Høy ytelse bileiere fortsatt ser for sikkerhet først når det gjelder å velge et dekk, tett fulgt av oppførelse og komfort. Så oppfordringen til våre ingeniører var å utfylle de prediktive sikkerhetssystemer funnet på moderne biler og utvikle et dekk som kan kontrollere disse kraftige moderne biler uten tap av oppførelse. Resultatet ble Eagle F1 Asymmetric. Ved å kombinere vår revolusjonære Active Cornergrip Teknologi og Racing Compound derivater er trykket jevnt fordelt i svinger i høy hastighet, noe som betyr flere kontaktflaten fatt på veien mer av tiden.
Fordeler av Eagle F1 Asymmetric:
Høy oppførelse, ekstrem sikkerhet
Motstand mot vannplaning, våt handling
Bedre sporing og grep ,våte og tørre forhold
Sikres en jevnere og roligere tur
EUs dekkmerking / effektivitetsklasser
EU har innført EU-dekkmerking etter forordning (nr. 1222/2009) som er identisk og bindende for alle EU-land. Den gjelder for dekk til personbil, dekk til lette nyttekjøretøy og dekk til tunge nyttekjøretøy produsert etter 01.07.2012.
Tre forskjellige områder er testet: rullemotstand, våtgrep og rullestøyen som dekket forårsaker på veien.
Følgende påvirkes ikke av EU-dekkmerket: regummierte dekk, profesjonelle terrengdekk, racingdekk, dekk med tilleggsutstyr for å forbedre trekkraften (som piggdekk), type-T nøddekk, spesialdekk for montering på kjøretøy som først ble registrert før 1. oktober 1990, dekk med en maksimal tillatt hastighet på 80 km/t og dekk til felger med en nominell diameter på 254 mm eller mindre eller 635 mm eller mer.
Med denne forskriften søker EU å oppnå målet om å fremme økonomisk og økologisk effektivitet i veitrafikken, samt å øke trafikksikkerheten på den ene siden, og på den annen siden å gi forbrukerne større produktgjennomsiktighet og samtidig gi et aktivt bidrag til kunders beslutningsprosess.
Allerede under innarbeidingen kritiserer eksperter det faktum at EU-dekkmerket dessverre bare viser noen få produktegenskaper. Bortsett fra rullemotstand, våtgrep og rullestøy, som er hovedfokus for EU-dekkmerkingen, har dekk flere viktige og sikkerhetsrelevante produktegenskaper som vannplaningsegenskaper, kjørestabilitet, levetid, bremsegenskaper på tørre og våte veier, ytelse under vinterforhold osv.
Dekkprodusenter påpeker at testresultater fra ulike institusjoner og tidsskrifter fortsatt er et viktig informasjonsmedium for sluttbrukeren. Disse testene fokuserer vanligvis på flere sikkerhetsrelevante produktegenskaper enn til EUs standardkvalifikasjoner for dekkmerking, som alltid er viktig for sluttkunden.
EAGLEF1Asymmetric tyre review
Gjennomsnitt basert på 1 206 test resultat
Grep på tørr veibane
Bremse-egenskaper på tørr veibane
Grep på våt veibane
Bremse-egenskaper på våt veibane
Grep på snø
Kjørekomfort
Lydnivå inni bilen
Dekkslitasje
Drivstofforbruk
kjørte km
28 785
27.09.2024fraSveinung LInd Dekkene fungerer tilfredstillende. De sporer ikke av nevneverdig grad. De lager litt støy men det kan jeg leve med. Dekkene virker lette i forhold til andre merker. Har kjørt en god del på våte veier og de drenerer vann godt, dvs. har ikke opplevd vannplaning eller mye økt stopplengde.
03.10.2018fraBjørn Arne Braathen Komfortabelt dekk til el SUV
02.09.2013fraJan-Erik Sporer mye!
03.11.2010fraGR Veldig bra dekk. Syns riktignok de støyer litt mye og tror ikke de er vinner kategorien for lavest rullemotstand, men fantastisk grep både på vått og tørt føre.