Dunlop
Merk: Prisene gjelder for dekk uten felg. Dekkmønsteret kan variere, avhengig av dekkdimensjonene.
Dunlop

Dunlop Sport Maxx Race 305/30 ZR20 (103Y) XL N0

Dunlop

Dunlop Sport Maxx Race 305/30 ZR20 (103Y) XL N0

Dunlop - Dekkprodusent fra Japan. Et kvalitetsprodukt i høyere priskategori.

Dekkstørrelse
305/30 ZR20 (103Y) XL N0 
tilgjengelighet:
dette produktet er for øyeblikket ikke på lager
Dekk:
SommerdekkSo
Hastighet:
(Y): Godkjent vairāk nekā 300 km/h
EAN:
3188649821914
Artikelnummer:
R-258879
Dekkmerke:
DEX:
Ved spørsmål eller bekymringer er du velkommen til å kontakte oss på support​@tirendo.no
dette produktet er for øyeblikket ikke på lager
Pris per vare, inkl. MVA
Gratis levering*
Leveringstid 7 virkedager**
14 dagers returrett
Vi samarbeider med mer enn 450 verksteder

Legg til produkt for sammenligning

  • Beskrivelse
  • Dekkmerke
  • Tekniske spesifikasjoner

Eksepsjonelt tørrgrep – både på og utenfor banen

  • Glimrende tørrgrep og bremseegenskaper.
  • Presis styring og håndteringsstabilitet.
  • Forbedret grep i kurvekjøring.
  • Pålitelig ytelse på vått føre.

Svært god gripe- og bremseevne Oppnå topp ytelse på banen med Sport Maxx Race.

Racingblandingen er utviklet ved hjelp av Dunlop Motorsports-teknologi og gir deg topp veigrep og bremseevne. Dekket er optimalisert med tanke på banekjøring, men er fullt godkjent for bruk på vei.

Presis styrerespons og høy kjørestabilitet

Dra fordel av presis styrerespons og konsekvente kjøreegenskaper. Sport Maxx Race forbedrer styreegenskapene og stabiliteten ved hjelp av et hybridbelegg som begrenser deformeringen av dekket ved høye hastigheter.

Bedre veigrep i svinger

Ribbene har bratt vinkel for å øke den laterale dekkstivheten og gi bedre kontroll ved kurvekjøring. Det massive ytre skulderpartiet forbedrer veigrepet i svinger.

Høy ytelse på vått underlag

Sport Maxx Race er optimalisert for tørt underlag, men yter godt også på vått føre. Det asymmetriske dekkmønstret med fire riller på innsiden gir rask vanndrenering og reduserer faren for vannplaning.

Flatere slitebaneprofil

Den nye generasjonen Dunlop-dekk har en flatere slitebaneprofil med en 4-8 % større kontaktflate, avhengig av størrelse og type dekk. En større kontaktflate gir mer stabilitet og forbedret veikontakt, slik at dekkene reagerer raskt og presist.

Fordeler

Økt stabilitet og styrepresisjon, redusert hæl-og-tå-slitasje, utmerket svingstabilitet og -presisjon, overlegent tørrgrep.

Silica-Plus-blanding. En motorsport-avledet gummiblanding som gir høye grepsnivåer, spesielt på våte veier og ved lave temperaturer.Fordeler Førsteklasses bremse- og akselerasjonsevne, solid slitestyrke og svært godt veigrep i vått og kaldt vær.

JLB (Jointless Belt). En Hybrid Overlay-teknologi som reduserer langsgående deformasjoner ved høye hastigheter.Fordeler Overlegen stabilitet ved høye hastigheter; glatt og jevn slitasje.

Maximum Flange Shield (MFS). Et beskyttelsessystem for flens. MFS har en gummiprofil som går rundt omkretsen av dekket over hjulflensen. Dette skaper en beskyttende buffersone.Fordeler Beskytter dyre lettmetallfelger fra fortauskanter.

Asymmetrisk mønsterdesign. Asymmetrisk mønsterdesign gir bedre kjøreegenskaper og vannplaningssikkerhet. Den langsgående senterribben øker stabiliteten og presisjonen. De asymmetriske sporene gir bedre grep på både vått og tørt underlag.Fordeler Forbedret ytelse på rette strekk og rundt hjørner; økt motstand mot vannplaning.

