Uttrykk for Pirelli 'Green Performance' filosofi: en perfekt synergi i form av ytelse, sikkerhet, kjøreglede og hensynet til miljøet. Cinturato P7 ™ er det riktige valget for sjåfører på jakt etter en høy ytelse og øko-kompatibel dekk for middels til highpowered biler. Også tilgjengelig i RUN FLAT versjon.
Innovative og avanserte hybrid materiale. Balansert trykkfordeling. Jevn slitasje. Optimalisert mønster med spesifikke banesekvens. Reduksjon av rullende støy Avslappet og komfortabel kjøreopplevelse. Kompakt sentrale blokker og kraftig ytre område. Reduserer dekk forvrengning under rask svingkjøring. Styrerespons og svinger kontroll. Fire brede langsgående spor. Utmerket vann utvisning. Utmerket sikkerhet og kontroll i potensielle vannplaning situasjoner.
ENERGY ™ EFFEKTIV: Reduserer drivstofforbruket og CO2-utslipp
REN LUFT: Laget av øko-kompatible materialer som sikrer minimal miljøpåvirkning, både under produksjonen og i hele dekkets levetid
KJØRELENGDE: Mer langvarig dekk som opprettholder høye nivåer av ytelse og sikkerhet
LAV STØY: Oppfyller allerede i 2012 EUs forordning om reduksjon av støy, noe som resulterer i forbedret kjørekomfort
EUs dekkmerking / effektivitetsklasser
EU har innført EU-dekkmerking etter forordning (nr. 1222/2009) som er identisk og bindende for alle EU-land. Den gjelder for dekk til personbil, dekk til lette nyttekjøretøy og dekk til tunge nyttekjøretøy produsert etter 01.07.2012.
Tre forskjellige områder er testet: rullemotstand, våtgrep og rullestøyen som dekket forårsaker på veien.
Følgende påvirkes ikke av EU-dekkmerket: regummierte dekk, profesjonelle terrengdekk, racingdekk, dekk med tilleggsutstyr for å forbedre trekkraften (som piggdekk), type-T nøddekk, spesialdekk for montering på kjøretøy som først ble registrert før 1. oktober 1990, dekk med en maksimal tillatt hastighet på 80 km/t og dekk til felger med en nominell diameter på 254 mm eller mindre eller 635 mm eller mer.
Med denne forskriften søker EU å oppnå målet om å fremme økonomisk og økologisk effektivitet i veitrafikken, samt å øke trafikksikkerheten på den ene siden, og på den annen siden å gi forbrukerne større produktgjennomsiktighet og samtidig gi et aktivt bidrag til kunders beslutningsprosess.
Allerede under innarbeidingen kritiserer eksperter det faktum at EU-dekkmerket dessverre bare viser noen få produktegenskaper. Bortsett fra rullemotstand, våtgrep og rullestøy, som er hovedfokus for EU-dekkmerkingen, har dekk flere viktige og sikkerhetsrelevante produktegenskaper som vannplaningsegenskaper, kjørestabilitet, levetid, bremsegenskaper på tørre og våte veier, ytelse under vinterforhold osv.
Dekkprodusenter påpeker at testresultater fra ulike institusjoner og tidsskrifter fortsatt er et viktig informasjonsmedium for sluttbrukeren. Disse testene fokuserer vanligvis på flere sikkerhetsrelevante produktegenskaper enn til EUs standardkvalifikasjoner for dekkmerking, som alltid er viktig for sluttkunden.
CinturatoP7RunFlat tyre review
Gjennomsnitt basert på 150 test resultat
Grep på tørr veibane
Bremse-egenskaper på tørr veibane
Grep på våt veibane
Bremse-egenskaper på våt veibane
Grep på snø
Kjørekomfort
Lydnivå inni bilen
Dekkslitasje
Drivstofforbruk
kjørte km
12 247
08.10.2013fraH. Abrahamsen Hadde samme tidligere. forskjellig dim f/b. 225/45R18-255/40R18.
Vanskelig å få jevn slitasje, måtte variere lufttrykket. Virker som nåværende dekk har bede comfort (?)