Blizzak LM-25 4X4 med UNI-T er Bridgestones Oppførelse Vinterdekk utviklet for høy oppførelse sport nyttekjøretøy sjåfører som ønsker bedre vinterkjøring trekkraft på tørre, våte og snødekte veier. De Blizzak LM-25 4X4 vinterdekken er designet å blande god snø og is trekkraft med europeiske høyhastighetst vinter kjøreegenskaper.
Det Blizzak LM-25 4X4 vinterdekket samlede kombinasjon av egenskaper er gjort mulig ved Bridgestones UNI-T-teknologien som bringer avanserte dekk teknologier sammen. Nyskapende dekk design, konstruksjon og gummiblanding bidrar til å maksimere dekkets oppførelse, kjørekomfort og slitasje samtidig ved å gi trekkraft i vinter.
De Blizzak LM-25 4x4 dekkrnr har en retningsbestemt mønsterdesign med avrundede slitebane skuldre for å øke vannplaning motstand på våte og slaps dekket veier samtidig ved å forbedre tørr og våt vei håndtering. De bruker en høy silisiumdioksyd innhold vinter slitebane sammensatt for å kombinere vinter trekkraft med høyhastighets holdbarhet (de forelopige Multicell slitebane forbindelser som brukes på de fleste Blizzak vinterdekkene kan ikke støtte H-eller V-hastigheter).
De Blizzak LM-25 4X4 egenskapene har en selvstendig blokk mønsterdesign som sysselsetter Lamellen 'kant-effekten' med flere tredimensjonale (3D) sikksakk lameller spesielt plassert i mønsterblokkene å gi bitende kanter som trenges for å hjelpe grep snø og is for vinter trekkraft uten å ty til tradisjonelle metall pigger. De Blizzak LM-25 4X4 vinterdekkene møter industriens alvorlige snø servicekrav og er merket med snø og søle symbolet.
EUs dekkmerking / effektivitetsklasser
EU har innført EU-dekkmerking etter forordning (nr. 1222/2009) som er identisk og bindende for alle EU-land. Den gjelder for dekk til personbil, dekk til lette nyttekjøretøy og dekk til tunge nyttekjøretøy produsert etter 01.07.2012.
Tre forskjellige områder er testet: rullemotstand, våtgrep og rullestøyen som dekket forårsaker på veien.
Følgende påvirkes ikke av EU-dekkmerket: regummierte dekk, profesjonelle terrengdekk, racingdekk, dekk med tilleggsutstyr for å forbedre trekkraften (som piggdekk), type-T nøddekk, spesialdekk for montering på kjøretøy som først ble registrert før 1. oktober 1990, dekk med en maksimal tillatt hastighet på 80 km/t og dekk til felger med en nominell diameter på 254 mm eller mindre eller 635 mm eller mer.
Med denne forskriften søker EU å oppnå målet om å fremme økonomisk og økologisk effektivitet i veitrafikken, samt å øke trafikksikkerheten på den ene siden, og på den annen siden å gi forbrukerne større produktgjennomsiktighet og samtidig gi et aktivt bidrag til kunders beslutningsprosess.
Allerede under innarbeidingen kritiserer eksperter det faktum at EU-dekkmerket dessverre bare viser noen få produktegenskaper. Bortsett fra rullemotstand, våtgrep og rullestøy, som er hovedfokus for EU-dekkmerkingen, har dekk flere viktige og sikkerhetsrelevante produktegenskaper som vannplaningsegenskaper, kjørestabilitet, levetid, bremsegenskaper på tørre og våte veier, ytelse under vinterforhold osv.
Dekkprodusenter påpeker at testresultater fra ulike institusjoner og tidsskrifter fortsatt er et viktig informasjonsmedium for sluttbrukeren. Disse testene fokuserer vanligvis på flere sikkerhetsrelevante produktegenskaper enn til EUs standardkvalifikasjoner for dekkmerking, som alltid er viktig for sluttkunden.
Merke
Bridgestone
Modell
Blizzak LM-25 4x4
Dimension
225/75 R16 104T
Bredde
225
Dækkets profil
75
Construction type
R
Dekkstørrelse
16
Last indeks
104
Fartsindeks
(T)
With/Without Valve (TT/TL)
Dekk krever slange
M/C
Nei
*Prisene gjelder per stykk og inkluderer MVA og frakt innen fastlands-Norge, med mindre annet er angitt.
**Mer enn 90 % av ordrene våre leveres til kunden innen angitt leveringstid.