Flatere slitebaneprofil. Den nye generasjonen Dunlop-dekk har en flatere slitebaneprofil med en 4-8 % større kontaktflate, avhengig av størrelse og type dekk. En større kontaktflate gir mer stabilitet og forbedret veikontakt, slik at dekkene reagerer raskt og presist.Fordeler Økt stabilitet og styrepresisjon; redusert hæl-og-tå-slitasje; utmerket svingstabilitet og -presisjon; overlegent tørrgrep.

Multi Radius Tread (MRT). MRT-design bruker ti forskjellige radier, og de er derfor mer presise. Dette resulterer i svært effektiv trykkfordeling på veikontaktflaten. Resultatet er jevnere overganger fra rettstrekk til sving, noe som fører til mer presise og progressive reaksjoner.Fordeler Betydelig bedre kontroll over utviklingen av fotavtrykket under alle kjøreforhold, responsiv våt- og tørrhåndtering, økt svingkontroll.

Dobbel silikablanding. Denne blandingen forbedrer akselerasjonsytelsen og fremmer lav slitasje.Fordeler Topp bremse- og akselerasjonsevne, førsteklasses kjøreegenskaper gjennom sommer og høst, solid veigrep og høy slitestyrke.

EUs dekkmerking / effektivitetsklasser

EUs dekkmerking / effektivitetsklasser

EU har innført EU-dekkmerking etter forordning (nr. 1222/2009) som er identisk og bindende for alle EU-land. Den gjelder for dekk til personbil, dekk til lette nyttekjøretøy og dekk til tunge nyttekjøretøy produsert etter 01.07.2012.

Tre forskjellige områder er testet: rullemotstand, våtgrep og rullestøyen som dekket forårsaker på veien.

Følgende påvirkes ikke av EU-dekkmerket: regummierte dekk, profesjonelle terrengdekk, racingdekk, dekk med tilleggsutstyr for å forbedre trekkraften (som piggdekk), type-T nøddekk, spesialdekk for montering på kjøretøy som først ble registrert før 1. oktober 1990, dekk med en maksimal tillatt hastighet på 80 km/t og dekk til felger med en nominell diameter på 254 mm eller mindre eller 635 mm eller mer.

Med denne forskriften søker EU å oppnå målet om å fremme økonomisk og økologisk effektivitet i veitrafikken, samt å øke trafikksikkerheten på den ene siden, og på den annen siden å gi forbrukerne større produktgjennomsiktighet og samtidig gi et aktivt bidrag til kunders beslutningsprosess.

Allerede under innarbeidingen kritiserer eksperter det faktum at EU-dekkmerket dessverre bare viser noen få produktegenskaper. Bortsett fra rullemotstand, våtgrep og rullestøy, som er hovedfokus for EU-dekkmerkingen, har dekk flere viktige og sikkerhetsrelevante produktegenskaper som vannplaningsegenskaper, kjørestabilitet, levetid, bremsegenskaper på tørre og våte veier, ytelse under vinterforhold osv.

Dekkprodusenter påpeker at testresultater fra ulike institusjoner og tidsskrifter fortsatt er et viktig informasjonsmedium for sluttbrukeren. Disse testene fokuserer vanligvis på flere sikkerhetsrelevante produktegenskaper enn til EUs standardkvalifikasjoner for dekkmerking, som alltid er viktig for sluttkunden.

Merke Dunlop
Modell Sport Maxx Race
Dimension 305/30 ZR20 (103Y) XL N0
Bredde 305
Dækkets profil 30
Construction type ZR
Dekkstørrelse 20
Last indeks 103
Fartsindeks ((Y))
With/Without Valve (TT/TL) Dekk krever slange
M/C Nei
*Prisene gjelder per stykk og inkluderer MVA og frakt innen fastlands-Norge, med mindre annet er angitt.
**Mer enn 90 % av ordrene våre leveres til kunden innen angitt leveringstid.


Nyhetsbrev

Meld deg på nyhetsbrevet nå og få alltid de siste nyhetene og beste tilbudene rett i din e-postadresse.