Kundestøtte (ma–fr: 07:00–22:00):
+47 (0) 23960614
Vennligst merk: Dekkene leveres uten felger
(Felgen på bildet er kun for illustrering.)

Nokian Hakka Blue SUV
235/60 R17 102V

Dekkstørrelse
235/60 R17 102V  Endre 
tilgjengelighet
dette produktet er for øyeblikket ikke på lager
Dekk
Sommerdekk So
Hastighet
V: Godkjent opp til 240 km/h
EAN
6419440289694
Artikelnummer
R-276942
Dekkmerke
C A 70 dB
Ofte kjøpt sammen:
  • Totalpris:
    7.935,61 Kr
    1 x Nokian Hakka Blue SUV 235/60 R17 102V =
    1.848,00 Kr
    1 x Castrol MAGNATEC Professional A5 5W-30 5 Liter Canister =
    543,61 Kr
  • dette produktet er for øyeblikket ikke på lager
  • Beskrivelse
  • EU dekketikett:

Nokian Hakka – unikt nordisk konsept

Sommerdekkene i Nokian Hakka-familien er skreddersydd for nordiske forhold. Ujevne og grove veier krever dekk med helt spesielle egenskaper. Gummiblandingene og mønsterne til Nokian Hakka sommerdekkene har tatt hensyn til det krevende og varierende sommerværet. Nokian Hakka sommerdekk er pålitelige i store temperatursvingninger.

Alle Nokian Hakka sommerdekk og Hakkapeliitta vinterdekk dekkes av Hakka-garantien. Om et dekk som er korrekt montert og riktig brukt blir skadet og ikke kan repareres, får du et nytt tilsvarende dekk uten kostnad fra en dekkforhandler som selger Nokian Tyres produkter i Finland, Sverige eller Norge.

Nokian Hakka Blue SUV – Rå ytelse på våte veier

  • Aramidforsterket sidevegg gir lang levetid
  • Komfort og økonomi fra vår til høst
  • Fantastisk våtgrep som motvirker vannplaning

Hovedinnovasjoner:

Nokian Aramid Sidewall-teknologi. Unik slitestyrke. Gummiblandingen i sideveggen inneholder ekstremt slitesterke aramid fibre. Det samme materialet brukes også i luftfart- og militærindustrien. Fibrene avstiver og forsterker sideveggen som gjør at den tåler belastninger og kutt bedre.

Trumpet grooves. Effektiv forebygging mot vannplaning. Trumpet Grooves sporene i dekkets skulderparti suger bort vann mellom dekk og vei, og leder dette raskt vekk, noe som gir godt grep mot veibanen.

Hydro Grooves. Bedre stabilitet og sikkerhet på våte veier. De ytre, langsgående ribbene i midten av dekkmønsteret har dype diagonale spor som åpner seg i en ende og stabiliserer dekket. Samtidig forhindrer den nye innovasjonen effektivt vannplaning ved å suge til seg vann og lede det til de langsgående sporene.

Terrengklør. Bedre grep. De skråstilte og rektangulære Terrengklørne på det innerste skulderpartiet gir bedre kjøreegenskaper på grusveier og myke underlag. De bidrar også til ekstra grep under både brems og akselerasjon.

Selvrensende mønster. Lengre levetid. Steinfjernere sørger for at stein ikke fester seg i hovedsporene og mellom mønsterblokkene, noe som også forlenger levetiden. Andre bilførere kan også glede seg over dette, da det reduserer risikoen for steinsprut.

Silent Groove. Bedre kjørekomfort. Denne teknologien er halvrunde hull i veggene på de langsgående ribbene, som ligner overflaten på en golfball og gir ekstra kjørekomfort. Disse har i oppgave å kjøle dekket, minske luftmotstanden og redusere dekkstøyen. Smooth rolling-konseptet. Lavere drivstofforbruk, trygg kjørefølelse. Dette konseptet er den aller siste teknologien, som kombinerer lav rullemotstand og sikrer gode kjøreegenskaper i høy fart. Seipingene i mønsterblokkene på skulderpartiet er optimalisert gjennom nøye testing og dataassistert modellering. Varierte åpninger på sporene, og ulik størrelse på mønsterblokkene gir både stabilitet og fleksibilitet, og lar dekket tilpasse seg ulike kjøresituasjoner. Sluttresultatet er en behagelig kjørefølelse og redusert varmegenerering og rullemotstand, noe som betydelig effektiviserer drivstoffbruket.

