Sentrale spor med grunnere dybde forbedrer vertikal / lateral blokk stivhet for å avverge blokk deformasjon og ytterligere reduserer energiforbruket. Skulder spor bunnen med stor vinkel utforming beholder skulder blokk kontinuitet, svekker blokk sprellende og reduserer energiforbruket. To del lateral spor design på skulder profilen forhindrer ujevn slitebane slitasje og gir tilstrekkelig veigrep. Fire omkretsspor design forsterker drenering ytelse og sikkerhet for våt vei kjøring. Senter rille design forsterker rett kjøring og handling ytelse.
Omkrets rille design på slitebane skulder, med tynne lameller i stedet for kjøre-gjennom sidespor, hindrer spor resonans og reduserer støyet generert av oppkjøringen gjennom sidespor. Vedtar utmerket dispergerbart silika og unike agenter som reduserer rullemotstand vesentlig og samtidig forbedrer grep på vått underlag. Ved hjelp av unike syntetisk gummi med 'Chain-End Modification' styrker drivstoffbesparende og trekkraft. Ha-olje-fri formel for alle størrelser samsvar med de EU miljøvern lovene.
EUs dekkmerking / effektivitetsklasser
EU har innført EU-dekkmerking etter forordning (nr. 1222/2009) som er identisk og bindende for alle EU-land. Den gjelder for dekk til personbil, dekk til lette nyttekjøretøy og dekk til tunge nyttekjøretøy produsert etter 01.07.2012.
Tre forskjellige områder er testet: rullemotstand, våtgrep og rullestøyen som dekket forårsaker på veien.
Følgende påvirkes ikke av EU-dekkmerket: regummierte dekk, profesjonelle terrengdekk, racingdekk, dekk med tilleggsutstyr for å forbedre trekkraften (som piggdekk), type-T nøddekk, spesialdekk for montering på kjøretøy som først ble registrert før 1. oktober 1990, dekk med en maksimal tillatt hastighet på 80 km/t og dekk til felger med en nominell diameter på 254 mm eller mindre eller 635 mm eller mer.
Med denne forskriften søker EU å oppnå målet om å fremme økonomisk og økologisk effektivitet i veitrafikken, samt å øke trafikksikkerheten på den ene siden, og på den annen siden å gi forbrukerne større produktgjennomsiktighet og samtidig gi et aktivt bidrag til kunders beslutningsprosess.
Allerede under innarbeidingen kritiserer eksperter det faktum at EU-dekkmerket dessverre bare viser noen få produktegenskaper. Bortsett fra rullemotstand, våtgrep og rullestøy, som er hovedfokus for EU-dekkmerkingen, har dekk flere viktige og sikkerhetsrelevante produktegenskaper som vannplaningsegenskaper, kjørestabilitet, levetid, bremsegenskaper på tørre og våte veier, ytelse under vinterforhold osv.
Dekkprodusenter påpeker at testresultater fra ulike institusjoner og tidsskrifter fortsatt er et viktig informasjonsmedium for sluttbrukeren. Disse testene fokuserer vanligvis på flere sikkerhetsrelevante produktegenskaper enn til EUs standardkvalifikasjoner for dekkmerking, som alltid er viktig for sluttkunden.
Merke
Nankang
Modell
Green Sport Eco-2+
Dimension
225/40 ZR18 92V XL
Bredde
225
Dækkets profil
40
Construction type
ZR
Dekkstørrelse
18
Last indeks
92
Fartsindeks
(V)
With/Without Valve (TT/TL)
Dekk krever slange
M/C
Nei
*Prisene gjelder per stykk og inkluderer MVA og frakt innen fastlands-Norge, med mindre annet er angitt.
**Mer enn 90 % av ordrene våre leveres til kunden innen angitt leveringstid.