Den innovative konsepten for en ny generasjon av sport dekk.
Vår øverste svar på kravene av tørr handling, våte grep, lav rullemotstand og - fremfor alt - en behagelig kjøretur. Det asymmetriske mønster av dekkets skuldre og fire langsgående spor garanterer maksimal veigrep og bedre vannopptak og dispersjon samt bremsing og handling i våt forhold.
De stive mønsterblokkene forbedrer retningsstabilitet og legger sportslighet til svinger. Små horisontale spor og lameller optimaliserer handlingen og kjørekomforten.
EUs dekkmerking / effektivitetsklasser
EU har innført EU-dekkmerking etter forordning (nr. 1222/2009) som er identisk og bindende for alle EU-land. Den gjelder for dekk til personbil, dekk til lette nyttekjøretøy og dekk til tunge nyttekjøretøy produsert etter 01.07.2012.
Tre forskjellige områder er testet: rullemotstand, våtgrep og rullestøyen som dekket forårsaker på veien.
Følgende påvirkes ikke av EU-dekkmerket: regummierte dekk, profesjonelle terrengdekk, racingdekk, dekk med tilleggsutstyr for å forbedre trekkraften (som piggdekk), type-T nøddekk, spesialdekk for montering på kjøretøy som først ble registrert før 1. oktober 1990, dekk med en maksimal tillatt hastighet på 80 km/t og dekk til felger med en nominell diameter på 254 mm eller mindre eller 635 mm eller mer.
Med denne forskriften søker EU å oppnå målet om å fremme økonomisk og økologisk effektivitet i veitrafikken, samt å øke trafikksikkerheten på den ene siden, og på den annen siden å gi forbrukerne større produktgjennomsiktighet og samtidig gi et aktivt bidrag til kunders beslutningsprosess.
Allerede under innarbeidingen kritiserer eksperter det faktum at EU-dekkmerket dessverre bare viser noen få produktegenskaper. Bortsett fra rullemotstand, våtgrep og rullestøy, som er hovedfokus for EU-dekkmerkingen, har dekk flere viktige og sikkerhetsrelevante produktegenskaper som vannplaningsegenskaper, kjørestabilitet, levetid, bremsegenskaper på tørre og våte veier, ytelse under vinterforhold osv.
Dekkprodusenter påpeker at testresultater fra ulike institusjoner og tidsskrifter fortsatt er et viktig informasjonsmedium for sluttbrukeren. Disse testene fokuserer vanligvis på flere sikkerhetsrelevante produktegenskaper enn til EUs standardkvalifikasjoner for dekkmerking, som alltid er viktig for sluttkunden.
ZIEXZE914ECORUN tyre review
Gjennomsnitt basert på 1 295 test resultat
Grep på tørr veibane
Bremse-egenskaper på tørr veibane
Grep på våt veibane
Bremse-egenskaper på våt veibane
Grep på snø
Kjørekomfort
Lydnivå inni bilen
Dekkslitasje
Drivstofforbruk
kjørte km
9 590
26.11.2018fraPer Roger Nielsen Dekkene sporer mye på når det er slitt asfalt.
14.11.2018fraØrjan ANDRE oLSEN Good Tires for nice price. Read local tire test after ordering these and they gave these tires low score. My experience are that these test are not reliable as the driving style and other factors as speed and how you adapt to the environment are important.
19.09.2018fraÅsmund Herrebrøden Lite støy. God retningsstabilitet. Anbefales. God pris.
06.09.2018fraEirik Beste dekket jeg har hatt i alle kategorier.
Alltid høyeste ytelse. Alltid i front. Nøyaktig dette er FALKEN – både på og utenfor racerbanen. Derfor fører vi et komplett dekkutvalg for personbiler, lastebiler, varebiler og SUV-er som ny utrustning, og i hele det europeiske ettermarkedet. Utviklet og testet i de mest krevende billøp i verden, garanterer FALKEN absolutt High Performance og maksimal kjøreglede.
FALKEN Tyre Europe GmbH med hovedkvarter i Offenbach am Main i Tyskland er det europeiske datterselskapet til den japanske dekkprodusenten Sumitomo Rubber Industries Ltd. (SRI), som med rundt 33.000 medarbeidere er den sjette største dekkprodusenten i verden.
*Prisene gjelder per stykk og inkluderer MVA og frakt innen fastlands-Norge, med mindre annet er angitt.
**Mer enn 90 % av ordrene våre leveres til kunden innen angitt leveringstid.