Et 4x4 dekk for store SUVer. Meget gode kjøre- og bremseegenskaper tilpasset kjøring på vei.
Continental utvikler sine dekk i Tyskland og tilbyr premium dekk med optimale bremeegenskaper og høy sikkerhet.
Kort bremselengde og høy kurvestabilitet. Testvinner i 'Gute Fahrt' sin sommerdekktest 2014 i dimensjon 235/55 R 17 V.
Kjennetegn:
For høye hastigheter på vei
Kort bremselengde takket være bionic contour
Høy kurvestabilitet og store sikkerhetsreserver
Topp handling og kjørekomfort
Meget bra beskyttelse mot vannplaning
Asymmetrisk mønster og bionic contour sikrer topp handling og bremseegenskaper ved kjøring på vei. Langsgående drenerings-riller gir topp beskyttelse mot vannplaning
Tekniske detaljer
Kraftig ytterskulder
Presise styreegenskaper
Kurvestabilitet
Grep og nedbremsing
Brede langsgående spor som effektivt leder vannet vekk. Motstandsdyktig mot vannplaning. Redusert dekkstøy grunnet mønster-halvdelenes ulike anslag mot veien. Et stillegående dekk.
EUs dekkmerking / effektivitetsklasser
EU har innført EU-dekkmerking etter forordning (nr. 1222/2009) som er identisk og bindende for alle EU-land. Den gjelder for dekk til personbil, dekk til lette nyttekjøretøy og dekk til tunge nyttekjøretøy produsert etter 01.07.2012.
Tre forskjellige områder er testet: rullemotstand, våtgrep og rullestøyen som dekket forårsaker på veien.
Følgende påvirkes ikke av EU-dekkmerket: regummierte dekk, profesjonelle terrengdekk, racingdekk, dekk med tilleggsutstyr for å forbedre trekkraften (som piggdekk), type-T nøddekk, spesialdekk for montering på kjøretøy som først ble registrert før 1. oktober 1990, dekk med en maksimal tillatt hastighet på 80 km/t og dekk til felger med en nominell diameter på 254 mm eller mindre eller 635 mm eller mer.
Med denne forskriften søker EU å oppnå målet om å fremme økonomisk og økologisk effektivitet i veitrafikken, samt å øke trafikksikkerheten på den ene siden, og på den annen siden å gi forbrukerne større produktgjennomsiktighet og samtidig gi et aktivt bidrag til kunders beslutningsprosess.
Allerede under innarbeidingen kritiserer eksperter det faktum at EU-dekkmerket dessverre bare viser noen få produktegenskaper. Bortsett fra rullemotstand, våtgrep og rullestøy, som er hovedfokus for EU-dekkmerkingen, har dekk flere viktige og sikkerhetsrelevante produktegenskaper som vannplaningsegenskaper, kjørestabilitet, levetid, bremsegenskaper på tørre og våte veier, ytelse under vinterforhold osv.
Dekkprodusenter påpeker at testresultater fra ulike institusjoner og tidsskrifter fortsatt er et viktig informasjonsmedium for sluttbrukeren. Disse testene fokuserer vanligvis på flere sikkerhetsrelevante produktegenskaper enn til EUs standardkvalifikasjoner for dekkmerking, som alltid er viktig for sluttkunden.
Business Reviews
Profile:CrossContact UHP
Review Date
Test Facility
Dimensions
Review Text
Review Rating
Seal
03/2013
AUTO BILD - allrad
275/50 R20 109W MO, med list
Highly recommended Stärken:kürzeste Bremswege bei Nässe und Trockenheitpräzise Lenkreaktionordentlich im GeländeSchwächen:erhöhtes Laufgeräuschdurchschnittlicher Abrollkomfortdurchschnittlich bei Kurven-Aquaplaning
CrossContactUHP tyre review
Gjennomsnitt basert på 13 test resultat
Grep på tørr veibane
Bremse-egenskaper på tørr veibane
Grep på våt veibane
Bremse-egenskaper på våt veibane
Grep på snø
Kjørekomfort
Lydnivå inni bilen
Dekkslitasje
Drivstofforbruk
kjørte km
33 985
23.09.2019fraJostein Andersen 2 av 4 dekk er umulig å balansere. Dynamisk balansering blir OK, men på bilen i hastigheter over 100 km/t begynner vibrasjoner. Testet dekkene på en Hunter 9700 Road Force balanseringsmaskin, kunne tydelig se ujevn gummi blanding. Kjøpes definitivt ikke igjen, Neste dekk kjøp blir hos lokal forhandler for å ha lettere mulighet for reklamasjon når dekkene ikke holder mål.