Midtrillen og retningsbestemt mønster designen forsterker rett kjøreegenskaper og manøvreringsevne på snødekte veier. Brede og sikksakk sidespor pluss stort tomrom ratio utforming forbedrer is-søyle effekt og forsterker grep på snødekte veier. Designen med flere lamellar forkorter bremselengde på snødekte og isete veier for å forsterke bremseegenskaper og trafikksikkerhet på glatt underlag.
Tre-dimensjonale lameller design på dekk skulder forbedrer blokk stivhet, manøvrerbarhet og kurvekjøring ytelse på glatt underlag. Omkrets og tilfeldighull design på dekkmønsteret forsterker trekkraft på harde isete veier. Unik silica sammensatt brukt for alle størrelser forbedrer grep på vått underlag. Ha-oljefrie sammensatten som brukes i alle størrelsene i samsvar med EUs miljøvern standard.
EU Dekk Etikett og effektivitet Klasser
Den europeiske union under CE 1222/2009, har krevde at alle dekk produsert etter datoen 1. juli 2012 for biler og varebiler inkluderer standard EU Dekk Etiketter å klassifisere dem etter tre ytelsesegenskaper:drivstoffeffektivitet klassifisert fra A til G,grep på vått underlag klassifisert fra A til G, og støyemisjon i desibel.
Kategorier av dekk som er upåvirket av denne reguleringen omfatter: regummierte dekk, profesjonelle off-road dekk, racing / sport bildekk, samt visse typer dekk som er utformet for å forbedre trekkraft som piggdekk, T-type temporære reservedekk, dekk for biler bygget før 1990, dekk med en maksimal tillatt hastighet på 80 km/t, dekk for felger med diameter mindre eller lik 254 mm eller større eller lik 635 mm. Denne etiketten er beregnet på den ene siden å fremme økonomisk og økologisk effektivitet i trafikken, samt øke trafikksikkerheten, og på den annen side for å hjelpe forbrukerne å velge riktige dekk ved å sikre en viss grad av produkt åpenhet.
Likevel har etiketten blitt kritisert for bare å vise et svært begrenset antall egenskaper. Fagfolk hevder at dekkene har mange flere funksjoner som er viktige og relevante for trafikksikkerhet, inkludert men ikke begrenset til vannplaning egenskaper, kjørestabilitet, levetid, produktegenskaper på våte og tørre veier andre enn grep på vått underlag, egenskaper på snø. Dekk produsenter tyder på at testresultatene fra ulike institusjoner og bransjebladene bør forbli en svært viktig kilde for informasjon for forbrukeren, fordi de fokuserer på og vurdere et bredt utvalg av dekk egenskaper og funksjoner.
Nankang SNOW SW-7 tyre review
Gjennomsnitt basert på 3 test resultat
Grep på tørr veibane
Bremse-egenskaper på tørr veibane
Grep på våt veibane
Bremse-egenskaper på våt veibane
Grep på snø
Kjørekomfort
Lydnivå inni bilen
Dekkslitasje
Drivstofforbruk
kjørte km
131 822
08.06.2019fraR.K.Olsen Etter nåværende lille erfaring med dekket er det helt ok.
Bli den første til å få vite om nye produkter, eksklusive tilbud og kampanjer. Meld deg på nyhetsbrevet til Tirendo.no nå, og få 5 euro rabatt på ditt neste kjøp av dekk. Minimum bestillingsverdi 150 euro, kun gyldig en gang.