Kundestøtte (ma–fr: 07:00–22:00):
+47 (0) 23960614
Vennligst merk: Dekkene leveres uten felger
(Felgen på bildet er kun for illustrering.)

Nokian Z SUV
255/55 R19 111W XL

Dekkstørrelse
255/55 R19 111W  Endre 
tilgjengelighet
dette produktet er for øyeblikket ikke på lager
Dekk
Sommerdekk So
Hastighet
W: Godkjent opp til 270 km/h
EAN
6419440277097
Artikelnummer
R-166191
Dekkmerke
C C 73 dB
Ofte kjøpt sammen:
  • Totalpris:
    6.949,79 Kr
    1 x Nokian Z SUV 255/55 R19 111W XL =
    1.602,00 Kr
    1 x Castrol MAGNATEC Professional A5 5W-30 5 Liter Canister =
    541,79 Kr
  • dette produktet er for øyeblikket ikke på lager
  • Beskrivelse
  • EU dekketikett:

Med Nokian Hakka Z SUV lanserer nå Nokian Tyres et nytt effektivt, robust og komfortabelt sommerdekk. Store og motorsterke SUV-modeller krever at dekkene både har høy ytelse og stor slitestyrke, og forbrukerne krever det samme. En kundeundersøkelse Nokian Tyres gjennomførte i vår, viser at de tre viktigste egenskapene for et SUV-dekk ansees å være våtgrep, slitestyrke og kjørekomfort.

Det nye Nokian Hakka Z SUV for nordiske forhold møter forbrukernes krav til fulle. Dekket ruller lett og har myke og presise kjøreegenskaper, men er samtidig slitesterkt. Det nye dekket er stort og iøynefallende, men likevel raskt og smidig. Dekklyden er lav, og det nye spesialdekket trives utmerket under ekstra krevende forhold.

De første Hakka sommerdekkene, utviklet spesielt for grove asfaltveier og krevende og varierende nordiske forhold i sommerhalvåret, ble lansert våren 2007. Hakka sommerdekk trives under kjølige forhold, men mestrer også høye temperaturer glimrende. Hakka-garantien gir merverdi for forbrukerne.

Hakka sommerdekk er på hjemmebane på hullete, dårlige veier, under raskt skiftende forhold – og på våte veier. Kjøreegenskapene er selvsagt også ypperlige på fine asfaltveier varme sommerdager.

Utvalget er meget bredt i tre forskjellige hastighetsklasser i klasse V (210 km/t), i klasse W (270 km/t) og i klasse Y (300 km/t) dimensjoner fra 17 tommer opp til 22 tommer. Kundene kan kjøpe det nye dekket fra våren 2009. Dekket markedsføres på Nokian Tyres kjernemarkeder: Norden, Russland, Ukraina og Kasakhstan.

Nokian Hakka Z SUV – effektivt, sikkert og presist
Valg av løsninger under utviklingen av mønsteret for Nokian Hakka Z SUV påvirker også annet enn bare dekkets utseende. Mønsteret med alle sine detaljer spiller en viktig rolle når det gjelder kjøreegenskaper, rullemotstand, grepsegenskaper og dekklyd.

Dekkets mønster gir sikre kjøregenskaper og forbedrer styreresponsen. Dekkets stabile midtribbe, det stive og faste skulderområdet og inside/outside-formen gir gode kjøreegenskaper. Midtribbene passer spesielt godt for et dekk i høye hastighetsklasser, og forbedrer dekkets sikre og presise kjøreegenskaper. Utseendemessig er Nokian Hakka Z SUV et typisk produkt i Hakka-familien - asymmetrisk og med ulike indre og ytre skulderparti.

Cool Zone Concept: Miljøvennlig rapsolje og høyteknologi møtes

Nokian Hakka Z SUV er utviklet for krevende forhold med dagens mest avanserte teknologi.
De viktigste innovasjonene er slitebanen med flere gummisjikt, raps/silica gummiblanding og en ny mønsterform som gjør Nokian Hakka Z SUV til et unikt dekk.

Lengst nede blant slitebanens flere gummisjikt finnes en tynn gummiblanding som har til oppgave å redusere rullemotstand og varmeutvikling. Det midterste sjiktet av slitebanen har en elastisk gummiblanding som reagerer raskere på styringen enn tradisjonelle gummiblandinger. Kontakten med veien blir følsom og eksakt. Dekkets stabile egenskaper merkes spesielt godt på sporete veier.

