Kundestøtte (ma–fr: 07:00–22:00):
+47 (0) 23960614
Vennligst merk: Dekkene leveres uten felger
(Felgen på bildet er kun for illustrering.)

Nankang Sportnex AS-2+
265/35 ZR19 98Y XL

Dekkstørrelse
265/35 ZR19 98Y  Endre 
tilgjengelighet
tilgjengelig
Dekk
Sommerdekk So
Hastighet
Y: Godkjent opp til 300 km/h
EAN
4717622056822
Artikelnummer
R-383235
Dekkmerke
E A 71 dB
Kundevurderinger
(14)
Ofte kjøpt sammen:
  • Totalpris:
    5.663,92 Kr
    1 x Nankang Sportnex AS-2+ 265/35 ZR19 98Y XL =
    1.280,00 Kr
    1 x Castrol MAGNATEC Professional A5 5W-30 5 Liter Canister =
    543,92 Kr
1.280,00 Kr
Pris per vare, inkl. MVA
  • Beskrivelse
  • EU dekketikett:
  • Kundevurderinger

Hulromprosenten til innsiden og utsiden er på henholdsvis 38 og 34 prosent, og dette kan forbedre dekkets dreneringseffektivitet og dessuten kjøreegenskaper på vått føre.

Med utvidet sporbredde økes seksjonsområdet av innvendige/utvendige spor med 21,3 og 43,8 % i forhold til tradisjonelt design. Volumet kan dessuten økes for å kunne holde mer vann slik at dreneringsytelsen økes.

Helt nytt mønsterdesign og forsterket sideveggdesign kan oppgradere dekkstivheten.

Sagtannet vedd på omkretssporet: Utløpsvann i omkretssporene kan fjernes raskt og effektivt, og støynivået som skyldes friksjon mellom luftstrøm og sporvegg kan enkelt reduseres.

For utvendig og innvendig sidespor på dekkskulderen brukes et avfastingsdesign for å optimalisere vinkelen til sideskårene. Dette kan redusere dekkenes rullestøy og forbedre blokkstivheten på en effektiv måte.

Det europeiske dekkmerket

Introduksjon
Siden 1. november 2012 må alle dekk produsert etter 1. juli 2012 ha det europeiske dekkmerket.

Fordeler
EU har utviklet disse nye reglene for å promotere økonomisk og økologisk effektivitet og sørge for trafikksikkerhet.

Ulemper Dekkmerket kan gi et overblikk og gi kunden mer klarhet, men dekker kun tre kriterier. For en omfattende evaluering av dekk er langt flere egenskaper relevante. Testresultater fra ulike institusjoner som ADAC er for eksempel mye strengere, og er mer passende ved for eksempel søk etter passende vinterdekk.

Vi ønsker å fremheve at det er produsenten som merker dekket og gir oss denne informasjonen. Hvis du ikke finner merkeverdiene har produsenten enten ikke informert oss om merket, eller produktet ble laget før juli 2012. Før denne datoen var det ikke påkrevd å merke dekkene, så i enkelte tilfeller er det mulig å kjøpe dekk uten dekkmerke.

Symboler
Dekkene klassifiseres ved hjelp av tre egenskaper når det gjelder ytelse:
• Drivstoffeffektivitet (bokstavene A til G)
• Våtgrep (bokstavene A til G)
• Støynivå

Ta grep
Til syvende og sist er det sjåføren som avgjør drivstofforbruket. For å redusere dette i det lange løp kan sjåfører være mer forsiktige ved akselerering, og dermed få en mer drivstoffeffektiv og miljøvennlig kjøring.

Jevnlig kontroll av dekktrykket bidrar til å forbedre rullemotstanden, redusere energitap og sørge for optimalt feste i våte forhold. For å redusere risikoen for ulykker og sikre din og andres veisikkerhet må du alltid sørge for å holde tilstrekkelig avstand.

