ekstra store blokkene og tilføyde sporene ved forskjellige vinkler, garanterer dette godt grep på snø og is. Nord-Trac 2 yter perfekt under alle forhold, samme om det er under akselerering, bremsing, i svinger eller ved plutselige nødmanøvre. Spesielle stivhetsforsterkere i midten av dekket sørger for at dekket gjør styringen svært nøyaktig.

Ny blanding med unik kombinasjon av reaktiv fyllmasse

Gummiblandingen til Nord-Trac 2s slitebane er mindre hard enn i et vanlig vinterdekk, noe som gjør at det utmerker seg på snø og is ved svært lave temperaturer. Hardhetsnivået er imidlertid balansert på en måte som, kombinert med stivhetsforsterkerne, sørger for gode styreegenskaper. En nyhet i slitebaneblandingen er den unike kombinasjonen av tilført reaktiv fyllmasse, som garanterer optimalt grep på våte veier og lavere rullemotstand. Styreegenskapene til Nord-Trac 2 på tørre og våte veioverflater er påfallende gode innen sitt segment.

Designen i detalj

Nord-Trac 2 kjennetegnes av en delikat rettledende V-formet slitebane med trinnvise, sentrale langsgående riller. Sistnevnte er 'gjennomsiktige' nok til å garantere god motstand mot slaps og vannplaning. I tillegg har de sentrale langsgående rillene flere grepsider, som sørger for godt radialgrep og sideveis grep på snø. Siderillene i slitebanen er koniske, noe som optimaliserer kapasiteten til å riste av snø og gjørme. Riller med pilform i skulderens langsgående retning, kombinert med de seks spisse sporene i det sideveis sporet, gir dekket et kraftig sideveis grep ved svinging på snø og is.

Det europeiske dekkmerket

Introduksjon
Siden 1. november 2012 må alle dekk produsert etter 1. juli 2012 ha det europeiske dekkmerket.

Fordeler
EU har utviklet disse nye reglene for å promotere økonomisk og økologisk effektivitet og sørge for trafikksikkerhet.

Ulemper Dekkmerket kan gi et overblikk og gi kunden mer klarhet, men dekker kun tre kriterier. For en omfattende evaluering av dekk er langt flere egenskaper relevante. Testresultater fra ulike institusjoner som ADAC er for eksempel mye strengere, og er mer passende ved for eksempel søk etter passende vinterdekk.

Vi ønsker å fremheve at det er produsenten som merker dekket og gir oss denne informasjonen. Hvis du ikke finner merkeverdiene har produsenten enten ikke informert oss om merket, eller produktet ble laget før juli 2012. Før denne datoen var det ikke påkrevd å merke dekkene, så i enkelte tilfeller er det mulig å kjøpe dekk uten dekkmerke.

Symboler
Dekkene klassifiseres ved hjelp av tre egenskaper når det gjelder ytelse:
• Drivstoffeffektivitet (bokstavene A til G)
• Våtgrep (bokstavene A til G)
• Støynivå

Ta grep
Til syvende og sist er det sjåføren som avgjør drivstofforbruket. For å redusere dette i det lange løp kan sjåfører være mer forsiktige ved akselerering, og dermed få en mer drivstoffeffektiv og miljøvennlig kjøring.

Jevnlig kontroll av dekktrykket bidrar til å forbedre rullemotstanden, redusere energitap og sørge for optimalt feste i våte forhold. For å redusere risikoen for ulykker og sikre din og andres veisikkerhet må du alltid sørge for å holde tilstrekkelig avstand.

Mer informasjon: http://ec.europa.eu/energy/efficiency/tyres/labelling_en.htm

Velg fra vårt store utvalg på nettet eller spør oss om råd. Ekspertene våre hjelper deg gledelig med å velge passende dekk fra vårt store produktutvalg.

Drivstoffeffektivitet

Klassifiseringen når det gjelder drivstoffeffektivitet deles inn i sju klasser, fra A-klasse (høyest) til G-klasse (lavest). Et dekk i A-klassen forbruker 0,1 liter mindre på 100 km enn et dekk i B-klassen. En viktig komponent for drivstoffeffektivitet er rullemotstand eller rullefriksjon.

Rullemotstand
Rullemotstanden er kraften som motsetter seg bevegelse. Den dannes for eksempel når et hjul ruller. Rullemotstand avhenger ikke bare av geometrien men også av egenskapene til materialet.

