Dunlop
Merk: Prisene gjelder for dekk uten felg. Dekkmønsteret kan variere, avhengig av dekkdimensjonene.
Dunlop

Dunlop Sport BluResponse 195/50 R15 82V

Dunlop

Dunlop Sport BluResponse 195/50 R15 82V

Dunlop - Dekkprodusent fra Japan. Et kvalitetsprodukt i høyere priskategori.

Dekkstørrelse
195/50 R15 82V 
tilgjengelighet:
tilgjengelig
Dekk:
SommerdekkSo
Hastighet:
V: Godkjent opp til 240 km/h
EAN:
3188649818631
Artikelnummer:
R-231958
Dekkmerke:
DEX:
Test results:
Auto Express
auto motor und sport
AUTOStraßenverkehr
Ved spørsmål eller bekymringer er du velkommen til å kontakte oss på support​@tirendo.no
2.769 Kr
+ 25 Kr Miljøavgift = 2.794 Kr
Pris per vare, inkl. MVA
Gratis levering*
Leveringstid 7 virkedager**
14 dagers returrett
Vi samarbeider med mer enn 450 verksteder

Legg til produkt for sammenligning

  • Beskrivelse
  • Dekkmerke
  • Test results
  • Tekniske spesifikasjoner

BARE GREP. INGEN KOMPROMISSER

  • 2,8 meter kortere bremselengde på vått føre i forhold til gjennomsnittlige konkurrenter.
  • 3 meter kortere bremselengde på tørt føre i forhold til gjennomsnittlige konkurrenter.
  • Drivstofføkonomisk: 30 % bedre enn foregående dekk.
  • Lavere støy.

Utmerket ytelse på vått føre Sport BluRespons har en polymerblanding for å gi deg bedre grep og styregenskaper på våte veier. Brede sentrallinjer i mønsteret fjerner vann effektivt og hindrer vannplaning.

Kortere bremselengder Dunlop's innovative korte bremseblokker reduserer bremselengder på vått og tørt føre. Disse ekstra stive knastene er utviklet med tanke på sportslig kjøring og øker veikontakten ved bremsing.

Design som sparer drivstoff Sport BluRespons har en aerodynamisk design og gummiblanding med avgir lave temperaturer som reduserer rullemotstand med 30% i forhold til tidligere dekk. Dette betyr en gjennomsnittlig drivstoffbesparelse på ca. 750.- pr år.

Lavere støynivå Lukket skuldermønster reduserer støynivået for en stillere og mer komfortabel biltur.

Sammenlignet med gjennomsnittlig ytelse for fire ledende konkurrenter og tidligere Dunlop dekk. Testet av TÜV SÜD Automotive i September 2012 etter bestilling fra Goodyear Dunlop. Dekk størrelse: 205/55 R16 91V, Test bil: VW Golf, Teststed: Mireval (FR), Papenburg (D) og Garching (D), Report No. 76249744.

Drivstoffsbesparelse basert på estimert reduksjon av drivstoff med 5% i forhold til tilsvarede dekk over 14000 km og et forbruk på 0,9 pr liter. Aktuelle resultater kan bli endres ved vei og kjørforhold, dekktrykk osv. Estimat basert på blyfri bensin til 13,00 NOK pr liter Kilde: European commission (www.energy.eu).

JLB (Jointless Belt). En Hybrid Overlay-teknologi som reduserer langsgående deformasjoner ved høye hastigheter.Fordeler Overlegen stabilitet ved høye hastigheter; glatt og jevn slitasje.

Maximum Flange Shield (MFS). Et beskyttelsessystem for flens. MFS har en gummiprofil som går rundt omkretsen av dekket over hjulflensen. Dette skaper en beskyttende buffersone.Fordeler Beskytter dyre lettmetallfelger fra fortauskanter.

Variabelt land-til-vann-forhold. Asymmetrisk mønsterdesign med et variabelt land-til-vann-forhold som gir høye nivåer av vannplaningssikkerhet. Den massive ytre skulderblokken sikrer rask og turbulensfri drenering, og samtidig sikrer den fremragende stabilitet i svinger.FordelerHøy vannplaningssikkerhet, økt kontakt med veien, bedre stabilitet i svinger og bedre styrepresisjon.

Asymmetrisk mønsterdesign. Asymmetrisk mønsterdesign gir bedre kjøreegenskaper og vannplaningssikkerhet. Den langsgående senterribben øker stabiliteten og presisjonen. De asymmetriske sporene gir bedre grep på både vått og tørt underlag.Fordeler Forbedret ytelse på rette strekk og rundt hjørner; økt motstand mot vannplaning.

Flatere slitebaneprofil. Den nye generasjonen Dunlop-dekk har en flatere slitebaneprofil med en 4-8 % større kontaktflate, avhengig av størrelse og type dekk. En større kontaktflate gir mer stabilitet og forbedret veikontakt, slik at dekkene reagerer raskt og presist.Fordeler Økt stabilitet og styrepresisjon; redusert hæl-og-tå-slitasje; utmerket svingstabilitet og -presisjon; overlegent tørrgrep.