Slitesterk ytelse
Den vellykte kombinasjonen av sommersilica og rapsolje i gummiblandingen reduserer dekkets rullemotstand, noe som gir lavere drivstofforbruk og dermed reduserte utslipp.

På dekksidene på Nokian Hakka Z SUV er det brukt en ekstra sterk gummiblanding som gir god beskyttelse mot stikkskader. Også andre SUV-dekk og 4x4-dekk fra Nokian Tyres har samme gummiblanding.

Det europeiske dekkmerket

Introduksjon
Siden 1. november 2012 må alle dekk produsert etter 1. juli 2012 ha det europeiske dekkmerket.

Fordeler
EU har utviklet disse nye reglene for å promotere økonomisk og økologisk effektivitet og sørge for trafikksikkerhet.

Ulemper Dekkmerket kan gi et overblikk og gi kunden mer klarhet, men dekker kun tre kriterier. For en omfattende evaluering av dekk er langt flere egenskaper relevante. Testresultater fra ulike institusjoner som ADAC er for eksempel mye strengere, og er mer passende ved for eksempel søk etter passende vinterdekk.

Vi ønsker å fremheve at det er produsenten som merker dekket og gir oss denne informasjonen. Hvis du ikke finner merkeverdiene har produsenten enten ikke informert oss om merket, eller produktet ble laget før juli 2012. Før denne datoen var det ikke påkrevd å merke dekkene, så i enkelte tilfeller er det mulig å kjøpe dekk uten dekkmerke.

Symboler
Dekkene klassifiseres ved hjelp av tre egenskaper når det gjelder ytelse:
• Drivstoffeffektivitet (bokstavene A til G)
• Våtgrep (bokstavene A til G)
• Støynivå

Ta grep
Til syvende og sist er det sjåføren som avgjør drivstofforbruket. For å redusere dette i det lange løp kan sjåfører være mer forsiktige ved akselerering, og dermed få en mer drivstoffeffektiv og miljøvennlig kjøring.

Jevnlig kontroll av dekktrykket bidrar til å forbedre rullemotstanden, redusere energitap og sørge for optimalt feste i våte forhold. For å redusere risikoen for ulykker og sikre din og andres veisikkerhet må du alltid sørge for å holde tilstrekkelig avstand.

Mer informasjon: http://ec.europa.eu/energy/efficiency/tyres/labelling_en.htm

Velg fra vårt store utvalg på nettet eller spør oss om råd. Ekspertene våre hjelper deg gledelig med å velge passende dekk fra vårt store produktutvalg.

Drivstoffeffektivitet

Klassifiseringen når det gjelder drivstoffeffektivitet deles inn i sju klasser, fra A-klasse (høyest) til G-klasse (lavest). Et dekk i A-klassen forbruker 0,1 liter mindre på 100 km enn et dekk i B-klassen. En viktig komponent for drivstoffeffektivitet er rullemotstand eller rullefriksjon.

Rullemotstand
Rullemotstanden er kraften som motsetter seg bevegelse. Den dannes for eksempel når et hjul ruller. Rullemotstand avhenger ikke bare av geometrien men også av egenskapene til materialet.

Gjennomsnitt Gjennomsnittlig verdi er mellom C-E. Klasse D benyttes ikke.

Våtgrep

Dette viser hvor effektivt kjøretøyet kan bremse på vått underlag. Våtgrepet er en viktig egenskap, spesielt i sommerdekk. Klasse A har høyest sikkerhet og kortest bremselengde. Klasse F har lav sikkerhet og den lengste bremselengden.

Våtgrepklassene er basert på testkjøring på våte veier med en fart på omtrent 80 km/t. Forskjellen mellom bremselengdene er på 1-1,5 meter per grad. Det vil si at forskjellen i bremselengde mellom klasse A og klasse F er opptil 18 meter.

Gjennomsnitt Gjennomsnittsverdien på dekkene er mellom klasse B og klasse E. Klasse D og G benyttes ikke.

Støynivå

Dette symbolet indikerer det eksterne støynivået i desibel og som et 3-nivås bølgesymbol for å vise hvorvidt dekket er innenfor de anbefalte nivåene. Eksternt støynivå korresponderer ikke til støynivået inne i kupeen.

Et kontinuerlig lydnivå på mer enn 80 desibel kan forårsake helseproblemer.

