Designet for å gi deg kontroll selv ved vanskelige kjøreforhold. Den gir de beste bremse- og svingegenskapene i klassen, selv på regnfulle dager.
Optimert mønsterdesign Skuldermønster med stort volum øker vannstrømmen, og den optimaliserte fordelingen av tomrom i midten av mønsteret sikrer drenering av vann i den sentrale veikontakten. Økt deformasjonsmotstand takket være forbindelsene mellom skuldrene sikrer en jevn kontakt på skuldrene ved bremsing.
Optimert Karkasse Den unike forsterkningen i stål og stiv polyester gir sikker styring og lavere rullemotstand, noe som reduserer CO2-utslipp og drivstofforbruk.
Ny blandingsteknologi Den nye blandingsteknologien forbedrer utbredelsen av silica i Nano Pro-tech™-komponentet med et høyt silicainnhold. Synergien mellom mønster og komponentet maksimerer kontakten i avtrykket, som gir et optimalt våtgrep.
EUs dekkmerking / effektivitetsklasser
EU har innført EU-dekkmerking etter forordning (nr. 1222/2009) som er identisk og bindende for alle EU-land. Den gjelder for dekk til personbil, dekk til lette nyttekjøretøy og dekk til tunge nyttekjøretøy produsert etter 01.07.2012.
Tre forskjellige områder er testet: rullemotstand, våtgrep og rullestøyen som dekket forårsaker på veien.
Følgende påvirkes ikke av EU-dekkmerket: regummierte dekk, profesjonelle terrengdekk, racingdekk, dekk med tilleggsutstyr for å forbedre trekkraften (som piggdekk), type-T nøddekk, spesialdekk for montering på kjøretøy som først ble registrert før 1. oktober 1990, dekk med en maksimal tillatt hastighet på 80 km/t og dekk til felger med en nominell diameter på 254 mm eller mindre eller 635 mm eller mer.
Med denne forskriften søker EU å oppnå målet om å fremme økonomisk og økologisk effektivitet i veitrafikken, samt å øke trafikksikkerheten på den ene siden, og på den annen siden å gi forbrukerne større produktgjennomsiktighet og samtidig gi et aktivt bidrag til kunders beslutningsprosess.
Allerede under innarbeidingen kritiserer eksperter det faktum at EU-dekkmerket dessverre bare viser noen få produktegenskaper. Bortsett fra rullemotstand, våtgrep og rullestøy, som er hovedfokus for EU-dekkmerkingen, har dekk flere viktige og sikkerhetsrelevante produktegenskaper som vannplaningsegenskaper, kjørestabilitet, levetid, bremsegenskaper på tørre og våte veier, ytelse under vinterforhold osv.
Dekkprodusenter påpeker at testresultater fra ulike institusjoner og tidsskrifter fortsatt er et viktig informasjonsmedium for sluttbrukeren. Disse testene fokuserer vanligvis på flere sikkerhetsrelevante produktegenskaper enn til EUs standardkvalifikasjoner for dekkmerking, som alltid er viktig for sluttkunden.
Business Reviews
Profile:Turanza T005
Review Date
Test Facility
Dimensions
Review Text
Review Rating
Seal
03/2022
Auto Zeitung
235/45 R17 97Y XL
Highly recommended
Merke
Bridgestone
Modell
Turanza T005
Dimension
235/45 R17 97Y XL
Bredde
235
Dækkets profil
45
Construction type
R
Dekkstørrelse
17
Last indeks
97
Fartsindeks
(Y)
With/Without Valve (TT/TL)
Dekk krever slange
M/C
Nei
*Prisene gjelder per stykk og inkluderer MVA og frakt innen fastlands-Norge, med mindre annet er angitt.
**Mer enn 90 % av ordrene våre leveres til kunden innen angitt leveringstid.