Kundestøtte (ma–fr: 07:00–22:00):
+47 (0) 23960614
Vennligst merk: Dekkene leveres uten felger
(Felgen på bildet er kun for illustrering.)

Falken Azenis FK453
265/30 ZR19 (93Y) XL


Dekkstørrelse
265/30 ZR19 93(Y)  Endre 
tilgjengelighet
tilgjengelig
Dekk
Sommerdekk So
Hastighet
(Y): Godkjent vairāk nekā 301 km/h
EAN
4250427406121
Artikelnummer
R-212688
Dekkmerke
F B 71 dB
Kundevurderinger
(9)
Ofte kjøpt sammen:
  • Totalpris:
    6.177,25 Kr
    1 x Falken Azenis FK453 265/30 ZR19 (93Y) XL =
    1.412,00 Kr
    1 x Castrol 5 Liter Canister =
    529,25 Kr
1.412,00 Kr
Pris per vare, inkl. MVA
  • Beskrivelse
  • EU dekketikett:
  • Kundevurderinger

Vårt nye flaggskip AZENIS FK453 er destillert fra seks år av utvikling og tusenvis av kilometer av veddeløpsbane og test kjøring.

Det slående mønsteret er dominert av langsgående spor - tre brede og én smal. Sammen med offset lamellene integrert i dekket skulder, bøyer denne nye slitebanen effektivt høye vannmengder og gir en enestående vannplaningssikkerhet. I kombinasjon med en rundere skulder å forstørre dekket fotavtrykk, har NUR-Spec * designen en hel dual cap lag området, som betydelig bedrer retningsstabilitet i høye hastigheter. Høyere stivhet i ytterveggen bidrar til å forbedre svinger, mens vekslende faseforskjøvet mønsterblokkene kutter støynivået.

Vi løste det komplekse problemet med å finne en balanse mellom et mykt dekk for godt våtgrep og etterspørselen etter holdbarhet og topp kjøreegenskaper ved å produsere en helt ny gummiblanding med en høy andel av silika. Tilsetning av silika til den nye NUR-Spec * blanding har levert bedre handling og ypperlig grep under alle kjøreforhold. Kort sagt, er AZENIS FK453 den ambisiøse kulminasjonen av vår stor erfaring i motorsport.

NUR-Spec *= gummiblandingen og designen ble utviklet ved hjlep av resultatene fra 24 Race erfaring på Nürburgring.

Det europeiske dekkmerket

Introduksjon
Siden 1. november 2012 må alle dekk produsert etter 1. juli 2012 ha det europeiske dekkmerket.

Fordeler
EU har utviklet disse nye reglene for å promotere økonomisk og økologisk effektivitet og sørge for trafikksikkerhet.

Ulemper Dekkmerket kan gi et overblikk og gi kunden mer klarhet, men dekker kun tre kriterier. For en omfattende evaluering av dekk er langt flere egenskaper relevante. Testresultater fra ulike institusjoner som ADAC er for eksempel mye strengere, og er mer passende ved for eksempel søk etter passende vinterdekk.

Vi ønsker å fremheve at det er produsenten som merker dekket og gir oss denne informasjonen. Hvis du ikke finner merkeverdiene har produsenten enten ikke informert oss om merket, eller produktet ble laget før juli 2012. Før denne datoen var det ikke påkrevd å merke dekkene, så i enkelte tilfeller er det mulig å kjøpe dekk uten dekkmerke.

Symboler
Dekkene klassifiseres ved hjelp av tre egenskaper når det gjelder ytelse:
• Drivstoffeffektivitet (bokstavene A til G)
• Våtgrep (bokstavene A til G)
• Støynivå

Ta grep
Til syvende og sist er det sjåføren som avgjør drivstofforbruket. For å redusere dette i det lange løp kan sjåfører være mer forsiktige ved akselerering, og dermed få en mer drivstoffeffektiv og miljøvennlig kjøring.

Jevnlig kontroll av dekktrykket bidrar til å forbedre rullemotstanden, redusere energitap og sørge for optimalt feste i våte forhold. For å redusere risikoen for ulykker og sikre din og andres veisikkerhet må du alltid sørge for å holde tilstrekkelig avstand.