Symbol
Tre lydbølger symboliserer de verste resultatene. Dette er dekk som overstiger maksgrensen for å bli godkjent. Et symbol med 2 lydbølger har støynivå som samsvarer med et godkjent lydnivå. Dekk som er merket med 1 lydbølge er mer enn tre desibel stillere enn godkjent lydnivå.

Med Nokian Hakka Z SUV lanserer nå Nokian Tyres et nytt effektivt, robust og komfortabelt sommerdekk. Store og motorsterke SUV-modeller krever at dekkene både har høy ytelse og stor slitestyrke, og forbrukerne krever det samme. En kundeundersøkelse Nokian Tyres gjennomførte i vår, viser at de tre viktigste egenskapene for et SUV-dekk ansees å være våtgrep, slitestyrke og kjørekomfort.

Det nye Nokian Hakka Z SUV for nordiske forhold møter forbrukernes krav til fulle. Dekket ruller lett og har myke og presise kjøreegenskaper, men er samtidig slitesterkt. Det nye dekket er stort og iøynefallende, men likevel raskt og smidig. Dekklyden er lav, og det nye spesialdekket trives utmerket under ekstra krevende forhold.

De første Hakka sommerdekkene, utviklet spesielt for grove asfaltveier og krevende og varierende nordiske forhold i sommerhalvåret, ble lansert våren 2007. Hakka sommerdekk trives under kjølige forhold, men mestrer også høye temperaturer glimrende. Hakka-garantien gir merverdi for forbrukerne.

Hakka sommerdekk er på hjemmebane på hullete, dårlige veier, under raskt skiftende forhold – og på våte veier. Kjøreegenskapene er selvsagt også ypperlige på fine asfaltveier varme sommerdager.

Utvalget er meget bredt i tre forskjellige hastighetsklasser i klasse V (210 km/t), i klasse W (270 km/t) og i klasse Y (300 km/t) dimensjoner fra 17 tommer opp til 22 tommer. Kundene kan kjøpe det nye dekket fra våren 2009. Dekket markedsføres på Nokian Tyres kjernemarkeder: Norden, Russland, Ukraina og Kasakhstan.

Nokian Hakka Z SUV – effektivt, sikkert og presist
Valg av løsninger under utviklingen av mønsteret for Nokian Hakka Z SUV påvirker også annet enn bare dekkets utseende. Mønsteret med alle sine detaljer spiller en viktig rolle når det gjelder kjøreegenskaper, rullemotstand, grepsegenskaper og dekklyd.

Dekkets mønster gir sikre kjøregenskaper og forbedrer styreresponsen. Dekkets stabile midtribbe, det stive og faste skulderområdet og inside/outside-formen gir gode kjøreegenskaper. Midtribbene passer spesielt godt for et dekk i høye hastighetsklasser, og forbedrer dekkets sikre og presise kjøreegenskaper. Utseendemessig er Nokian Hakka Z SUV et typisk produkt i Hakka-familien - asymmetrisk og med ulike indre og ytre skulderparti.

Cool Zone Concept: Miljøvennlig rapsolje og høyteknologi møtes

Nokian Hakka Z SUV er utviklet for krevende forhold med dagens mest avanserte teknologi.
De viktigste innovasjonene er slitebanen med flere gummisjikt, raps/silica gummiblanding og en ny mønsterform som gjør Nokian Hakka Z SUV til et unikt dekk.

Lengst nede blant slitebanens flere gummisjikt finnes en tynn gummiblanding som har til oppgave å redusere rullemotstand og varmeutvikling. Det midterste sjiktet av slitebanen har en elastisk gummiblanding som reagerer raskere på styringen enn tradisjonelle gummiblandinger. Kontakten med veien blir følsom og eksakt. Dekkets stabile egenskaper merkes spesielt godt på sporete veier.

Slitesterk ytelse
Den vellykte kombinasjonen av sommersilica og rapsolje i gummiblandingen reduserer dekkets rullemotstand, noe som gir lavere drivstofforbruk og dermed reduserte utslipp.

På dekksidene på Nokian Hakka Z SUV er det brukt en ekstra sterk gummiblanding som gir god beskyttelse mot stikkskader. Også andre SUV-dekk og 4x4-dekk fra Nokian Tyres har samme gummiblanding.

Vi bruker cookies. Ved å bruke nettsiden sier du ja til deres anvendelse.
OK
Vi bruker cookies. Ved å bruke nettsiden sier du ja til deres anvendelse.
OK