Nye Proxes Sport ble utviklet som et fokusert sportsdekk.
Håndtering ved høy hastighet og våtgrep er de viktigste kravene for dem som kjører de sprekeste bilene. Proxes Sport ble utviklet for å tilfredsstille disse kritiske behovene uten å la det gå utover komfort og kjørelengde.
Med Nano Balance Technology har Proxes Sport en helt ny blanding med fremragende veigrep på vått eller tørt underlag. Den avanserte dekkonstruksjonen tilbyr sammen med et optimalisert dekkmønster forbedret styringsrespons og økt kjøreglede.
Skråstilte lameller
Forbedret håndtering og bremseytelse
Dynamisk, konisk utførelse
Bedre veigrep og håndtering
Avrundet ribbe
Jevn fordeling av kontakttrykk
Ribbe med høy lamelltetthet
Bedre våtgrep
Lavt støyutslipp
Ribbe med høy stivhet
Sikrer fast* veigrep og stabilitet i svinger
* Sammenlignet med Proxes T1 Sport
Stålbelter med høy strekkfasthet og spirallag
God håndteringsstabilitet og kjørekomfort
Blanding i sidevegg med høy hardhet og høy drivstoffeffektivitet
Lavere drivstofforbruk
Stiv rayonstamme
God retningsstabilitet
Holdbar ringstamme og uniformitet ved høy hastighet
Vulstfyllstoff med høy hardhet
Presis håndteringsytelse
EU Dekk Etikett og effektivitet Klasser
Den europeiske union under CE 1222/2009, har krevde at alle dekk produsert etter datoen 1. juli 2012 for biler og varebiler inkluderer standard EU Dekk Etiketter å klassifisere dem etter tre ytelsesegenskaper:drivstoffeffektivitet klassifisert fra A til G,grep på vått underlag klassifisert fra A til G, og støyemisjon i desibel.
Kategorier av dekk som er upåvirket av denne reguleringen omfatter: regummierte dekk, profesjonelle off-road dekk, racing / sport bildekk, samt visse typer dekk som er utformet for å forbedre trekkraft som piggdekk, T-type temporære reservedekk, dekk for biler bygget før 1990, dekk med en maksimal tillatt hastighet på 80 km/t, dekk for felger med diameter mindre eller lik 254 mm eller større eller lik 635 mm.
Denne etiketten er beregnet på den ene siden å fremme økonomisk og økologisk effektivitet i trafikken, samt øke trafikksikkerheten, og på den annen side for å hjelpe forbrukerne å velge riktige dekk ved å sikre en viss grad av produkt åpenhet.
Likevel har etiketten blitt kritisert for bare å vise et svært begrenset antall egenskaper. Fagfolk hevder at dekkene har mange flere funksjoner som er viktige og relevante for trafikksikkerhet, inkludert men ikke begrenset til vannplaning egenskaper, kjørestabilitet, levetid, produktegenskaper på våte og tørre veier andre enn grep på vått underlag, egenskaper på snø.
Dekk produsenter tyder på at testresultatene fra ulike institusjoner og bransjebladene bør forbli en svært viktig kilde for informasjon for forbrukeren, fordi de fokuserer på og vurdere et bredt utvalg av dekk egenskaper og funksjoner.
Toyo Proxes Sport tyre review
Grep på tørr veibane
Bremse-egenskaper på tørr veibane
Grep på våt veibane
Bremse-egenskaper på våt veibane
Grep på snø
N/A
Kjørekomfort
Lydnivå inni bilen
Dekkslitasje
Drivstofforbruk
kjørte km
5 200
Merke |
Toyo |
Sesong |
|
Modell |
Proxes Sport |
Dimension |
325/30 R21 108Y XL SUV |
Bredde |
325 |
Dækkets profil |
30 |
Construction type |
R |
Dekkstørrelse |
21 |
Last indeks |
108 |
Fartsindeks |
(Y) |
With/Without Valve (TT/TL) |
Dekk krever slange |
M/C |
Nei |