Nytt - Sibir Snø SUV - Sterk i vinter En spesialist på vintersesongen 2012/2013 - ny generasjon av vinterdekk MP92 Sibir Snø SUV M + S med høy grad asymmetrisk ikke retningsbestemt dekkmønster, egnet for vinterdrift av det brede klasse av SUV og 4x4 kjøretøy. Det sikrer et utmerket grep og kjøresikkerhet i vinterforhold, et utvalg av 25 størrelser fra 15 'til 20' og hastighet kategori (indeks) fra 'T' til 'V' (190 km / t til 240 km / t). Snø suffiks betyr at dekket er konstruert for europeiske vinterforhold uten bruk av pigger. Betegnelse SUV - Sport Utility Vehicle - antyder bruk av kjøretøyet - en familie bil på vei til sport, ski og challets, reiser til fjellområder samt ordinær bruk av disse dekkene i vintersesongen. Høyere vekt SUVer genererer høyere treghetskraften ved handling og bremsing - kjøretøyet har en tendens til å forbli i bevegelse ved bremsing og derfor trenger bilen dekk for å stoppe den i tid, spesielt om vinteren.
Mer aggressivt mønsterdesign, sikk-sakk 'Z', mer sidespor og grep kanter. Snø stikker lettere på slitebanen forårsaker bedre sikringsanlegg med snø overflaten. Et stort antall av grep kanter garanterer en bedre ytelse i vinter. Bedre grep på snø og bremseegenskaper på vinterføre. Åpnes i en del av slitebanen, direkte sirkulære spor, mer balansert slitebane blanding. Veldig bra bremseegenskaper på våt vei, reduksjon av vannplaning effekt. Lukket skulder av den ytre delen av slitebanen i kombinasjon med 3-D kanter i mønsterblokkene. Dekk sikrer høy stivhet i slitebanen og veldig god handling på våt vei, selv på vinterføre. Optimalisert løpebane stivhet, 3-D kanter og ulike størrelser på mønsterblokkene sikrer enda vurdert fotavtrykk trykkfordelingen, reduserer slitasjen og gir høyere kjørekomfort.
EUs dekkmerking / effektivitetsklasser
EU har innført EU-dekkmerking etter forordning (nr. 1222/2009) som er identisk og bindende for alle EU-land. Den gjelder for dekk til personbil, dekk til lette nyttekjøretøy og dekk til tunge nyttekjøretøy produsert etter 01.07.2012.
Tre forskjellige områder er testet: rullemotstand, våtgrep og rullestøyen som dekket forårsaker på veien.
Følgende påvirkes ikke av EU-dekkmerket: regummierte dekk, profesjonelle terrengdekk, racingdekk, dekk med tilleggsutstyr for å forbedre trekkraften (som piggdekk), type-T nøddekk, spesialdekk for montering på kjøretøy som først ble registrert før 1. oktober 1990, dekk med en maksimal tillatt hastighet på 80 km/t og dekk til felger med en nominell diameter på 254 mm eller mindre eller 635 mm eller mer.
Med denne forskriften søker EU å oppnå målet om å fremme økonomisk og økologisk effektivitet i veitrafikken, samt å øke trafikksikkerheten på den ene siden, og på den annen siden å gi forbrukerne større produktgjennomsiktighet og samtidig gi et aktivt bidrag til kunders beslutningsprosess.
Allerede under innarbeidingen kritiserer eksperter det faktum at EU-dekkmerket dessverre bare viser noen få produktegenskaper. Bortsett fra rullemotstand, våtgrep og rullestøy, som er hovedfokus for EU-dekkmerkingen, har dekk flere viktige og sikkerhetsrelevante produktegenskaper som vannplaningsegenskaper, kjørestabilitet, levetid, bremsegenskaper på tørre og våte veier, ytelse under vinterforhold osv.
Dekkprodusenter påpeker at testresultater fra ulike institusjoner og tidsskrifter fortsatt er et viktig informasjonsmedium for sluttbrukeren. Disse testene fokuserer vanligvis på flere sikkerhetsrelevante produktegenskaper enn til EUs standardkvalifikasjoner for dekkmerking, som alltid er viktig for sluttkunden.
Bli den første til å få vite om nye produkter, eksklusive tilbud og kampanjer. Meld deg på nyhetsbrevet til Tirendo.no nå, og få 5 euro rabatt på ditt neste kjøp av dekk. Minimum bestillingsverdi 150 euro, kun gyldig en gang.