Det europeiske dekkmerket

Introduksjon
Siden 1. november 2012 må alle dekk produsert etter 1. juli 2012 ha det europeiske dekkmerket.

Fordeler
EU har utviklet disse nye reglene for å promotere økonomisk og økologisk effektivitet og sørge for trafikksikkerhet.

Ulemper Dekkmerket kan gi et overblikk og gi kunden mer klarhet, men dekker kun tre kriterier. For en omfattende evaluering av dekk er langt flere egenskaper relevante. Testresultater fra ulike institusjoner som ADAC er for eksempel mye strengere, og er mer passende ved for eksempel søk etter passende vinterdekk.

Vi ønsker å fremheve at det er produsenten som merker dekket og gir oss denne informasjonen. Hvis du ikke finner merkeverdiene har produsenten enten ikke informert oss om merket, eller produktet ble laget før juli 2012. Før denne datoen var det ikke påkrevd å merke dekkene, så i enkelte tilfeller er det mulig å kjøpe dekk uten dekkmerke.

Symboler
Dekkene klassifiseres ved hjelp av tre egenskaper når det gjelder ytelse:
• Drivstoffeffektivitet (bokstavene A til G)
• Våtgrep (bokstavene A til G)
• Støynivå

Ta grep
Til syvende og sist er det sjåføren som avgjør drivstofforbruket. For å redusere dette i det lange løp kan sjåfører være mer forsiktige ved akselerering, og dermed få en mer drivstoffeffektiv og miljøvennlig kjøring.

Jevnlig kontroll av dekktrykket bidrar til å forbedre rullemotstanden, redusere energitap og sørge for optimalt feste i våte forhold. For å redusere risikoen for ulykker og sikre din og andres veisikkerhet må du alltid sørge for å holde tilstrekkelig avstand.

Mer informasjon: http://ec.europa.eu/energy/efficiency/tyres/labelling_en.htm

Velg fra vårt store utvalg på nettet eller spør oss om råd. Ekspertene våre hjelper deg gledelig med å velge passende dekk fra vårt store produktutvalg.

Drivstoffeffektivitet

Klassifiseringen når det gjelder drivstoffeffektivitet deles inn i sju klasser, fra A-klasse (høyest) til G-klasse (lavest). Et dekk i A-klassen forbruker 0,1 liter mindre på 100 km enn et dekk i B-klassen. En viktig komponent for drivstoffeffektivitet er rullemotstand eller rullefriksjon.

Rullemotstand
Rullemotstanden er kraften som motsetter seg bevegelse. Den dannes for eksempel når et hjul ruller. Rullemotstand avhenger ikke bare av geometrien men også av egenskapene til materialet.

Gjennomsnitt Gjennomsnittlig verdi er mellom C-E. Klasse D benyttes ikke.

Våtgrep

Dette viser hvor effektivt kjøretøyet kan bremse på vått underlag. Våtgrepet er en viktig egenskap, spesielt i sommerdekk. Klasse A har høyest sikkerhet og kortest bremselengde. Klasse F har lav sikkerhet og den lengste bremselengden.

Våtgrepklassene er basert på testkjøring på våte veier med en fart på omtrent 80 km/t. Forskjellen mellom bremselengdene er på 1-1,5 meter per grad. Det vil si at forskjellen i bremselengde mellom klasse A og klasse F er opptil 18 meter.

Gjennomsnitt Gjennomsnittsverdien på dekkene er mellom klasse B og klasse E. Klasse D og G benyttes ikke.

Støynivå

Dette symbolet indikerer det eksterne støynivået i desibel og som et 3-nivås bølgesymbol for å vise hvorvidt dekket er innenfor de anbefalte nivåene. Eksternt støynivå korresponderer ikke til støynivået inne i kupeen.

