Kundestøtte (ma–fr: 07:00–22:00):
+47 (0) 23960614
Vennligst merk: Dekkene leveres uten felger
(Felgen på bildet er kun for illustrering.)

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3
235/45 R20 100W XL

Dekkstørrelse
235/45 R20 100W  Endre 
tilgjengelighet
tilgjengelig
Dekk
Sommerdekk So
Hastighet
W: Godkjent opp til 270 km/h
EAN
5452000686626
Artikelnummer
R-341575
Dekkmerke
B A 69 dB
Kundevurderinger
(32)
Ofte kjøpt sammen:
  • Totalpris:
    9.373,79 Kr
    1 x Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 235/45 R20 100W XL =
    2.207,00 Kr
    1 x Castrol 5 Liter Canister =
    545,79 Kr
2.207,00 Kr
Pris per vare, inkl. MVA
  • Beskrivelse
  • EU dekketikett:
  • Kundevurderinger

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3

Det nye ytelsesdekket gir kortere bremselengde på våt og tørr veibane, slik at du bevarer kontrollen og kan nyte kjøreturen

  • Kortere bremselengde på våt og tørr veibane
  • Økt veigrep gir mer responsive kjøreegenskaper og økt kontroll
  • Orginalmontert hos ledende bilprodusenter

Kortere bremselengde på våt og tørr veibane

Med Active Braking-teknologi som øker kontaktflaten og veigrepet ved bremsing. Denne økte kontakten med underlaget gir kortere bremselengde på våt og tørr veibane.

Veigrep for bremsing og kjøreegenskaper

Den nye Grip Booster-forbindelsen som brukes i Eagle F1 Asymmetric 3, er fremstilt med klebende harpiks for å forbedre festet til underlaget. Dette gir bedre grep ved bremsing og kjøring på våt og tørr veibane.

Styrepresisjon og holdbarhet

Ny, forbedret konstruksjonsteknologi gir en sterkere lettvektskonstruksjon med forbedrede kjøreegenskaper, håndtering i svinger, dekkbaneslitasje og drivstofforbruk.

TÜV testrapport

Eagle F1 Asymmetric 3 sammenlignet med konkurrentene

2,6 meter = 9 % kortere bremselengde på våte veier*

1,3 meter = 4 % kortere bremselengde på tørre veier*

4 % bedre kjøreegenskaper på vått underlag*

10,9 % mindre rullemotstand enn gjennomsnittet hos 3 konkurrenter og dermed nest lavest rullemostand**

* Sammenlignet med gjennomsnittlig ytelse i de 3 siste designene fra hovedkonkurrentene i UHP-segmentet (Michelin Pilot Sport 3, Bridgestone Potenza S001, Continental Sport Contact 5). Testet av TÜV SÜD produkttjeneste i sept-okt 2015 på bestilling fra Goodyear Dunlop. Ny UHP, dekkstørrelse: 225/45 R17 91Y; testbil: VW Golf; testlokasjon: Montpellier (F), Colmar-Berg (L); rapportnr. 713066268

** Poengscore for rullemotstand: Continental Sport Contact 5 –101.6; Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 –100; average of leading competitors –89.1.Part of test specified above with report No. 713066268.

Det europeiske dekkmerket

Introduksjon
Siden 1. november 2012 må alle dekk produsert etter 1. juli 2012 ha det europeiske dekkmerket.

Fordeler
EU har utviklet disse nye reglene for å promotere økonomisk og økologisk effektivitet og sørge for trafikksikkerhet.

Ulemper Dekkmerket kan gi et overblikk og gi kunden mer klarhet, men dekker kun tre kriterier. For en omfattende evaluering av dekk er langt flere egenskaper relevante. Testresultater fra ulike institusjoner som ADAC er for eksempel mye strengere, og er mer passende ved for eksempel søk etter passende vinterdekk.

Vi ønsker å fremheve at det er produsenten som merker dekket og gir oss denne informasjonen. Hvis du ikke finner merkeverdiene har produsenten enten ikke informert oss om merket, eller produktet ble laget før juli 2012. Før denne datoen var det ikke påkrevd å merke dekkene, så i enkelte tilfeller er det mulig å kjøpe dekk uten dekkmerke.

Symboler
Dekkene klassifiseres ved hjelp av tre egenskaper når det gjelder ytelse:
• Drivstoffeffektivitet (bokstavene A til G)
• Våtgrep (bokstavene A til G)
• Støynivå

Ta grep
Til syvende og sist er det sjåføren som avgjør drivstofforbruket. For å redusere dette i det lange løp kan sjåfører være mer forsiktige ved akselerering, og dermed få en mer drivstoffeffektiv og miljøvennlig kjøring.

Jevnlig kontroll av dekktrykket bidrar til å forbedre rullemotstanden, redusere energitap og sørge for optimalt feste i våte forhold. For å redusere risikoen for ulykker og sikre din og andres veisikkerhet må du alltid sørge for å holde tilstrekkelig avstand.