Mer informasjon: http://ec.europa.eu/energy/efficiency/tyres/labelling_en.htm

Velg fra vårt store utvalg på nettet eller spør oss om råd. Ekspertene våre hjelper deg gledelig med å velge passende dekk fra vårt store produktutvalg.

Drivstoffeffektivitet

Klassifiseringen når det gjelder drivstoffeffektivitet deles inn i sju klasser, fra A-klasse (høyest) til G-klasse (lavest). Et dekk i A-klassen forbruker 0,1 liter mindre på 100 km enn et dekk i B-klassen. En viktig komponent for drivstoffeffektivitet er rullemotstand eller rullefriksjon.

Rullemotstand
Rullemotstanden er kraften som motsetter seg bevegelse. Den dannes for eksempel når et hjul ruller. Rullemotstand avhenger ikke bare av geometrien men også av egenskapene til materialet.

Gjennomsnitt Gjennomsnittlig verdi er mellom C-E. Klasse D benyttes ikke.

Våtgrep

Dette viser hvor effektivt kjøretøyet kan bremse på vått underlag. Våtgrepet er en viktig egenskap, spesielt i sommerdekk. Klasse A har høyest sikkerhet og kortest bremselengde. Klasse F har lav sikkerhet og den lengste bremselengden.

Våtgrepklassene er basert på testkjøring på våte veier med en fart på omtrent 80 km/t. Forskjellen mellom bremselengdene er på 1-1,5 meter per grad. Det vil si at forskjellen i bremselengde mellom klasse A og klasse F er opptil 18 meter.

Gjennomsnitt Gjennomsnittsverdien på dekkene er mellom klasse B og klasse E. Klasse D og G benyttes ikke.

Støynivå

Dette symbolet indikerer det eksterne støynivået i desibel og som et 3-nivås bølgesymbol for å vise hvorvidt dekket er innenfor de anbefalte nivåene. Eksternt støynivå korresponderer ikke til støynivået inne i kupeen.

Et kontinuerlig lydnivå på mer enn 80 desibel kan forårsake helseproblemer.

Symbol
Tre lydbølger symboliserer de verste resultatene. Dette er dekk som overstiger maksgrensen for å bli godkjent. Et symbol med 2 lydbølger har støynivå som samsvarer med et godkjent lydnivå. Dekk som er merket med 1 lydbølge er mer enn tre desibel stillere enn godkjent lydnivå.

Nankang Sportnex AS-2+ tyre review

Gjennomsnitt basert på 14 test resultat
Grep på tørr veibane
Bremse-egenskaper på tørr veibane
Grep på våt veibane
Bremse-egenskaper på våt veibane
Grep på snø  N/A
Kjørekomfort
Lydnivå inni bilen
Dekkslitasje
Drivstofforbruk
kjørte km 109 452

11.01.2019 from Svein Arne Heim
Veldig bra dekk uavhengig av pris

Se flere omtaler

Hulromprosenten til innsiden og utsiden er på henholdsvis 38 og 34 prosent, og dette kan forbedre dekkets dreneringseffektivitet og dessuten kjøreegenskaper på vått føre.

Med utvidet sporbredde økes seksjonsområdet av innvendige/utvendige spor med 21,3 og 43,8 % i forhold til tradisjonelt design. Volumet kan dessuten økes for å kunne holde mer vann slik at dreneringsytelsen økes.

Helt nytt mønsterdesign og forsterket sideveggdesign kan oppgradere dekkstivheten.

Sagtannet vedd på omkretssporet: Utløpsvann i omkretssporene kan fjernes raskt og effektivt, og støynivået som skyldes friksjon mellom luftstrøm og sporvegg kan enkelt reduseres.

For utvendig og innvendig sidespor på dekkskulderen brukes et avfastingsdesign for å optimalisere vinkelen til sideskårene. Dette kan redusere dekkenes rullestøy og forbedre blokkstivheten på en effektiv måte.

Vi bruker cookies. Ved å bruke nettsiden sier du ja til deres anvendelse.
OK
Vi bruker cookies. Ved å bruke nettsiden sier du ja til deres anvendelse.
OK