Et kontinuerlig lydnivå på mer enn 80 desibel kan forårsake helseproblemer.

Symbol
Tre lydbølger symboliserer de verste resultatene. Dette er dekk som overstiger maksgrensen for å bli godkjent. Et symbol med 2 lydbølger har støynivå som samsvarer med et godkjent lydnivå. Dekk som er merket med 1 lydbølge er mer enn tre desibel stillere enn godkjent lydnivå.

Nokian Hakka – unikt nordisk konsept

Sommerdekkene i Nokian Hakka-familien er skreddersydd for nordiske forhold. Ujevne og grove veier krever dekk med helt spesielle egenskaper. Gummiblandingene og mønsterne til Nokian Hakka sommerdekkene har tatt hensyn til det krevende og varierende sommerværet. Nokian Hakka sommerdekk er pålitelige i store temperatursvingninger.

Alle Nokian Hakka sommerdekk og Hakkapeliitta vinterdekk dekkes av Hakka-garantien. Om et dekk som er korrekt montert og riktig brukt blir skadet og ikke kan repareres, får du et nytt tilsvarende dekk uten kostnad fra en dekkforhandler som selger Nokian Tyres produkter i Finland, Sverige eller Norge.

Nokian Hakka Blue SUV – Rå ytelse på våte veier

  • Aramidforsterket sidevegg gir lang levetid
  • Komfort og økonomi fra vår til høst
  • Fantastisk våtgrep som motvirker vannplaning

Hovedinnovasjoner:

Nokian Aramid Sidewall-teknologi. Unik slitestyrke. Gummiblandingen i sideveggen inneholder ekstremt slitesterke aramid fibre. Det samme materialet brukes også i luftfart- og militærindustrien. Fibrene avstiver og forsterker sideveggen som gjør at den tåler belastninger og kutt bedre.

Trumpet grooves. Effektiv forebygging mot vannplaning. Trumpet Grooves sporene i dekkets skulderparti suger bort vann mellom dekk og vei, og leder dette raskt vekk, noe som gir godt grep mot veibanen.

Hydro Grooves. Bedre stabilitet og sikkerhet på våte veier. De ytre, langsgående ribbene i midten av dekkmønsteret har dype diagonale spor som åpner seg i en ende og stabiliserer dekket. Samtidig forhindrer den nye innovasjonen effektivt vannplaning ved å suge til seg vann og lede det til de langsgående sporene.

Terrengklør. Bedre grep. De skråstilte og rektangulære Terrengklørne på det innerste skulderpartiet gir bedre kjøreegenskaper på grusveier og myke underlag. De bidrar også til ekstra grep under både brems og akselerasjon.

Selvrensende mønster. Lengre levetid. Steinfjernere sørger for at stein ikke fester seg i hovedsporene og mellom mønsterblokkene, noe som også forlenger levetiden. Andre bilførere kan også glede seg over dette, da det reduserer risikoen for steinsprut.

Silent Groove. Bedre kjørekomfort. Denne teknologien er halvrunde hull i veggene på de langsgående ribbene, som ligner overflaten på en golfball og gir ekstra kjørekomfort. Disse har i oppgave å kjøle dekket, minske luftmotstanden og redusere dekkstøyen. Smooth rolling-konseptet. Lavere drivstofforbruk, trygg kjørefølelse. Dette konseptet er den aller siste teknologien, som kombinerer lav rullemotstand og sikrer gode kjøreegenskaper i høy fart. Seipingene i mønsterblokkene på skulderpartiet er optimalisert gjennom nøye testing og dataassistert modellering. Varierte åpninger på sporene, og ulik størrelse på mønsterblokkene gir både stabilitet og fleksibilitet, og lar dekket tilpasse seg ulike kjøresituasjoner. Sluttresultatet er en behagelig kjørefølelse og redusert varmegenerering og rullemotstand, noe som betydelig effektiviserer drivstoffbruket.

Vi bruker cookies. Ved å bruke nettsiden sier du ja til deres anvendelse.
OK
Vi bruker cookies. Ved å bruke nettsiden sier du ja til deres anvendelse.
OK