Et ekstremt høytytende dekk som gir kortere bremselengde når det teller mest
Kortere bremselengde på våt og tørr veibane
Solide kjøreegenskaper
Økt drivstofføkonomi
Kortere bremselengde på våt og tørr veibane
Bruken av ActiveBraking-teknologi sikrer økt dekkontakt med veien når du bremser, og gjør at du kan stoppe bilen kontrollert når hvert brøkdels sekund teller. I en test som ble utført av TÜV SÜD Automotive hadde Eagle F1 Asymmetric 2 tre meter kortere bremselengde på vått underlag og to meter kortere bremselengde på tørt underlag sammenlignet med ledende konkurrenter. *
Solide kjøreegenskaper
Hent ut mer muskelkraft fra bilen. Silisiumblandingen for høy overflate styrker veigrepet, og gir pålitelige kjøreegenskaper på våt og tørr veibane. Den stive stammestrukturen gir mer presise styreegenskaper ved høye hastigheter. Nylig valgt som standarddekk for den nye Mercedes-Benz CLS.
Økt drivstofføkonomi
Goodyears FuelSaving-teknologi hjelper deg å kutte drivstoffkostnadene og CO2- utslippene. Lettvektskonstruksjonen gjør at dekket ruller lettere, og silisiumblandingen reduserer varmeutviklingen.
* Sammenlignet med den gjennomsnittlige ytelsen til tre ledende konkurrenter. Bremselengde på våt vei fra 80 km/t til 20 km/h, og på tørr vei fra 100 km/t til 0 km/t.
EUs dekkmerking / effektivitetsklasser
EU har innført EU-dekkmerking etter forordning (nr. 1222/2009) som er identisk og bindende for alle EU-land. Den gjelder for dekk til personbil, dekk til lette nyttekjøretøy og dekk til tunge nyttekjøretøy produsert etter 01.07.2012.
Tre forskjellige områder er testet: rullemotstand, våtgrep og rullestøyen som dekket forårsaker på veien.
Følgende påvirkes ikke av EU-dekkmerket: regummierte dekk, profesjonelle terrengdekk, racingdekk, dekk med tilleggsutstyr for å forbedre trekkraften (som piggdekk), type-T nøddekk, spesialdekk for montering på kjøretøy som først ble registrert før 1. oktober 1990, dekk med en maksimal tillatt hastighet på 80 km/t og dekk til felger med en nominell diameter på 254 mm eller mindre eller 635 mm eller mer.
Med denne forskriften søker EU å oppnå målet om å fremme økonomisk og økologisk effektivitet i veitrafikken, samt å øke trafikksikkerheten på den ene siden, og på den annen siden å gi forbrukerne større produktgjennomsiktighet og samtidig gi et aktivt bidrag til kunders beslutningsprosess.
Allerede under innarbeidingen kritiserer eksperter det faktum at EU-dekkmerket dessverre bare viser noen få produktegenskaper. Bortsett fra rullemotstand, våtgrep og rullestøy, som er hovedfokus for EU-dekkmerkingen, har dekk flere viktige og sikkerhetsrelevante produktegenskaper som vannplaningsegenskaper, kjørestabilitet, levetid, bremsegenskaper på tørre og våte veier, ytelse under vinterforhold osv.
Dekkprodusenter påpeker at testresultater fra ulike institusjoner og tidsskrifter fortsatt er et viktig informasjonsmedium for sluttbrukeren. Disse testene fokuserer vanligvis på flere sikkerhetsrelevante produktegenskaper enn til EUs standardkvalifikasjoner for dekkmerking, som alltid er viktig for sluttkunden.
EagleF1Asymmetric2 tyre review
Gjennomsnitt basert på 1 520 test resultat
Grep på tørr veibane
Bremse-egenskaper på tørr veibane
Grep på våt veibane
Bremse-egenskaper på våt veibane
Grep på snø
Kjørekomfort
Lydnivå inni bilen
Dekkslitasje
Drivstofforbruk
kjørte km
10 258
12.12.2020fraArthur Schjønhaug Litt ustabilt i kurver. Kunne vært stivere i sidene.
15.11.2019fraStein Roger Bra
18.01.2016fraMitch Connors Hadde veldig problemer med sporing med de gamle dekkene, ble en helt annen bil å kjøre med de nye.
11.10.2015fraTrond Et fantastisk godt dekk som jeg også har på en omega v6 2002. Ikke antydning til sporing selv med 265/35 bak. Har prøvd andre dekk men dette er bare best!