Et ekstremt høytytende dekk som er optimalisert for SUV-er i luksussegmentet
Høy ytelse Dekket er designet for å tåle vekten av en SUV og sikre gode kjøreegenskaper. Active CornerGrip-teknologi og en avansert racing-sammensetning bidrar til å maksimere veigrepet og sporstabiliteten.
Kurvestabilitet Active CornerGrip-teknologi sørger for økt kurvekontroll. Trykket fordeles jevnt når du svinger i høy hastighet, slik at du får størst mulig kontaktflate mot underlaget når du virkelig trenger det.
Stille og stabil kjøring Dekkmønsteret er designet for å redusere støynivået og sikre en mer komfortabel kjøreopplevelse.
Vannplaningssikkerhet og gode kjøreegenskaper på vått underlag Dekket optimerer kontakten med underlaget, slik at du får bedre kjøreegenskaper på våte veibaner. Det asymmetriske dekkmønsteret har en åpen sone som drenerer bort vann og hindrer vannplaning.
EUs dekkmerking / effektivitetsklasser
EU har innført EU-dekkmerking etter forordning (nr. 1222/2009) som er identisk og bindende for alle EU-land. Den gjelder for dekk til personbil, dekk til lette nyttekjøretøy og dekk til tunge nyttekjøretøy produsert etter 01.07.2012.
Tre forskjellige områder er testet: rullemotstand, våtgrep og rullestøyen som dekket forårsaker på veien.
Følgende påvirkes ikke av EU-dekkmerket: regummierte dekk, profesjonelle terrengdekk, racingdekk, dekk med tilleggsutstyr for å forbedre trekkraften (som piggdekk), type-T nøddekk, spesialdekk for montering på kjøretøy som først ble registrert før 1. oktober 1990, dekk med en maksimal tillatt hastighet på 80 km/t og dekk til felger med en nominell diameter på 254 mm eller mindre eller 635 mm eller mer.
Med denne forskriften søker EU å oppnå målet om å fremme økonomisk og økologisk effektivitet i veitrafikken, samt å øke trafikksikkerheten på den ene siden, og på den annen siden å gi forbrukerne større produktgjennomsiktighet og samtidig gi et aktivt bidrag til kunders beslutningsprosess.
Allerede under innarbeidingen kritiserer eksperter det faktum at EU-dekkmerket dessverre bare viser noen få produktegenskaper. Bortsett fra rullemotstand, våtgrep og rullestøy, som er hovedfokus for EU-dekkmerkingen, har dekk flere viktige og sikkerhetsrelevante produktegenskaper som vannplaningsegenskaper, kjørestabilitet, levetid, bremsegenskaper på tørre og våte veier, ytelse under vinterforhold osv.
Dekkprodusenter påpeker at testresultater fra ulike institusjoner og tidsskrifter fortsatt er et viktig informasjonsmedium for sluttbrukeren. Disse testene fokuserer vanligvis på flere sikkerhetsrelevante produktegenskaper enn til EUs standardkvalifikasjoner for dekkmerking, som alltid er viktig for sluttkunden.
EagleF1AsymmetricAT tyre review
Gjennomsnitt basert på 65 test resultat
Grep på tørr veibane
Bremse-egenskaper på tørr veibane
Grep på våt veibane
Bremse-egenskaper på våt veibane
Grep på snø
Kjørekomfort
Lydnivå inni bilen
Dekkslitasje
Drivstofforbruk
kjørte km
10 965
03.10.2018fraBjørn Arne Braathen Komfortabelt dekk til el SUV