Gjennomsnitt Gjennomsnittlig verdi er mellom C-E. Klasse D benyttes ikke.

Våtgrep

Dette viser hvor effektivt kjøretøyet kan bremse på vått underlag. Våtgrepet er en viktig egenskap, spesielt i sommerdekk. Klasse A har høyest sikkerhet og kortest bremselengde. Klasse F har lav sikkerhet og den lengste bremselengden.

Våtgrepklassene er basert på testkjøring på våte veier med en fart på omtrent 80 km/t. Forskjellen mellom bremselengdene er på 1-1,5 meter per grad. Det vil si at forskjellen i bremselengde mellom klasse A og klasse F er opptil 18 meter.

Gjennomsnitt Gjennomsnittsverdien på dekkene er mellom klasse B og klasse E. Klasse D og G benyttes ikke.

Støynivå

Dette symbolet indikerer det eksterne støynivået i desibel og som et 3-nivås bølgesymbol for å vise hvorvidt dekket er innenfor de anbefalte nivåene. Eksternt støynivå korresponderer ikke til støynivået inne i kupeen.

Et kontinuerlig lydnivå på mer enn 80 desibel kan forårsake helseproblemer.

Symbol
Tre lydbølger symboliserer de verste resultatene. Dette er dekk som overstiger maksgrensen for å bli godkjent. Et symbol med 2 lydbølger har støynivå som samsvarer med et godkjent lydnivå. Dekk som er merket med 1 lydbølge er mer enn tre desibel stillere enn godkjent lydnivå.

Vredestein Nord-Trac 2 tyre review

Gjennomsnitt basert på 3 test resultat
Grep på tørr veibane
Bremse-egenskaper på tørr veibane
Grep på våt veibane
Bremse-egenskaper på våt veibane
Grep på snø
Kjørekomfort
Lydnivå inni bilen
Dekkslitasje
Drivstofforbruk
kjørte km 14 499

Vinklede skuldre for optimalt grep og nøyaktig styring

Ved å se på tverrsnittet til Nord-Trac 2, kan man se at dekket har en merkbar vinkel i skulderen. I tillegg til å gi dekket et robust utseende, sørger dette også for at en mye større del av slitebanen kommer i kontakt med veioverflaten, noe som fører til enda bedre vinterytelse. I kombinasjon med de ekstra store blokkene og tilføyde sporene ved forskjellige vinkler, garanterer dette godt grep på snø og is. Nord-Trac 2 yter perfekt under alle forhold, samme om det er under akselerering, bremsing, i svinger eller ved plutselige nødmanøvre. Spesielle stivhetsforsterkere i midten av dekket sørger for at dekket gjør styringen svært nøyaktig.

Ny blanding med unik kombinasjon av reaktiv fyllmasse

Gummiblandingen til Nord-Trac 2s slitebane er mindre hard enn i et vanlig vinterdekk, noe som gjør at det utmerker seg på snø og is ved svært lave temperaturer. Hardhetsnivået er imidlertid balansert på en måte som, kombinert med stivhetsforsterkerne, sørger for gode styreegenskaper. En nyhet i slitebaneblandingen er den unike kombinasjonen av tilført reaktiv fyllmasse, som garanterer optimalt grep på våte veier og lavere rullemotstand. Styreegenskapene til Nord-Trac 2 på tørre og våte veioverflater er påfallende gode innen sitt segment.

Designen i detalj

Nord-Trac 2 kjennetegnes av en delikat rettledende V-formet slitebane med trinnvise, sentrale langsgående riller. Sistnevnte er 'gjennomsiktige' nok til å garantere god motstand mot slaps og vannplaning. I tillegg har de sentrale langsgående rillene flere grepsider, som sørger for godt radialgrep og sideveis grep på snø. Siderillene i slitebanen er koniske, noe som optimaliserer kapasiteten til å riste av snø og gjørme. Riller med pilform i skulderens langsgående retning, kombinert med de seks spisse sporene i det sideveis sporet, gir dekket et kraftig sideveis grep ved svinging på snø og is.

Vi bruker cookies. Ved å bruke nettsiden sier du ja til deres anvendelse.
OK
Vi bruker cookies. Ved å bruke nettsiden sier du ja til deres anvendelse.
OK