Midtrillen og retningsbestemt mønster designen forsterker rett kjøreegenskaper og manøvreringsevne på snødekte veier. Brede og sikksakk sidespor pluss stort tomrom ratio utforming forbedrer is-søyle effekt og forsterker grep på snødekte veier. Designen med flere lamellar forkorter bremselengde på snødekte og isete veier for å forsterke bremseegenskaper og trafikksikkerhet på glatt underlag.
Tre-dimensjonale lameller design på dekk skulder forbedrer blokk stivhet, manøvrerbarhet og kurvekjøring ytelse på glatt underlag. Omkrets og tilfeldighull design på dekkmønsteret forsterker trekkraft på harde isete veier. Unik silica sammensatt brukt for alle størrelser forbedrer grep på vått underlag. Ha-oljefrie sammensatten som brukes i alle størrelsene i samsvar med EUs miljøvern standard.
EUs dekkmerking / effektivitetsklasser
EU har innført EU-dekkmerking etter forordning (nr. 1222/2009) som er identisk og bindende for alle EU-land. Den gjelder for dekk til personbil, dekk til lette nyttekjøretøy og dekk til tunge nyttekjøretøy produsert etter 01.07.2012.
Tre forskjellige områder er testet: rullemotstand, våtgrep og rullestøyen som dekket forårsaker på veien.
Følgende påvirkes ikke av EU-dekkmerket: regummierte dekk, profesjonelle terrengdekk, racingdekk, dekk med tilleggsutstyr for å forbedre trekkraften (som piggdekk), type-T nøddekk, spesialdekk for montering på kjøretøy som først ble registrert før 1. oktober 1990, dekk med en maksimal tillatt hastighet på 80 km/t og dekk til felger med en nominell diameter på 254 mm eller mindre eller 635 mm eller mer.
Med denne forskriften søker EU å oppnå målet om å fremme økonomisk og økologisk effektivitet i veitrafikken, samt å øke trafikksikkerheten på den ene siden, og på den annen siden å gi forbrukerne større produktgjennomsiktighet og samtidig gi et aktivt bidrag til kunders beslutningsprosess.
Allerede under innarbeidingen kritiserer eksperter det faktum at EU-dekkmerket dessverre bare viser noen få produktegenskaper. Bortsett fra rullemotstand, våtgrep og rullestøy, som er hovedfokus for EU-dekkmerkingen, har dekk flere viktige og sikkerhetsrelevante produktegenskaper som vannplaningsegenskaper, kjørestabilitet, levetid, bremsegenskaper på tørre og våte veier, ytelse under vinterforhold osv.
Dekkprodusenter påpeker at testresultater fra ulike institusjoner og tidsskrifter fortsatt er et viktig informasjonsmedium for sluttbrukeren. Disse testene fokuserer vanligvis på flere sikkerhetsrelevante produktegenskaper enn til EUs standardkvalifikasjoner for dekkmerking, som alltid er viktig for sluttkunden.
SNOWSW-7 tyre review
Gjennomsnitt basert på 22 test resultat
Grep på tørr veibane
Bremse-egenskaper på tørr veibane
Grep på våt veibane
Bremse-egenskaper på våt veibane
Grep på snø
Kjørekomfort
Lydnivå inni bilen
Dekkslitasje
Drivstofforbruk
kjørte km
6 492
08.06.2019fraR.K.Olsen Etter nåværende lille erfaring med dekket er det helt ok.