Mer informasjon: http://ec.europa.eu/energy/efficiency/tyres/labelling_en.htm

Velg fra vårt store utvalg på nettet eller spør oss om råd. Ekspertene våre hjelper deg gledelig med å velge passende dekk fra vårt store produktutvalg.

Drivstoffeffektivitet

Klassifiseringen når det gjelder drivstoffeffektivitet deles inn i sju klasser, fra A-klasse (høyest) til G-klasse (lavest). Et dekk i A-klassen forbruker 0,1 liter mindre på 100 km enn et dekk i B-klassen. En viktig komponent for drivstoffeffektivitet er rullemotstand eller rullefriksjon.

Rullemotstand
Rullemotstanden er kraften som motsetter seg bevegelse. Den dannes for eksempel når et hjul ruller. Rullemotstand avhenger ikke bare av geometrien men også av egenskapene til materialet.

Gjennomsnitt Gjennomsnittlig verdi er mellom C-E. Klasse D benyttes ikke.

Våtgrep

Dette viser hvor effektivt kjøretøyet kan bremse på vått underlag. Våtgrepet er en viktig egenskap, spesielt i sommerdekk. Klasse A har høyest sikkerhet og kortest bremselengde. Klasse F har lav sikkerhet og den lengste bremselengden.

Våtgrepklassene er basert på testkjøring på våte veier med en fart på omtrent 80 km/t. Forskjellen mellom bremselengdene er på 1-1,5 meter per grad. Det vil si at forskjellen i bremselengde mellom klasse A og klasse F er opptil 18 meter.

Gjennomsnitt Gjennomsnittsverdien på dekkene er mellom klasse B og klasse E. Klasse D og G benyttes ikke.

Støynivå

Dette symbolet indikerer det eksterne støynivået i desibel og som et 3-nivås bølgesymbol for å vise hvorvidt dekket er innenfor de anbefalte nivåene. Eksternt støynivå korresponderer ikke til støynivået inne i kupeen.

Et kontinuerlig lydnivå på mer enn 80 desibel kan forårsake helseproblemer.

Symbol
Tre lydbølger symboliserer de verste resultatene. Dette er dekk som overstiger maksgrensen for å bli godkjent. Et symbol med 2 lydbølger har støynivå som samsvarer med et godkjent lydnivå. Dekk som er merket med 1 lydbølge er mer enn tre desibel stillere enn godkjent lydnivå.

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 tyre review

Gjennomsnitt basert på 32 test resultat
Grep på tørr veibane
Bremse-egenskaper på tørr veibane
Grep på våt veibane
Bremse-egenskaper på våt veibane
Grep på snø  N/A
Kjørekomfort
Lydnivå inni bilen
Dekkslitasje
Drivstofforbruk
kjørte km 385 664

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3

Det nye ytelsesdekket gir kortere bremselengde på våt og tørr veibane, slik at du bevarer kontrollen og kan nyte kjøreturen

  • Kortere bremselengde på våt og tørr veibane
  • Økt veigrep gir mer responsive kjøreegenskaper og økt kontroll
  • Orginalmontert hos ledende bilprodusenter

Kortere bremselengde på våt og tørr veibane

Med Active Braking-teknologi som øker kontaktflaten og veigrepet ved bremsing. Denne økte kontakten med underlaget gir kortere bremselengde på våt og tørr veibane.

Veigrep for bremsing og kjøreegenskaper

Den nye Grip Booster-forbindelsen som brukes i Eagle F1 Asymmetric 3, er fremstilt med klebende harpiks for å forbedre festet til underlaget. Dette gir bedre grep ved bremsing og kjøring på våt og tørr veibane.

Styrepresisjon og holdbarhet

Ny, forbedret konstruksjonsteknologi gir en sterkere lettvektskonstruksjon med forbedrede kjøreegenskaper, håndtering i svinger, dekkbaneslitasje og drivstofforbruk.

TÜV testrapport

Eagle F1 Asymmetric 3 sammenlignet med konkurrentene

2,6 meter = 9 % kortere bremselengde på våte veier*

1,3 meter = 4 % kortere bremselengde på tørre veier*

4 % bedre kjøreegenskaper på vått underlag*

10,9 % mindre rullemotstand enn gjennomsnittet hos 3 konkurrenter og dermed nest lavest rullemostand**

* Sammenlignet med gjennomsnittlig ytelse i de 3 siste designene fra hovedkonkurrentene i UHP-segmentet (Michelin Pilot Sport 3, Bridgestone Potenza S001, Continental Sport Contact 5). Testet av TÜV SÜD produkttjeneste i sept-okt 2015 på bestilling fra Goodyear Dunlop. Ny UHP, dekkstørrelse: 225/45 R17 91Y; testbil: VW Golf; testlokasjon: Montpellier (F), Colmar-Berg (L); rapportnr. 713066268

** Poengscore for rullemotstand: Continental Sport Contact 5 –101.6; Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 –100; average of leading competitors –89.1.Part of test specified above with report No. 713066268.

x
Vi bruker cookies. Ved å bruke nettsiden sier du ja til deres anvendelse.
OK
Vi bruker cookies. Ved å bruke nettsiden sier du ja til deres anvendelse.
OK