Lavt støynivå Bedre stabilitet ved høye hastigheter
Bedre stabilitet ved høye hastigheter. Det retningsbestemte rillemønsteret i Grandtrek ST1 sikrer god stabilitet ved høye hastigheter.
Svært høy ytelse på snø og vått underlag. Vann og slaps dreneres bort gjennom de store rillene i dekkmønsteret
Stillegående. Den stive doble senterribben i dekket er designet for å redusere støynivået i kupeen, og sikre en mer komfortabel og avslappende kjøreopplevelse.
Det retningsbestemte rillemønsteret i Grandtrek ST1 sikrer god stabilitet ved høye hastigheter. Svært høy ytelse på snø og vått underlag Vann og slaps dreneres bort gjennom de store rillene i dekkmønsteret Stillegående Den stive doble senterribben i dekket er designet for å redusere støynivået i kupeen, og sikre en mer komfortabel og avslappende kjøreopplevelse.
Silica-Plus-blanding. En motorsport-avledet gummiblanding som gir høye grepsnivåer, spesielt på våte veier og ved lave temperaturer. Fordeler Førsteklasses bremse- og akselerasjonsevne, solid slitestyrke og svært godt veigrep i vått og kaldt vær.
Spesialutviklet beadfestesystem. Styrker forbindelsen mellom dekk og felg for en mer presis kjøreopplevelse. Som grepet mellom hånden og rattet, forbedrer det spesialutviklede beadfestesystemet kontrollen og gir fremragende veikontakt.Fordeler Forbedret veikontakt; større stabilitet og presisjon.
EUs dekkmerking / effektivitetsklasser
EU har innført EU-dekkmerking etter forordning (nr. 1222/2009) som er identisk og bindende for alle EU-land. Den gjelder for dekk til personbil, dekk til lette nyttekjøretøy og dekk til tunge nyttekjøretøy produsert etter 01.07.2012.
Tre forskjellige områder er testet: rullemotstand, våtgrep og rullestøyen som dekket forårsaker på veien.
Følgende påvirkes ikke av EU-dekkmerket: regummierte dekk, profesjonelle terrengdekk, racingdekk, dekk med tilleggsutstyr for å forbedre trekkraften (som piggdekk), type-T nøddekk, spesialdekk for montering på kjøretøy som først ble registrert før 1. oktober 1990, dekk med en maksimal tillatt hastighet på 80 km/t og dekk til felger med en nominell diameter på 254 mm eller mindre eller 635 mm eller mer.
Med denne forskriften søker EU å oppnå målet om å fremme økonomisk og økologisk effektivitet i veitrafikken, samt å øke trafikksikkerheten på den ene siden, og på den annen siden å gi forbrukerne større produktgjennomsiktighet og samtidig gi et aktivt bidrag til kunders beslutningsprosess.
Allerede under innarbeidingen kritiserer eksperter det faktum at EU-dekkmerket dessverre bare viser noen få produktegenskaper. Bortsett fra rullemotstand, våtgrep og rullestøy, som er hovedfokus for EU-dekkmerkingen, har dekk flere viktige og sikkerhetsrelevante produktegenskaper som vannplaningsegenskaper, kjørestabilitet, levetid, bremsegenskaper på tørre og våte veier, ytelse under vinterforhold osv.
Dekkprodusenter påpeker at testresultater fra ulike institusjoner og tidsskrifter fortsatt er et viktig informasjonsmedium for sluttbrukeren. Disse testene fokuserer vanligvis på flere sikkerhetsrelevante produktegenskaper enn til EUs standardkvalifikasjoner for dekkmerking, som alltid er viktig for sluttkunden.
Merke
Dunlop
Modell
Grandtrek ST 1
Dimension
215/60 R16 95H
Bredde
215
Dækkets profil
60
Construction type
R
Dekkstørrelse
16
Last indeks
95
Fartsindeks
(H)
With/Without Valve (TT/TL)
Dekk krever slange
M/C
Nei
*Prisene gjelder per stykk og inkluderer MVA og frakt innen fastlands-Norge, med mindre annet er angitt.
**Mer enn 90 % av ordrene våre leveres til kunden innen angitt leveringstid.