Mer informasjon: http://ec.europa.eu/energy/efficiency/tyres/labelling_en.htm

Velg fra vårt store utvalg på nettet eller spør oss om råd. Ekspertene våre hjelper deg gledelig med å velge passende dekk fra vårt store produktutvalg.

Drivstoffeffektivitet

Klassifiseringen når det gjelder drivstoffeffektivitet deles inn i sju klasser, fra A-klasse (høyest) til G-klasse (lavest). Et dekk i A-klassen forbruker 0,1 liter mindre på 100 km enn et dekk i B-klassen. En viktig komponent for drivstoffeffektivitet er rullemotstand eller rullefriksjon.

Rullemotstand
Rullemotstanden er kraften som motsetter seg bevegelse. Den dannes for eksempel når et hjul ruller. Rullemotstand avhenger ikke bare av geometrien men også av egenskapene til materialet.

Gjennomsnitt Gjennomsnittlig verdi er mellom C-E. Klasse D benyttes ikke.

Våtgrep

Dette viser hvor effektivt kjøretøyet kan bremse på vått underlag. Våtgrepet er en viktig egenskap, spesielt i sommerdekk. Klasse A har høyest sikkerhet og kortest bremselengde. Klasse F har lav sikkerhet og den lengste bremselengden.

Våtgrepklassene er basert på testkjøring på våte veier med en fart på omtrent 80 km/t. Forskjellen mellom bremselengdene er på 1-1,5 meter per grad. Det vil si at forskjellen i bremselengde mellom klasse A og klasse F er opptil 18 meter.

Gjennomsnitt Gjennomsnittsverdien på dekkene er mellom klasse B og klasse E. Klasse D og G benyttes ikke.

Støynivå

Dette symbolet indikerer det eksterne støynivået i desibel og som et 3-nivås bølgesymbol for å vise hvorvidt dekket er innenfor de anbefalte nivåene. Eksternt støynivå korresponderer ikke til støynivået inne i kupeen.

Et kontinuerlig lydnivå på mer enn 80 desibel kan forårsake helseproblemer.

Symbol
Tre lydbølger symboliserer de verste resultatene. Dette er dekk som overstiger maksgrensen for å bli godkjent. Et symbol med 2 lydbølger har støynivå som samsvarer med et godkjent lydnivå. Dekk som er merket med 1 lydbølge er mer enn tre desibel stillere enn godkjent lydnivå.

Falken Azenis FK453 tyre review

Gjennomsnitt basert på 9 test resultat
Grep på tørr veibane
Bremse-egenskaper på tørr veibane
Grep på våt veibane
Bremse-egenskaper på våt veibane
Grep på snø  N/A
Kjørekomfort
Lydnivå inni bilen
Dekkslitasje
Drivstofforbruk
kjørte km 73 503

Vårt nye flaggskip AZENIS FK453 er destillert fra seks år av utvikling og tusenvis av kilometer av veddeløpsbane og test kjøring.

Det slående mønsteret er dominert av langsgående spor - tre brede og én smal. Sammen med offset lamellene integrert i dekket skulder, bøyer denne nye slitebanen effektivt høye vannmengder og gir en enestående vannplaningssikkerhet. I kombinasjon med en rundere skulder å forstørre dekket fotavtrykk, har NUR-Spec * designen en hel dual cap lag området, som betydelig bedrer retningsstabilitet i høye hastigheter. Høyere stivhet i ytterveggen bidrar til å forbedre svinger, mens vekslende faseforskjøvet mønsterblokkene kutter støynivået.

Vi løste det komplekse problemet med å finne en balanse mellom et mykt dekk for godt våtgrep og etterspørselen etter holdbarhet og topp kjøreegenskaper ved å produsere en helt ny gummiblanding med en høy andel av silika. Tilsetning av silika til den nye NUR-Spec * blanding har levert bedre handling og ypperlig grep under alle kjøreforhold. Kort sagt, er AZENIS FK453 den ambisiøse kulminasjonen av vår stor erfaring i motorsport.

NUR-Spec *= gummiblandingen og designen ble utviklet ved hjlep av resultatene fra 24 Race erfaring på Nürburgring.

x
Vi bruker cookies. Ved å bruke nettsiden sier du ja til deres anvendelse.
OK
Vi bruker cookies. Ved å bruke nettsiden sier du ja til deres anvendelse.
OK