Multi Radius Tread (MRT). MRT-design bruker ti forskjellige radier, og de er derfor mer presise. Dette resulterer i svært effektiv trykkfordeling på veikontaktflaten. Resultatet er jevnere overganger fra rettstrekk til sving, noe som fører til mer presise og progressive reaksjoner.Fordeler Betydelig bedre kontroll over utviklingen av fotavtrykket under alle kjøreforhold, responsiv våt- og tørrhåndtering, økt svingkontroll.

EUs dekkmerking / effektivitetsklasser

EUs dekkmerking / effektivitetsklasser

EU har innført EU-dekkmerking etter forordning (nr. 1222/2009) som er identisk og bindende for alle EU-land. Den gjelder for dekk til personbil, dekk til lette nyttekjøretøy og dekk til tunge nyttekjøretøy produsert etter 01.07.2012.

Tre forskjellige områder er testet: rullemotstand, våtgrep og rullestøyen som dekket forårsaker på veien.

Følgende påvirkes ikke av EU-dekkmerket: regummierte dekk, profesjonelle terrengdekk, racingdekk, dekk med tilleggsutstyr for å forbedre trekkraften (som piggdekk), type-T nøddekk, spesialdekk for montering på kjøretøy som først ble registrert før 1. oktober 1990, dekk med en maksimal tillatt hastighet på 80 km/t og dekk til felger med en nominell diameter på 254 mm eller mindre eller 635 mm eller mer.

Med denne forskriften søker EU å oppnå målet om å fremme økonomisk og økologisk effektivitet i veitrafikken, samt å øke trafikksikkerheten på den ene siden, og på den annen siden å gi forbrukerne større produktgjennomsiktighet og samtidig gi et aktivt bidrag til kunders beslutningsprosess.

Allerede under innarbeidingen kritiserer eksperter det faktum at EU-dekkmerket dessverre bare viser noen få produktegenskaper. Bortsett fra rullemotstand, våtgrep og rullestøy, som er hovedfokus for EU-dekkmerkingen, har dekk flere viktige og sikkerhetsrelevante produktegenskaper som vannplaningsegenskaper, kjørestabilitet, levetid, bremsegenskaper på tørre og våte veier, ytelse under vinterforhold osv.

Dekkprodusenter påpeker at testresultater fra ulike institusjoner og tidsskrifter fortsatt er et viktig informasjonsmedium for sluttbrukeren. Disse testene fokuserer vanligvis på flere sikkerhetsrelevante produktegenskaper enn til EUs standardkvalifikasjoner for dekkmerking, som alltid er viktig for sluttkunden.

Business Reviews
Profile:Sport BluResponse
Review Date Test Facility Dimensions Review Text Review Rating Seal
10/2014 Auto Express 195/50 R15 82V Highly recommended
Verdict: Winning performances in all conditions make this brilliant new tyre our 16-inch champion.
07/2014 auto motor und sport 195/50 R15 82V Recommendable
Stärken : Ausgeglichenes Fahrverhalten auf nasser und trockener Bahn, sehr gutes Trockenbremsen, sehr niedriger Rollwiderstand . Schwächen : Schwach bei Nassbremsen und Aquaplaning .
03/2013 AUTOStraßenverkehr 195/50 R15 82V Highly recommended
03/2013 GUTE FAHRT 195/50 R15 82V Recommendable
Der brandneue BluResponse ist ein waschechter Öko-Pneu, also sehr gut in Sachen Rowi. Klasse zudem auf trockener Bahn, top ist auch die Aquaplaningvorsorge und das Bremsen auf trockenem Asphalt. Auch das Nasshandling meistert er gelassen, bleibt immer gutmütig, kennt keine Lastwechselreaktionen. Aber beim Nassbremsen leistet sich der A-gelabelt Pneu nur ein "Befriedigend".
03/2013 auto motor und sport 195/50 R15 82V Highly recommended
Stärken:top Handlinghohe Lenkpräzisionausgeglichenes Fahrverhaltensehr gute Bremsleistungsehr niedriger RollwiderstandSchwächen:Einbußen bei Geräusch und Aquaplaning
Merke Dunlop
Modell Sport BluResponse
Dimension 195/50 R15 82V
Bredde 195
Dækkets profil 50
Construction type R
Dekkstørrelse 15
Last indeks 82
Fartsindeks (V)
With/Without Valve (TT/TL) Dekk krever slange
M/C Nei
*Prisene gjelder per stykk og inkluderer MVA og frakt innen fastlands-Norge, med mindre annet er angitt.
**Mer enn 90 % av ordrene våre leveres til kunden innen angitt leveringstid.


Nyhetsbrev

Meld deg på nyhetsbrevet nå og få alltid de siste nyhetene og beste tilbudene rett i din e-postadresse.